Nyereményjáték
Játsszon és nyerjen!
Debreceni Nemzetközi Repülőtér
Hotel Szieszta Sopron - Várjuk a Lövérekben
KeSzeCsüSzoVa
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Debreceni Nemzetközi Repülőtér

A debreceni repülőtér története a 20. század elejére nyúlik vissza. Az első hivatalos repülőjárat egy postai küldeményeket szállító repülőgép volt 1930-ban. Ettől kezdve a belföldi légiforgalom jelentősnek nevezhető, rendszeres járatok üzemeltek Debrecenből Budapestre és Magyarország nagyobb városaiba. Ezzel egyidőben sportcélokra is használták, majd katonai repülőtérré lett, az alföldi repülőgépes kiképzés fontos csomópontjaként. A második világháború során a magyar bombázó repülőgépek bázisaként üzemelt.

További információk

Info:
Cím: 4030 Debrecen , Mikepércsi út 0493/31. hrsz.


Még több a településen (Debrecen):

1946 – 1968 között a Ferihegyi repülőtér kitérő repülőtereként fontos szerepet töltött be. A háborút követően magyar, majd 1951-től szovjet repülőcsapatok állomásoztak itt. A szovjetek először Il–28, majd Jak–28, végül Szu–24-es bombázókat állomásoztattak a cívis város repterén, sőt ez utóbbiak 1987 júliusi kivonása után egy MiG–27D gépekkel felszerelt vadászbombázó ezred is települt itt.

Ezek mellett később helikopteres alakulat, és egyéb kiszolgálóegységek is voltak itt. A rendszerváltást követően, 1990 májusában a szovjetek végül elhagyták a repülőteret, és visszaadták a magyar államnak. A sportrepülés újbóli beindításával a repülőtér újjáéledt, majd a nemzetközi polgári repülés is újraindulhatott.

Debrecen városa felismerte a repülőtérben rejlő gazdasági lehetőségeket, és már 1994-ben megfogalmazta koncepció szintjén, hogy a repülőteret fejleszteni kell. A reptér átfogó fejlesztése 2001-ben indult meg, amikor a Debreceni Vagyonkezelő Vállalat megvásárolta a repülőteret üzemeltető Airport-Debrecen KFT-t, így 2001. május 29-én nyilvános, nem kereskedelmi, a nemzetközi forgalom számára megnyitott légikikötővé válhatott.

A fejlesztési program alapját a bajor ASTA cég és magyar szakemberek közreműködésével készítették el, a fejlesztési tervet az illetékes minisztérium is elfogadta. A fejlesztési program keretében a vidéki repülőterek közül elsőként Debrecenben épült ki az ISO 9001:2001 minőségirányítási rendszer, és ezzel 2002. december 29-én nyilvános, kereskedelmi, a nemzetközi forgalom számára megnyitott repülőtérré vált.  A repülőtér üzemeltetője minden évben megszerzi a tanúsítást a minőségirányítási rendszerére a legújabb szabvány szerint.(MSZ EN ISO 9001: 2009)

Debrecen városa 2007-ig 4,7 milliárd forintot fordított a repülőtér megvásárlására, üzemeltetésére és folyamatos fejlesztésére. Ennek eredményeképpen 2004. április 22-én nemzetközi légi határátkelőhelyet létesítettek és vámúttá nyilvánították, ezzel a repülőtér hatósági szinten egyenrangúvá vált Budapest Ferihegy Airport nemzetközi repülőtérrel.

2007. augusztus 24-én Debrecen város polgármestere, Kósa Lajos bejelentette a repülőtér értékesítésének szándékát.  2011. A repteret a magántulajdonban levő Xanga Group vette át a repülőtér üzemeltetését. Elindították a menetrend szerinti forgalmat Euróba több nagyvárosába, emellett lényegesen bővítették a charterjáratok kínálatát. Mindemellett megkezdték a repülőtér áruszállítását is fejleszteni. Felépítették a több csarnokból álló trimodális központot a repülőtér közvetlen környezetében. Ezzel együtt készült el a repülőtér vasúti összeköttetése is.

Szolgáltatások:

  • Repülőjegy vásárlás
  • Szállásfoglalás
  • Airport Shop
  • Taxi szolgáltatás
  • Autóbérlés
  • VIP váró

Forrás: A repülőtér honlapja

2016.01.01 - 2016.12.31

Még több a településen (Debrecen):

◄ Vissza

Partnereink: Interticket - jegy.hu Observer