Wellness egész évben római és török hangulatú fürdőnkben.
Wellness egész évben római és török hangulatú fürdőnkben.
Szaunázás Visegrádon a Lepence Spa Fürdő- és Wellness Központban

Egészségünk megőrzésében, erőnlétünk és fittségünk javításában fontos szerepet játszik a szauna használata. A rendszeres szaunázással testünk megszabadul a felhalmozódott méreganyagoktól, mivel a szauna által kibocsátott hő hatására verejtékezni kezdünk, pórusaink ezáltal kitágulnak, így a káros anyagok gyorsan és könnyen távoznak szervezetünkből.

KAPCSOLATFELVÉTEL, ELÉRHETŐSÉGEK

Szauna felöntések

Naponta változatos felöntésekkel várjuk vendégeinket. A felöntés után vendégeink bőre már az első alkalom után érezhetően megfiatalodik, puha és kellemes tapintású lesz, illetve méregtelenítő hatású. A török stílusjegyekkel felruházott Szauna világunkban 3 különböző szauna áll vendégeink rendelkezésére. A hagyományos finn szaunák mellett gőzfürdő, illatos gőzfürdő, infraszauna, aromakamra és tepidárium található. A kellemes felfrissülésről a hideg vizes merülő medencék és az élményzuhanyok gondoskodnak.

A szaunázás igazi felüdülés, felgyorsítja az anyagcserét, segít ellazulni, méregteleníti a szervezetet, tisztítja a légutakat, erősíti az ereket, megelőzi az érelmeszesedést és erősíti az immunrendszert. A pozitív hatásokat felöntésekkel lehet tovább javítani. A különböző szauna felöntéseket képzett szakember végzi. A szaunafelöntés egy szertartás, ami 8-15 percig tart. Célja, hogy egy plusz forrósági ingert adjon a szervezetnek, amely erősíti az izzadást és rendkívül kellemes érzetet ad.

A vendégek hátán jóleső borzongás fut végig, amikor a 80-90 fokban élvezik a szaunamester munkáját, amit már-már művészi fokon lehet űzni. A technika hatására 20%-kal több méreganyag távozik a szervezetből. A felöntések alkalmával használt olajok javítják a légutak átjárhatóságát, élénkítik a vérellátást, fertőtlenítenek, csillapítják a fájdalmat és a gyulladást, valamint görcsoldó hatással is rendelkeznek.

A felöntéseken való részvétel korlátozott számú, így kérjük, előre jelezzék az Úszómesteri pultnál a létszámot, illetve hogy melyik felöntésen szeretnének részt venni.

- Legyenek kedvesek 10 perccel a program előtt megérkezni.
- A pihentető szaunázáshoz néhány elengedhetetlen jó tanács / szabály.
- A szeánszok előtt 1-1,5 órával már ne egyenek és lehetőleg ebben az időben, sok folyadékot fogyasszanak.
- A felöntések között kevesebb mennyiségű folyadékbevitel ajánlott.
- Papucs, ékszerek és fürdőruha / fürdőnadrág nélkül szaunázzanak, hogy megelőzzék a bőr kipirosodását és a klór kipárolgását.

Szauna felöntés: 500 Ft/alkalom

Szaunahasználat

A legfontosabb tudnivalók röviden:

A szauna a pihenés és kikapcsolódás, továbbá az edzettség, a frissesség és a testápolás helyszíne. Jótékonyan hat az emberi testre és lélekre egyaránt.

Szaunázás előtt felejtse el a sietséget, kapkodást!

Soha ne szaunázzon közvetlen evés után!

Amire szüksége van:

  •     Fürdőlepedő
  •     Papucs
  •     2 óra szabadidő

Mikor nem ajánlatos a szaunázás:

  • Akut, lázas és gyulladásos megbetegedések esetén.
  • Infarktusra való hajlam, illetve vérnyomásos panaszok esetén a szauna használatával kapcsolatban kérje ki orvosa véleményét.

Ha kellő óvatossággal járunk el, a szaunázás egy életre szóló élmény marad!

1. Tisztálkodás

Szaunázás előtt mindenféleképpen zuhanyozzon le!

2. Szárítkozás

Törölközzön szárazra, mert a nedves test lassítja az izzadást!

3. Meleg lábfürdő

Szaunázás előtt lábait melegítse fel (kb. 2-3 perc)! A meleg lábainkban élénkebb a vérkeringés, amely segíti az izzadást.

4. Felmelegedés – 10-15 perc

Ahogy a legkényelmesebb üljön vagy feküdjön a padra! Higiéniai okokból terítsen a padra fürdőlepedőt! Az izzadás fokozására a szaunakövekre locsolt vízzel növelhetjük a páratartalmat. Ahhoz,hogy vérkeringése regenerálódhasson, a szaunázás utolsó két percében üljön fel.

5. Lehűlés – 10-15 perc

A szaunázás után lehetőség szerint először a szabad levegőn hűljön le! Ezt követheti tetszés szerint hideg vizes zuhany vagy megmártózás a jéghideg medencében. A merülőmedence használata előtt minden esetben zuhanyozzon le! keringési betegségben szenvedőknek ajánlatos fokozatosan lehűlni, így nem terhelik meg túlzottan vérkeringésüket. Magas vérnyomásban szenvedők kerüljék a merülőmedence használatát! Az utolsó szaunázás utáni zuhanyt Érdemes meleg vagy langyos vízzel végezni, az utánaizzadás elkerülése végett.

6. Meleg lábfürdő

Egy meleg lábfürdő a szaunázás befejeztével egészen fejünk búbjáig átmelegít.

7. Pihenés

Egy 10-15 perces lazítás után akár további 3-4 alkalommal a szaunázási folyamat Újrakezdhető.

Szaunázást kiegészítő egyéb tevékenységek:

Masszázs

A szaunahasználat fontos szerepet játszik a masszázsra való előkészítésben.

Szolárium

Két szaunahasználat között a szolárium használható.

Frissítő fogyasztása

Szomját olthatja vízzel vagy gyümölcslevekkel.


2018.01.01. - 2018.12.31.

A SZERVEZŐK AZ IDŐPONT ÉS A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJÁK!