Játszóház hétköznap a Kabóca Házikóban
Szeretettel várjuk játszóházunkba a négy évesnél fiatalabb gyermekeket, szüleiket és nagyszüleiket. A Kabóca Házikó a Veszprém Agórában, a Táborállás park 1. szám alatt várja az érdeklődőket kedd, szerda, csütörtök, péntek délelőtt 9-től 12 óráig. A játék-tér kis zugokból áll, ahol megteremtjük a közös játék lehetőségét a legkisebbek és szüleik számára. Minden kis helyszín több játéklehetőséget rejt magában, ezeket 5-7 szakszerű játékleírás egészíti ki. A játékok egymásra épülnek és egyre összetettebbek, egyre nehezebbek. Minden gyerek az érdeklődésének megfelelően játszik, a saját ütemében kísérletezik, tanulgat, fejlődik úgy, hogy nincs közvetítő személy (játszóház vezető, szakkörvezető). Minden gyerek az édesanyjával, édesapjával, vagy nagymamájával együtt éli át a játékot és annak minden örömét.
A Játéktérről
A Házikó játéktere kis zugokból áll, ahol megteremtjük a közös játék lehetőségét a legkisebbek és családtagjaik számára. Természetes anyagok, tiszta színek, letisztult, a gyermek számára érthető formák, vonzó, játékra csábító kivitel - mindezek fontos szempontok voltak a Játéktér megalkotásakor. A játékban nem csak a gyermek tudása és ismeretei bővülnek, hanem személyisége, éntudata is fejlődik, kifinomultabbá válik érzékelése és intellektusa (figyelme, emlékezete, beszéde, gondolkodása). A közös élmény erősíti, mélyíti a szülő-gyermek kapcsolatot.
Ízelítő a Kabóca Házikó játékaiból:
- kiállítás kicsikre hangolva: mágnes-táblás játékok
- kukucskáló faliszőnyeg: középpontban a szavak, mondatok, dalok és mondókák.
- grimasz-tükör: a sokszínű emberi arc, mint játék
- horgásztó: ügyességi játék
- kavicsválogató játék
- építőjátékok, babzsákok, gabona-órák
- mesélő sarok
- mini bábszínház
Amit a játékról gondolunk, és ami miatt komolyan vesszük a játékot:
A játék csupa örömforrás: a rácsodálkozásé, az együtt játszásé és „én meg tudom csinálni” öröme.
A kísérletezés, az utánzás, és az ismétlés a gyerekek tanulásának az alapja. A játékban újra és újra kipróbálják, ellenőrzik tudásukat, új és új élményeket keresnek, és ezekkel építik tovább tapasztalataikat. A játék összetett, többrétegű, a gyerekek játék közben élik meg sikerélményeiket, kudarcaikat, és így gyakorolhatják a figyelmet, a koncentrációt és a kitartást.
A játék a külvilággal való ismerkedés színtere is, hiszen a gyerekek a viselkedés, a beszéd, a nonverbális kommunikáció minden részletét megfigyelik és utánozzák. A játék szocializációs folyamat része és egyben ismerkedés a társadalmi szokásrendszerrel.
A játékhoz, a közös belefeledkezéshez, az újra-újra kezdéshez idő kell, hiszen a játék egyik legfontosabb célja az együttlét.
A játszótárs, aki lehet szülő, nagyszülő vagy más felnőtt is, jelenlétével és figyelmével segíti a gyerekeket a játékban. Ha szükséges, akkor támogat és vigasztal, de elsősorban játszótársa a mindig kezdeményező gyereknek.
A játék összetett, többrétegű, a gyerekek játék közben élik meg sikerélményeiket, kudarcaikat, és így gyakorolhatják a figyelmet, a koncentrációt és a kitartást.
És amit mások gondolnak a játékról, és mi is igaznak hiszünk:
„A játékban, annak egyre fejlettebb formáiban, megjelenő típusaiban alakul a gyermek személyisége, bővülnek ismeretei, tudása, fejlődnek képességei, alakulnak jártasságai, készségei, válik kifinomultabbá érzékelése, fejlődik intellektusa (figyelme, emlékezete, gondolkodása, nyelve, beszéde), válnak árnyaltabbá interakciós, kommunikációs képességei, differenciálódik motivációs világa, optimálisan alakul énfejlődése, magatartás-vezérlése.` Dr. Takács Bernadett: Gyermek játék, terápia OKKER Kiadó Kft 2001. 62. o.
„A játék alapozó funkciónak tekinthető a tekintetben is, hogy a sikeres, szándékos tanulási folyamatok (melyek gyakran a játékba ágyazódva bontakoznak ki) és az önmegvalósítás szolgálatába állított munkatevékenység alapja is azonos pszichofiziológiai állapot kell, hogy legyen.” Páli J.: A játék, mint alapozó funkció 6. Játékpedagógiai Fórum, I. k. Hajdúböszörmény, 1991.
„A csecsemő és gyermekkorra az érzéki megismerés a jellemző. A gyermek elsősorban képekben fogja fel a világot, ezek képzetekké rendeződnek, s ezekben tükröződik a valóság.” Tunyogi Erzsébet: Művészetek szerepe az érzelmi nevelésben
„A játék belülről fakadó, önmagáért való tevékenység, melynek célja az öröm átélése. A gyermek azért játszik, mert játszani jó. A felnőtt feladata ebben a nyugodt játék feltételeinek biztosítása (hely, idő, eszköz), ill. a gyermek igényeihez igazodó részvétel a játékban.” Szombathelyiné dr. Nyitrai Ágnes
Játszóház hétköznaponként a Kabóca Házikóban
A Kabóca Bábszínház a 0-3 éves gyerekeket és szüleiket szeretné megszólítani új programsorozatával.
A játék csupa örömforrás: a rácsodálkozásé, az együtt játszásé és az „én meg tudom csinálni” öröme.
A belépés a Játéktérre díjtalan!
Megközelítés: autóval és busszal és gyalog
(pelenkázási lehetőség)
2021.01.01. - 2021.12.31. |
Astoria Hotel*** Balatonfüred
Az Astoria Hotel a Balaton északi partján, Balatonfüred központjában - a Balaton parttól 150 méterre -, a Reformkori városrészben található. A hotel épülete műemlék jellegű. A patinás megjelenés Balatonfüred egyik jellegzetes épületei közé emeli. A szálloda épületét a Dőry család építette – romantikus ... Bővebben
Gold Haus Panzió Balatonfüred
Panziónk Balatonfüreden, a Móricz Zsigmond utcában található, ahonnan a strand közel 15, a Tagore sétány pedig nagyjából 10 perces sétával közelíthető meg. Klímás kétágyas (franciaággyal, külön ággyal), családi és földszinti superior szobáink vannak. A kétágyas szobákhoz erkély, míg a földszinti superior ... Bővebben
A SZERVEZŐK AZ IDŐPONT ÉS A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJÁK!