Nyereményjáték
Játsszon és nyerjen!
Békés Airport Kft. - Repülőtér Békéscsaba
Hotel Szieszta Sopron - Várjuk a Lövérekben
KeSzeCsüSzoVa
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Békés Airport Kft. - Repülőtér Békéscsaba

A békés megyei repülőtér közel 70 éves múltra tekint vissza. A mostani repülőtér helyén már az 1930-as években is folyt repülés. A repülőteret a II. világháború katonai igényei nyomán 1943-ban hivatalosan is repülőtérré nyilvánították.

További információk


Még több a településen (Békéscsaba):

A Magyar–Szovjet Polgári Légiforgalmi Részvénytársaság, röviden Maszovlet a Malév elődje, amely 1946. március 29-én alakult meg. A flottája induláskor öt 21 személyes utasszállítóból és öt darab taxigépből állt. Az első járatok 1946-ban indultak a fővárosból Debrecenbe, Szombathelyre, Győrbe és Szegedre. Ezt követően folyamatosan nyitotta meg az ország nagyobb városaiba a járatokat. 1950-ben indította meg belföldi légi járatai között a Békéscsabára közlekedő járatot.

A Magyar Honvédelmi Szövetség megalakulásával a haderőn kívüli utánpótlás-képzés keretein belül – mint az országban oly sok helyen – megalakították az MHSz Békés Megyei Kvasz András Repülő- Ejtőernyős Klubot, amely azóta is üzemel. Kevesen tudják, hogy igen sok ma hírneves pilóta Békéscsabán kezdte pályafutását, például Farkas Bertalan későbbi űrhajós. A 12. motoros műrepülő-világbajnokságot 1984-ben ezen a repülőtéren rendezték meg, amelyen Besenyei Péter is kitűnő eredménnyel szerepelt.

Egészen 2001-ig a repülőtér állami tulajdonban volt. 2001-2002-ben az állam a Megyei Önkormányzat tulajdonába adta vissza, azzal a megkötéssel, hogy továbbra is repülőtéri funkciót kell ellátni ezen a területen.

A repülőtér átvételét követően eddig két fejlesztési ütem megvalósítására került sor. A rendszerváltást követően megindult a légiközlekedési infrastruktúra támogatás és ezen belül a regionális repülőterek fejlesztése.
I. Fejlesztési ütem (2002. október– 2003. augusztus)

A beruházások forrása  a Széchenyi terv pályázati keretéből, valamint területfejlesztési pénzeszközök felhasználásával illetve saját erő bevonásával valósultak meg. A teljes ráfordítás 500 millió Ft volt. Az akkor megkezdett beruházás keretében az alábbi fejlesztések valósultak meg. Meglevő épület átalakítása forgalmi épületté, Új légi irányító torony építése, Teljes belső közmű rekonstrukció, Belső utak felújítása, parkolók építése
II. Fejlesztési ütem (2005. 07 – 2006. 08.):

INTERREG III/A, területfejlesztési pénzeszközök valamint a szükséges saját erő segítségével 1,5 milliárd Ft-os fejlesztés valósult meg. A fejlesztés 2005. júliusában kezdődött a munkák befejezési időpontja 2006. augusztus hónap. Az ünnepélyes avatóra 2006. szeptember 22-én került sor. A II. fejlesztési ütem keretében a következő beruházások megvalósítására került sor. 1300 x 30 m szilárdburkolatú kifutópálya, Pályavilágítás egyszerű bevezető fénysorral és PAPI, A pályához kapcsolódó guruló utak, Üzemanyag telep fejlesztése.

A Békés  Megyei Önkormányzat sajáterős beruházásként egy - 10 db könnyű kategóriájú repülőgépet befogadó - hangárt épített, mivel eddig nem volt lehetőség a környékbeli kisrepülőgép tulajdonosoknak fedett tárolási lehetőséget felajánlani. Az új hangár 800 m2.

Szolgáltatások:

  • SÉTAREPÜLÉS
  • LÉGI TAXI
  • PILÓTAKÉPZÉS
  • LÉGI FOTÓZÁS
  • EJTŐERNYŐZÉS
  • HANGÁRTÁROLÁS

Forrás: A repülőtér honlapja

2016.01.01 - 2016.12.31

Még több a településen (Békéscsaba):

◄ Vissza

Partnereink: Interticket - jegy.hu Observer