Beethoven-napok 2020. A Concerto Budapest új fesztiválja, online jegyvásárlás
Bangó Margit születésnapi nagykoncert az Arénában!
Bangó Margit születésnapi nagykoncert az Arénában!
HOBO 75! Ünnepeljünk együtt!
HOBO 75! Ünnepeljünk együtt!
Koncz Zsuzsa koncertre hívjuk az Arénába!
Koncz Zsuzsa koncertre hívjuk az Arénába!
Soproni kikapcsolódás - Természet, túrázás, klimatikus gyógyhely!
Soproni kikapcsolódás - Természet, túrázás, klimatikus gyógyhely!
Melyek a legnépszerűbb fesztiválok?
Melyek a legnépszerűbb fesztiválok?

Beethoven-napok 2020. A Concerto Budapest új fesztiválja, online jegyvásárlás


Beethoven-napok fesztivál a Concerto Budapest szervezésében. Online jegyvásárlási lehetőség. Új fesztivállal készül a zenekar. Első alkalommal kerül megrendezésre 2020 áprilisában a Beethoven-napok Fischer Annie tiszteletére, amelyen a Müpa, a BMC és a Zeneakadémia koncerttermeiben ünnepelik a zseniális zeneszerzőt négy napon át.

KEDVES LÁTOGATÓ!
Felhívjuk figyelmét, hogy ennek a megjelenésnek jelenleg NINCS ÉRVÉNYES IDŐPONTJA portálunkon, ezért az itt közölt tartalom már lehet, hogy NEM AKTUÁLIS! Friss információkat az info@programturizmus.hu e-mail címen kérhet vagy küldhet.

Beethoven-napok 2020

Missa Solemnis ( Concerto Budapest & Purcell Kórus )

2020. ÁPRILIS 23. CSÜTÖRTÖK, 19:30
Müpa, Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

„A legnagyobb művem, amit valaha írtam” – utólag így jellemezte Beethoven a Missa solemnist, amely eredetileg pártfogója, az olmützi érsekké kinevezett Rudolf főherceg beiktatását ünnepelte – volna. Csakhogy a kompozíció mind monumentálisabbá vált Beethoven keze alatt, aki a munkáját hátráltató kötelezettségekre és mindennapi vesződségekre hivatkozva így mentegetőzött: „Az adott körülmények között Őfensége nem csodálkozhat azon, hogy a mise nem fog időben elkészülni”. Így aztán Rudolf főherceg már három éve gyakorolta érseki tisztét, mire 1823-ban megismerkedhetett a Missa solemnis partitúrájával. A teljes mű ősbemutatójára így nem Olmützben, s még csak nem is Bécsben, hanem Szentpéterváron került sor 1824 áprilisában, ám még hosszú évekbe telt, amíg ez a minden szempontból nagy, igényes és rendhagyó alkotás elfoglalhatta méltó helyét a koncertrepertoáron, s amíg megvalósulhatott Beethoven óhaja, amit a Kyrie tétel fölé írt: „Szívből jött, találjon is utat a szívekhez”. Az előadóktól oly sokat követelő remekmű emelkedett és átszellemült megszólaltatását ezen a koncerten Vashegyi György irányítása szavatolja majd.

BEETHOVEN: Missa solemnis, op. 123

Közreműködik: Purcell Kórus
Concerto Budapest
Vezényel: Vashegyi György
Művészeti vezető: Keller András

NAPIJEGY Zongoraszonáták 15h-22h (mind az 7 koncertre érvényes) Concerto Budapest

2020. ÁPRILIS 24. PÉNTEK, 15:00 - 22:00
Budapest Music Center

A műsoron hallhatók többek között: a Moonlight sonata, Pathetique sonata, Tempest sonata, Les Adieux sonata, Quasi una Fantasia, a késői szonáták, négykezesek

Közreműködnek:
Berecz Mihály, Csalog Gábor, Érdi Tamás, Kemenes András,
Palojtay János, Ránki Fülöp, Szokolay Balázs

Beethoven harminckét zongoraszonátája legalább akkora jelentőséggel bír, mint kilenc szimfóniája, s a mai napig a műfaj csúcsát jelentik sokak számára. Az 1795–1822 közt keletkezett műveket Hans von Bülow az Újtestamentumnak nevezte mintegy folytatásaként Bach két Das wohltemperierte Klavier kötetének, vagyis az Ótestamentumnak. Szintén Bülow volt, aki elsőként egy koncert leforgása alatt eljátszotta az összeset, ami valóban embert próbáló teljesítmény. Ezek a darabok voltak az elsők a szonáta műfajában, amelyeket nyilvános előadásra szánt szerzőjük, mégsem vesztették el intimitásukat. Éppen ezért tökéletes helyszín a BMC koncertterme, ahol egy zongorista maratoni estje helyett a Beethoven Napok keretében a Concerto Budapest művészpartnerei, egyben a magyar zenei élet legfontosabbjai közül kikerülő művészek szólaltatják meg a zeneszerző reprezentatív szonátáit. Elhangzik majd többek között a második tételéről ismert Holdfény-szonáta, a Patetikus-szonáta, amelyet Beethoven huszonhét éves korában írt, vagy a két műfaj határán lévő Quasi una Fantasia szonáta, s filozofikus mélységű kései szonátáiból, valamint négykezesre írt műveiből is hallhat a közönség egy válogatást.

Napijegy kedvezményesen vásárolható, mely az összes aznapi koncertet tartalmazza.
Az első koncert kezdési időpontja: 15 óra!

Zongoraszonáták 1: Érdi Tamás - cisz-moll/d-moll (Concerto )

2020. ÁPRILIS 24. PÉNTEK, 15:00
Budapest Music Center

Beethoven: cisz-moll szonáta ‘Holdfény’  op. 27. no. 2                 
Beethoven: d-moll szonáta ‘Vihar’  op. 31. no.2

Zongoraszonáták 2: Ránki Fülöp - E-dúr/Fisz-dúr/Esz-dúr ( Concerto )

2020. ÁPRILIS 24. PÉNTEK, 16:00
Budapest Music Center

Beethoven: E-dúr szonáta,  op. 14. no.1                                        
Beethoven: Fisz-dúr szonáta,  op. 78                                             
Beethoven: Esz-dúr szonáta, 'Les Adieux’, op. 81a

Zongoraszonáták 3: Palojtay János - D-dúr/c-moll ( Concerto )

2020. ÁPRILIS 24. PÉNTEK, 17:00
Budapest Music Center

Beethoven: D-dúr szonáta, op. 10. no.3                                        
Beethoven: c-moll ‘Pathétique’ szonáta, op.13

Zongoraszonáták 4: Balogh Ádám - f-moll/C-dúr ( Concerto )

2020. ÁPRILIS 24. PÉNTEK, 18:00
Budapest Music Center

Beethoven: f-moll szonáta, op. 2  no.1                                          
Beethoven: C-dúr ‘Waldstein’ szonáta,  op. 53, no. 21

Zongoraszonáták 5: Berecz Mihály - Esz-dúr/c-moll ( Concerto szervezésében )

2020. ÁPRILIS 24. PÉNTEK, 19:00
Budapest Music Center

Beethoven: Esz-dúr szonáta op. 27, no.1                                         
Beethoven: c-moll szonáta  op. 111, no. 32

Zongoraszonáták 6: Kemenes András, Szokolay Balázs - 6D-dúr v./D-dúr/3induló/8 C-dúr

2020. ÁPRILIS 24. PÉNTEK, 20:15
Budapest Music Center

Beethoven: Hat D-dúr variáció  négy kézre, WoO 74 (Ich denke dein) (Rád gondolok)
Beethoven: D-dúr szonáta, op.6
Beethoven: Három induló, op. 45                                                 
Beethoven: Nyolc C-dúr variáció két zongorára, Waldstein témájára WoO 67

Zongoraszonáták 7: Csalog Gábor - e-moll/6 bagatell/E-dúr ( Concerto )

2020. ÁPRILIS 24. PÉNTEK, 21:00
Budapest Music Center

Beethoven: e-moll szonáta, op. 90                                    
Beethoven: Hat bagatell, op. 126   - részletek                                          
Beethoven: E-dúr szonáta, op. 109

D-dúr,Esz-dúr zongoratrió/F-dúr vonósnégyes (Perényi & Várjon & Hungarian Qartett )

2020. ÁPRILIS 25. SZOMBAT, 15:00
Zeneakadémia Nagyterem

BEETHOVEN NAPOK Fischer Annie tiszteletére
BEETHOVEN: D-dúr (Szellem) zongoratrió, op. 70/1
BEETHOVEN: F-dúr vonósnégyes, op. 135
--- szünet ---
BEETHOVEN: Esz-dúr zongoratrió, op. 70/2

Közreműködik:
Várjon Dénes zongora, Perényi Miklós cselló, Keller András hegedű
Hungarian Quartet

Bensőségesség, szuggesztivitás, intimitás – e jelzők kötik össze a délutáni koncert egyes számait, amelyek valóban Beethoven legszemélyesebb hangú vallomásai. A hangverseny első és utolsó számaként elhangzó két zongoratriót a komponista az Erdődy Anna Mária vendégeként töltött hónapok alatt írta, s a grófnénak ajánlotta hálája jeléül. A D-dúr zongoratrió „Szellem” melléknevét a zeneszerző tanítványától, Carl Czernytől kapta, akit a lassútétel Shakespeare Hamletjének kezdőjelenetére emlékeztette. A két trió közt elhangzó F-dúr vonósnégyes Beethoven utolsó befejezett műve, negyedik tételének felirata – A nehéz döntés – és legelső, énekszólamra írt, nem előadásra szánt kottasora – Muszáj? Igen muszáj! – sokáig rejtély volt a zenetörténészek számára. Úgy gondolták, Beethoven saját halálát sejtette, ám kiderült, ennél sokkal banálisabb a magyarázat: egy koncertbelépőjegyet fizetni nem akaró amatőr csellista szavait idézi, illetve zeneileg korábbi, e szövegre írt mókás kánonját. A triók zongoraszólamát a világ egyik legfoglalkoztatottabb zongoristája, a józan, mégis érzelemdús játékáról ismert Várjon Dénes játssza majd. Hozzá csatlakozik két nem kevésbé emblematikus személyiség: Keller András és Perényi Miklós, a vonósnégyest pedig az év elején nagy sikerrel debütált Hungarian Quartet szólaltatja meg.

Simon Izabella gyermekműsora ( Concerto Budapest szervezésében )

2020. ÁPRILIS 25. SZOMBAT, 15:00
2020. ÁPRILIS 25. SZOMBAT, 17:00

Helyszín: Zeneakadémia X. TEREM (2.emelet)

D-dúr hegedűverseny/ III.zongoraverseny/ IV.szimfónia ( Concerto & A. Marwood & Várjon )

2020. ÁPRILIS 25. SZOMBAT, 19:30
Zeneakadémia Nagyterem

BEETHOVEN NAPOK Fischer Annie tiszteletére

BEETHOVEN: D-dúr hegedűverseny, op. 61
--- szünet ---
BEETHOVEN: III. (c-moll) zongoraverseny, op. 37
BEETHOVEN: IV. (B-dúr) szimfónia, op. 60

Közreműködik:
Anthony Marwood hegedű, Várjon Dénes zongora
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András

„Marwood játékának sugárzó intenzitása nem mindennapi érzelmi töltettel bír”, „aranyló hang és holtbiztos zeneiség”, „elképesztő technika és szenvedély” – többek közt e szavakkal jellemezték a kritikusok Anthony Marwood hegedűjátékát, amelyet a hangverseny nyitószámában, a D-dúr hegedűversenyében hallhat a közönség. A mű karrierje nem indult zökkenőmentesen: 1806-os bemutatója nem volt sikeres, így nem is vált a repertoár részévé a versenymű egészen addig, míg Joachim József elő nem vette majd fél évszázaddal később. A III. (c-moll) zongoraverseny egy hosszas komponálási folyamat eredménye Beethoven középső alkotói korszakának kezdetéről. Egy anekdota szerint Beethoven egyszer sétája közben meghallotta Mozart c-moll zongoraversenye (K. 491) szabadtéri előadásának hangjait, s a vele tartó zongorista-zeneszerzőhöz fordulva e lelkes szavakat intézte: „Cramer, Cramer! Mi sosem leszünk képesek ehhez foghatót írni!” Nem meglepő hát, hogy a zongoraverseny kezdete éppen ennek a zenei előképnek dallamát visszhangozza. A IV. (B-dúr) szimfónia a martonvásári Brunszvik-kastélyban született. Bár azóta már beigazolódott, hogy Beethoven rejtélyes szerelme, a „Halhatatlan kedves” nem Brunszvik Teréz volt, mégis a mai napig sokan gyengéd hangokat vélnek felfedezni a szimfóniában.

A-dúr szonáta/Kreutzer szonáta/a-moll vonósnégyes ( Perényi & Várjon & Keller )

2020. ÁPRILIS 26. VASÁRNAP, 15:00
Zeneakadémia Nagyterem

BEETHOVEN NAPOK Fischer Annie tiszteletére

BEETHOVEN: A-dúr cselló-zongora szonáta, op. 69
BEETHOVEN: A-dúr (Kreutzer) hegedű-zongora szonáta, op. 47
--- szünet ---
BEETHOVEN: a-moll vonósnégyes, op. 132

Közreműködik:
Várjon Dénes zongora, Perényi Miklós cselló, Keller András hegedű

Steven Isserlis, az egyik legnagyobb ma élő csellista szerint Beethoven cselló-zongora szonátái közül az A-dúr darab az első a maga műfajában, amely egyenlő szerepet ad mindkét hangszernek. A műben semmiféle az egyébként Beethovenre sokszor jellemző küzdelem nem fedezhető fel: boldog hangvételével tökéletes példája a bécsi klasszika kiegyensúlyozottságának. A hegedűre és zongorára írt Kreutzer-szonáta rendkívüli technikai kihívások elé állítja előadóit, hosszúságával és érzelmi túlfűtöttségével pedig a közönséget is – persze a legjobb értelemben. A mű dedikációja Rodolphe Kreutzer hegedűművésznek szól, aki sosem adta elő mondván, hogy „felháborítóan érthetetlen”. Mindkét szonáta zongoraszólamát a többek közt saját kamarazenei fesztivált is vezető Várjon Dénes játssza majd, s hozzá csatlakozik a hazai élő legenda, Perényi Miklós, valamint a Concerto Budapest művészeti vezetője, Keller András. A koncertet záró a-moll vonósnégyest Beethoven egy hosszú betegségből felépülve komponálta. Ennek állít emléket harmadik tétele, melynek felirata A lábadozó szent hálaéneke az istenséghez, líd moduszban. E tétel különösen nagy hatással volt a későbbi zeneszerzőkre, így Bartókra is, aki szinte hangról hangra idézi vissza a III. zongoraverseny kezdetén.

Egmont-nyitány/Hármasverseny/VII.szimfónia ( Concerto & Várjon & Perényi & A. Marwood )

2020. ÁPRILIS 26. VASÁRNAP, 19:30
Zeneakadémia Nagyterem

BEETHOVEN NAPOK Fischer Annie tiszteletére

BEETHOVEN: Egmont-nyitány, op. 84
BEETHOVEN: C-dúr hármasverseny, op. 56
BEETHOVEN: VII. (A-dúr) szimfónia, op. 92

Közreműködik:
Várjon Dénes zongora, Perényi Miklós cselló, Anthony Marwood hegedű
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András

A Fischer Annie emlékezetének szentelt Beethoven Napok e koncertjén Keller András három emblematikus Beethoven-művet és három nagy hangszeres szólistát vonultat majd a közönség elé. A magyar hallgatók számára, úgy lehet, mindörökre 1956 emlékét felidéző, hősi hangvételű Egmont-nyitány 1810-ben készült el: Goethe történelmi drámája elé íródott, amelynél hamar sokkalta népszerűbbé vált. Az 1808-as ősbemutatójú, három tételes C-dúr hármasverseny magánszólamaiban a magyar zenei élet büszkeségei, azaz Perényi Miklós és Várjon Dénes mellett a nagyszerű brit hegedűs, a koncertszólistaként és kamaramuzsikusként egyaránt világszerte keresett Anthony Marwood játszik majd. Az 1811-1812-ben komponált A-dúr szimfónia 1813. december 8-án, a bécsi egyetem nagytermében hangzott fel először nyilvánosan, méghozzá az ekkor már leginkább csak a látására támaszkodó komponista vezényletével. A mű második tételét, a filmzenékben utóbb oly nagy előszeretettel szerepeltetett Allegrettót rögtön meg is ismételtette a közönség.

A SZERVEZŐK AZ IDŐPONT ÉS A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJÁK!

Kapcsolódó témák:

Kiemelt események

Ez is érdekelheti!


Pontos cím, geokód, térkép
, Több helyszínen
A PROGRAMGAZDA AZ IDŐPONT ÉS A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJA!
Pontatlanságot talált? Itt jelezze nekünk!
Kevés az információ?
Ha valamit nem talál, további információkat kérhet szerkesztőségünktől.
Információkérés

Országos eseménynaptár

KeSzeCsüSzoVa
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
MEGADOTT INTERVALLUMBAN:
-TÓL -IG

Online jegyvásárlás