Keressük a fenntartható megoldásokat a higiéniában is!
A higiéniában is célszerű a fenntartható, azaz “zöld” megoldásokat keresni - vallja a pályakezdők mintegy 73%-a. Ez nagyon kedvező tendencia, hiszen a jövő vállalkozásainak a versenyképessége is függ tőle.
A munkahelyi higiénia is lehet fenntartható
Kutatások szerint a huszonévesek körében a fenntarthatóság a higiéniában is fontos, a 73 százalékuk hajlandó lenne akár többet is fizetni a fenntartható szolgáltatásokért és árukért. Ez akár lényeges versenyelőny is lehet azon vállalkozások számára, akik az egyre nagyobb vásárlóerővel rendelkező fiatal generációt szolgálják ki.
A kutatások során az is bebizonyosodott, hogy a vásárlási döntéseik nagymértékben függnek olyan szempontoktól, mint amilyen az egészséges táplálkozás, a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás. A Flor higiéniai disztribúciós vállalatnál is tapasztalják, hogy javarészt olyan termékeket keresnek, amelyek megfelelnek a fenntarthatósági irányelveknek. Lényeges számukra a tervezés, az újrafelhasználás és újrahasznosítás.
Mi a fenntarthatóság?
A fenntarthatóság alapelveit mindenkinek érdemes ismernie:
- Nem haladhatja meg a környezet befogadó/feldolgozó képességét mindaz, amit a környezetbe bocsátunk.
- Nem haladhatja meg a környezet újratermelő képességét mindaz, amit a környezetből kitermelünk.
- Nem haladhatja meg azt az ütemet a nem-megújuló erőforrások felhasználásának a mértéke, mint amilyen arányban megújuló erőforrásokkal helyettesíteni tudjuk őket.
- Csökkenteni kell az ökológiai lábnyomot, az energiafelhasználást és a károsanyag-kibocsátást.
Fenntartható megoldások a higiéniában
A felmérés szerint a higiéniai termékek esetében a fogyasztók 66%-a lenne hajlandó a fenntarthatóbb árucikkekre több pénzt fordítani. Az ilyen termékeket kevesebb víz és energia felhasználásával készítik el, miközben az újrafelhasználás szempontját is követik.
Az ipari létesítményekben, éttermekben, irodaházakban, közintézményekben jelentős mennyiségben használnak professzionális higiéniai termékeket. A tisztítószerektől kezdve a papíradagolón át a kézmosószerekig széles az alkalmazott termékpaletta, így bőven akad lehetőség arra, hogy a fenntarthatóbb alternatívák közül válasszanak. Ilyen lehet például a szalmából készült papírzsebkendő vagy a takarékos kéztörlőpapír-adagoló.
A gyártáshoz használt erőforrások és nyersanyagforrások is lehetnek fenntarthatóak. Olyan megoldásokban, rendszerekben és szolgáltatásokban gondolkodnak a termékek előállítói, amelyekben a fenntarthatóság kulcsszerepet játszik.
Megnövekedett az igény a fenntarthatóságra
Az elmúlt években egyre nagyobb elvárás a vállalatok felé, hogy ne csak profitot termeljenek, hanem kellő figyelmet fordítsanak a környezetvédelemre és a fenntarthatóságra. Ez természetesen költséges, nagy befektetést igényel. Viszont nem hiábavaló: eddig kihasználatlan részpiacok nyílhatnak meg, jobbá válik a vállalat megítélése.
Összegezve: érdemes keresni a fenntartható megoldásokat a higiénia területén is!