
Voxel Magic - Szerverzum Mozifilm vetítések 2025. Online jegyvásárlás! Egy igazi 70 perces, űrhajós, scifi kaland, amelyben főszereplőink megpróbálják legyőzni a gonosz fő admint, aki az összes szerver felett uralkodik. Vajon sikerül legyőznie hőseinknek a gonoszt? Gyere és éld át velük ezt a szerverek közti kalandot!
Voxel Magic - Szerverzum Mozifilm vetítések 2025. Online jegyvásárlás! Egy igazi 70 perces, űrhajós, scifi kaland, amelyben főszereplőink megpróbálják legyőzni a gonosz fő admint, aki az összes szerver felett uralkodik. Vajon sikerül legyőznie hőseinknek a gonoszt? Gyere és éld át velük ezt a szerverek közti kalandot!

Voxel Magic - Szerverzum Mozifilm vetítések 2025. Online jegyvásárlás! Egy igazi 70 perces, űrhajós, scifi kaland, amelyben főszereplőink megpróbálják legyőzni a gonosz fő admint, aki az összes szerver felett uralkodik. Vajon sikerül legyőznie hőseinknek a gonoszt? Gyere és éld át velük ezt a szerverek közti kalandot!

A felnőtt- és gyerekfilmek mellett a Lurdy Moziban vannak bábszínházi előadások is, a meseszínház remek családi program. Mivel a Lurdy Mozi a Lurdy Ház része, a látogatók nemcsak filmet nézhetnek, hanem előtte vagy utána tudnak vásárolni, enni-inni, sétálni a plázában. A moziban délelőtt, délután és este több teremben vetítik a filmeket. Ősztől tavaszig elérhető a Royal Opera House legújabb előadásai is angol felirattal.
A felnőtt- és gyerekfilmek mellett a Lurdy Moziban vannak bábszínházi előadások is, a meseszínház remek családi program. Mivel a Lurdy Mozi a Lurdy Ház része, a látogatók nemcsak filmet nézhetnek, hanem előtte vagy utána tudnak vásárolni, enni-inni, sétálni a plázában. A moziban délelőtt, délután és este több teremben vetítik a filmeket. Ősztől tavaszig elérhető a Royal Opera House legújabb előadásai is angol felirattal.

A felnőtt- és gyerekfilmek mellett a Lurdy Moziban vannak bábszínházi előadások is, a meseszínház remek családi program. Mivel a Lurdy Mozi a Lurdy Ház része, a látogatók nemcsak filmet nézhetnek, hanem előtte vagy utána tudnak vásárolni, enni-inni, sétálni a plázában. A moziban délelőtt, délután és este több teremben vetítik a filmeket. Ősztől tavaszig elérhető a Royal Opera House legújabb előadásai is angol felirattal.

Érkeznek a 14. Finn Filmnapok! A finn filmfesztivált 2025. február 19 és 23 közt tartjuk a budapesti Toldi Moziban. 7 játékfilmet, 2 dokumentumfilmet és 1 rövidfilm gyűjteményt tűztünk műsorra. Ismét nagy örömmel mutatjuk be a kortárs finn filmművészet friss alkotásait Budapesten. A filmeket eredeti nyelven, angol és magyar felirattal vetítjük. Találkozzunk februárban a Toldiban!
Érkeznek a 14. Finn Filmnapok! A finn filmfesztivált 2025. február 19 és 23 közt tartjuk a budapesti Toldi Moziban. 7 játékfilmet, 2 dokumentumfilmet és 1 rövidfilm gyűjteményt tűztünk műsorra. Ismét nagy örömmel mutatjuk be a kortárs finn filmművészet friss alkotásait Budapesten. A filmeket eredeti nyelven, angol és magyar felirattal vetítjük. Találkozzunk februárban a Toldiban!

Érkeznek a 14. Finn Filmnapok! A finn filmfesztivált 2025. február 19 és 23 közt tartjuk a budapesti Toldi Moziban. 7 játékfilmet, 2 dokumentumfilmet és 1 rövidfilm gyűjteményt tűztünk műsorra. Ismét nagy örömmel mutatjuk be a kortárs finn filmművészet friss alkotásait Budapesten. A filmeket eredeti nyelven, angol és magyar felirattal vetítjük. Találkozzunk februárban a Toldiban!

A kert a modern festészet fontos témája, ihlető forrása. A londoni Royal Academy of Arts 2016-os kiállítása mintegy 120 remekmű segítségével mutatja be e közkedvelt motívum szerepét, alakváltozásait az 1860-as évektől az 1920-as évekig, az impresszionizmustól az avantgárdig. Vitathatatlan, hogy a korszak alkotói közül Claude Monet volt a téma legnagyobb festője, de az fontos szerepet kapott Van Gogh, Bonnard, Pissarro, Klimt, Nolde vagy akár Matisse és Kandinszkij művészetében is. Az Exhibiton on Screen tárlatot bemutató filmje révén megismerkedhetünk mind az alkotásokkal, mind a műveket ihlető kertekkel, ígyl Monet giverny-i kertjével is. A kiállítás egyik szenzációja a mester 13 méter hosszú Agapanthus-triptichonja. A nílusi vízililiomokat ábrázoló panorámaképet az idős mester 1915-től 1926-ig, haláláig festette, a mű személyes válasza volt a háború tragédiájára. Az 1950-ben szétdarabolt és részletekben értékesített mű újraegyesítése a tárlat megkoronázása.
A kert a modern festészet fontos témája, ihlető forrása. A londoni Royal Academy of Arts 2016-os kiállítása mintegy 120 remekmű segítségével mutatja be e közkedvelt motívum szerepét, alakváltozásait az 1860-as évektől az 1920-as évekig, az impresszionizmustól az avantgárdig. Vitathatatlan, hogy a korszak alkotói közül Claude Monet volt a téma legnagyobb festője, de az fontos szerepet kapott Van Gogh, Bonnard, Pissarro, Klimt, Nolde vagy akár Matisse és Kandinszkij művészetében is. Az Exhibiton on Screen tárlatot bemutató filmje révén megismerkedhetünk mind az alkotásokkal, mind a műveket ihlető kertekkel, ígyl Monet giverny-i kertjével is. A kiállítás egyik szenzációja a mester 13 méter hosszú Agapanthus-triptichonja. A nílusi vízililiomokat ábrázoló panorámaképet az idős mester 1915-től 1926-ig, haláláig festette, a mű személyes válasza volt a háború tragédiájára. Az 1950-ben szétdarabolt és részletekben értékesített mű újraegyesítése a tárlat megkoronázása.

A kert a modern festészet fontos témája, ihlető forrása. A londoni Royal Academy of Arts 2016-os kiállítása mintegy 120 remekmű segítségével mutatja be e közkedvelt motívum szerepét, alakváltozásait az 1860-as évektől az 1920-as évekig, az impresszionizmustól az avantgárdig. Vitathatatlan, hogy a korszak alkotói közül Claude Monet volt a téma legnagyobb festője, de az fontos szerepet kapott Van Gogh, Bonnard, Pissarro, Klimt, Nolde vagy akár Matisse és Kandinszkij művészetében is. Az Exhibiton on Screen tárlatot bemutató filmje révén megismerkedhetünk mind az alkotásokkal, mind a műveket ihlető kertekkel, ígyl Monet giverny-i kertjével is. A kiállítás egyik szenzációja a mester 13 méter hosszú Agapanthus-triptichonja. A nílusi vízililiomokat ábrázoló panorámaképet az idős mester 1915-től 1926-ig, haláláig festette, a mű személyes válasza volt a háború tragédiájára. Az 1950-ben szétdarabolt és részletekben értékesített mű újraegyesítése a tárlat megkoronázása.

15. Frankofón Filmnapok 2025. február 27. és március 9. között a budapesti Uránia Nemzeti Filmszínházban és a Francia Intézetben. 23 kortárs frankofón alkotást nézhet meg a hazai közönség eredeti nyelven, magyar felirattal. Több közülük a világ legnagyobb fesztiváljain bizonyított már. A nyitófilm a két César-jelölést kapott Az isteni Sarah Bernhardt, de jön a 13 Oscarra és 12 Césarra jelölt Emilia Pérez is. A San Sebastián-i Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában debütált Costa-Gavras Az utolsó lehelet című alkotása. Ugyanott a legjobb forgatókönyv díját nyerte el François Ozon legújabb filmje, a Ha megérkezik az ősz. Velencében Vincent Lindont a legjobb férfi főszereplő díjával méltatták a Játék a tűzzel című drámában. A Malmkrog 2020-ban Berlinben az Encounters szekció legjobb rendezés díját hozta el, az Átok Cannes-ban az Un Certain Regard szekcióban Új hang-díjat nyert, a Kutyaperben pedig Kodinak ítélték a legjobb kutya-alakításnak járó Palm Dog díjat.
15. Frankofón Filmnapok 2025. február 27. és március 9. között a budapesti Uránia Nemzeti Filmszínházban és a Francia Intézetben. 23 kortárs frankofón alkotást nézhet meg a hazai közönség eredeti nyelven, magyar felirattal. Több közülük a világ legnagyobb fesztiváljain bizonyított már. A nyitófilm a két César-jelölést kapott Az isteni Sarah Bernhardt, de jön a 13 Oscarra és 12 Césarra jelölt Emilia Pérez is. A San Sebastián-i Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában debütált Costa-Gavras Az utolsó lehelet című alkotása. Ugyanott a legjobb forgatókönyv díját nyerte el François Ozon legújabb filmje, a Ha megérkezik az ősz. Velencében Vincent Lindont a legjobb férfi főszereplő díjával méltatták a Játék a tűzzel című drámában. A Malmkrog 2020-ban Berlinben az Encounters szekció legjobb rendezés díját hozta el, az Átok Cannes-ban az Un Certain Regard szekcióban Új hang-díjat nyert, a Kutyaperben pedig Kodinak ítélték a legjobb kutya-alakításnak járó Palm Dog díjat.

15. Frankofón Filmnapok 2025. február 27. és március 9. között a budapesti Uránia Nemzeti Filmszínházban és a Francia Intézetben. 23 kortárs frankofón alkotást nézhet meg a hazai közönség eredeti nyelven, magyar felirattal. Több közülük a világ legnagyobb fesztiváljain bizonyított már. A nyitófilm a két César-jelölést kapott Az isteni Sarah Bernhardt, de jön a 13 Oscarra és 12 Césarra jelölt Emilia Pérez is. A San Sebastián-i Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában debütált Costa-Gavras Az utolsó lehelet című alkotása. Ugyanott a legjobb forgatókönyv díját nyerte el François Ozon legújabb filmje, a Ha megérkezik az ősz. Velencében Vincent Lindont a legjobb férfi főszereplő díjával méltatták a Játék a tűzzel című drámában. A Malmkrog 2020-ban Berlinben az Encounters szekció legjobb rendezés díját hozta el, az Átok Cannes-ban az Un Certain Regard szekcióban Új hang-díjat nyert, a Kutyaperben pedig Kodinak ítélték a legjobb kutya-alakításnak járó Palm Dog díjat.

Az Alhambra – a legjobb állapotban fennmaradt középkori muzulmán palotaváros – Naszrid-dinasztia kori építői olyan igényesek voltak, hogy technikájuk egy részét egészen a fraktálgeometria feltalálásáig nem tudták teljesen megmagyarázni. Mivel szinte az összes levéltári anyag megsemmisült, tervezési elveiket jószerével csak deduktív módszerekkel ismerhetjük meg.
Az Alhambra – a legjobb állapotban fennmaradt középkori muzulmán palotaváros – Naszrid-dinasztia kori építői olyan igényesek voltak, hogy technikájuk egy részét egészen a fraktálgeometria feltalálásáig nem tudták teljesen megmagyarázni. Mivel szinte az összes levéltári anyag megsemmisült, tervezési elveiket jószerével csak deduktív módszerekkel ismerhetjük meg.

Az Alhambra – a legjobb állapotban fennmaradt középkori muzulmán palotaváros – Naszrid-dinasztia kori építői olyan igényesek voltak, hogy technikájuk egy részét egészen a fraktálgeometria feltalálásáig nem tudták teljesen megmagyarázni. Mivel szinte az összes levéltári anyag megsemmisült, tervezési elveiket jószerével csak deduktív módszerekkel ismerhetjük meg.