Árak
A múzeumpedagógiai foglalkozások ára magában foglalja a múzeumi belépődíjat is. Így a csoport a foglalkozás előtt, után is itt-tartózkodhat a múzeum területén, önállóan felfedezve a Skanzen további látnivalóit.
Pedagógusoknak pedagógus igazolvány felmutatásával a belépés ingyenes.
Pedagógus igazolvánnyal nem rendelkező kísérők belépőjegy megváltásával látogathatják a múzeumot.
A megrendelés menete
-
A kiválasztott múzeumpedagógiai foglalkozást új, ONLINE IDŐPONTFOGLALÓ RENDSZERÜNKBEN tudja megrendelni a tervezett látogatás előtt legalább 2 héttel.
-
A foglalási rendszerben rövid regisztráció után lehet foglalást indítani. Regisztráció után egy azt megerősítő e-mail érkezik, amire 24 órán belül szükséges rákattintani. Ezzel a lépéssel válik aktívvá a regisztráció!
-
A megrendelést munkatársunk a rendszeren keresztül ellenőrzi és visszaigazolja.
-
A látogatás előtt 72 órával küldjük az adatlapot és a szükséges információkat e-mailben.
-
Ezt az adatlapot kell nyomtatott formában bemutatni a látogatás napján a jegypénztárnál.
Általános információk, tudnivalók
-
A foglalkozások fix kezdési időpontjai a múzeum nyitvatartási napjain: 9:30, 11:15, 13:00 és 14:45.
-
A Skanzen területe 75 hektár. A foglalkozások helyszínei a bejárattól kb. 10-15 perces sétával érhetők el, ezért kérjük, érkezésüket ehhez igazítsák, belekalkulálva a befizetés idejét és a mosdóhasználatot is!
-
Késés esetén rövidített programot tudunk biztosítani a csoportoknak. A foglalkozásvezetők várakozási ideje késés esetén: maximum 30 perc.
-
A múzeum szabadtéri jellegéből adódóan a foglalkozások egy részét szabadban tartjuk, ezért fontos, hogy a gyerekek az időjárásnak és a foglalkozás helyszínének megfelelően öltözködjenek. A változékony időjárásra számítva javasoljuk a réteges öltözködést, mindig szükség lehet esőkabátra, vízhatlan cipőre, az erős napsütés vagy szél elleni fejfedőre, esetleg naptejre, kullancsriasztó sprayre.
-
A MÁV járatával utazók igénybe vehetik a MÁV ingyenes utazásra jogosító szolgáltatását.
Óvodásoknak
Legkisebbeknek szóló foglalkozásainkon játékos formában ismertetjük meg a gyermekekkel a magyar paraszti kultúra egyes elemeit, szokásait, melyek között bizony akad jónéhány, amely napjainkban is hasznos tudásnak számít.
Az új ismeretek átadása a gyermekek élményszerű foglalkoztatásával történik, nagy hangsúlyt helyezve életkori sajátosságaikra.
Az együtt eltöltött időben „segítségül hívjuk” a népmesék jól ismert szereplőit, a közös éneklés varázsát, a gyermekek határtalan fantáziáját és a Skanzen csodás természeti környezetét, illetve a kicsik számára is izgalmas kiállításainkat.
Az óvodás korosztály számára alábbi foglalkozásainkat ajánljuk:
-
Szabad a gazda? - a kíváncsi "Márton gazda" kesztyűbáb társaságában játékkal, énekkel, mondókával fedezik fel a gyerekek a Skanzent.
-
Munkák a házban, a ház körül - a gyerekek korhű tárgyi környezetben élhetik át egy szegényparaszti család dolgos hétköznapját, miközben bekapcsolódnak az évszakoknak megfelelő ház körüli munkákba
-
Játékvilág - megismerkedünk az 1900-as években élt gyerekek életével, játékaival, keresve a párhuzamokat és különbségeket a múlt és jelen gyermekvilága közt
-
Falusi iskola - a gyerekek megismerhetik, milyen volt egy iskola száz évvel ezelőtt, hogyan tanított a tanító, miket tanultak a gyerekek, kipróbálhatják a korabeli eszközöket.
-
Mindennapi kenyerünk - megismerkedünk a gabonatermesztés és a kenyérsütés eszközeivel, a kemencével, majd cipót sütünk, mialatt a gyerekek a közeli malmot is megtekinthetik.
-
Molnárok, malmok - a foglalkozás során a gyerekek megismerik, hogyan is működik egy vízimalom, hogyan élt és dolgozott a molnár és családja, miközben mondókázunk és énekes-mozgásos játékokat játszunk.
-
Fazekasság - megismerjük az agyagot, a hagyományos fazekas technikákat és edényeket, miközben mindenki elkészítheti saját agyagtárgyát, amit haza is vihet.
-
Év-Kör-Kép - a gyerekek az évkör aktuális időszakára jellemző tevékenységeket, hagyományokat játékosan, élményközpontúan élhetik át, életkoruknak megfelelő szinten és módszerekkel.
-
ÚJ foglalkozásunk Erdély tájegységben: Városi vándorút - a gyerekek a város jellegzetességeit egy 100 évvel ezelőtti erdélyi városban interaktívan ismerik meg és hasonlítják össze a jelennel, kapcsolatokat keresve többek között az építészet, a közlekedés, a kommunikáció, az iskolázottság és az egészségügy területei között.
1-4. osztályosoknak
A múzeumpedagógiai foglalkozásaink hátterét adó kiállítások és a Skanzen természeti környezete kitűnő tanítási és tanulási helyszínt biztosítanak az alsó tagozatos korosztály számára az élményszerű, felfedező ismeretszerzéshez.
A gyermekek játékos formában ismerkedhetnek meg a hagyományos, népi kultúra és életmód egyes elemeivel.
A közös felfedezések során szem előtt tartjuk nagyfokú tudásvágyukat, megnövekedett mozgásigényüket, és lehetőséget biztosítunk az alkotás örömének megélésére is.
Az alsó tagozatos korosztály számára alábbi foglalkozásainkat ajánljuk:
-
Kendertől a vászonig - a gyerekek megismerkednek a szövés folyamatával, eszközeivel, a különböző alapanyagokkal és technikákkal. Kipróbálhatják a guzsalyt, a szövőszéket, majd saját maguk is alkothatnak egy kis hazavihető emléket.
-
Tájegységi séta - a Skanzen egyik választott tájegységében tett séta során a csoport megismerheti a tájegység épületeit, templomait, haranglábait, stb., a hajdan ott élők életét, eszközeit, stb. A séta végére átfogó képet kapnak a bemutatott vidékről és egykori lakóiról.
-
Szabad a gazda? - a kíváncsi "Márton gazda" kesztyűbáb társaságában játékkal, énekkel, mondókával fedezik fel a gyerekek a Skanzent.
-
Munkák a házban, a ház körül - a gyerekek korhű tárgyi környezetben élhetik át egy szegényparaszti család dolgos hétköznapját, miközben bekapcsolódnak az évszakoknak megfelelő ház körüli munkákba
-
Játékvilág - megismerkedünk az 1900-as években élt gyerekek életével, játékaival, keresve a párhuzamokat és különbségeket a múlt és jelen gyermekvilága közt
-
Falusi iskola - a gyerekek megismerhetik, milyen volt egy iskola száz évvel ezelőtt, hogyan tanított a tanító, miket tanultak a gyerekek, kipróbálhatják a korabeli eszközöket.
-
Mindennapi kenyerünk - megismerkedünk a gabonatermesztés és a kenyérsütés eszközeivel, a kemencével, majd cipót sütünk, mialatt a gyerekek a közeli malmot is megtekinthetik.
-
Molnárok, malmok - a foglalkozás során a gyerekek megismerik, hogyan is működik egy vízimalom, hogyan élt és dolgozott a molnár és családja, miközben mondókázunk és énekes-mozgásos játékokat játszunk.
-
Fazekasság - megismerjük az agyagot, a hagyományos fazekas technikákat és edényeket, miközben mindenki elkészítheti saját agyagtárgyát, amit haza is vihet.
-
Év-Kör-Kép - a gyerekek az évkör aktuális időszakára jellemző tevékenységeket, hagyományokat játékosan, élményközpontúan élhetik át, életkoruknak megfelelő szinten és módszerekkel.
ÚJ foglalkozásaink Erdély tájegységben:
-
Városi vándorút - a gyerekek a város jellegzetességeit egy 100 évvel ezelőtti erdélyi városban interaktívan ismerik meg és hasonlítják össze a jelennel, kapcsolatokat keresve többek között az építészet, a közlekedés, a kommunikáció, az iskolázottság és az egészségügy területei között.
-
Erdély-kaleidoszkóp - a két részből álló, interaktív foglalkozás során Erdély kulturális sokszínűségét ismerhetik meg a diákok, először eredeti tárgyak segítségével, majd a kiállításokban nyomozva. A
-
Az a hír járja... - a rendhagyó kommunikációs óra keretében egy hiteles és izgalmas kerettörténet szálait göngyölítjük fel a múzeumi nyomozás során, csoportmunkában. Miközben együtt összerakjuk a nyomozás részleteit, a gyerekeknek lehetősége nyílik a jelennel is összekapcsolni a múltat.
-
Patikusinas - a gyerekek fehér köpenybe bújva méricskélnek, kevernek, kavarnak, kotyvasztanak, ismerkednek a gyógynövényes készítményekkel. Ha teljesítik az elméleti és gyakorlati feladatokat patikusinassá „avatjuk” őket.
5-8. osztályosoknak
Felső tagozatosoknak szóló foglalkozásaink széleskörű tantárgyi kapcsolódása lehetővé teszi, hogy – az iskolai tananyaghoz szorosan illeszkedve, vagy attól elvonatkoztatva – a diákok egy komplex szemléletű múzeumpedagógiai program során tapasztalják meg a felfedezve tanulás, a kooperatív munka, vagy akár az önálló alkotás örömét.
A Skanzen kiállításai, természeti környezete garancia arra, hogy a foglalkozás során az ide látogató osztályok a hagyományos, népi kultúra segítségével – hol játékos, hol komolyabb formában – megismerkedjenek egykori és jelenkori értékeinkkel, legyen szó tárgyi, szellemi vagy természeti kincseinkről.
A felső tagozatos korosztály számára alábbi foglalkozásainkat ajánljuk:
-
Búcsú a parasztságtól - a kihelyezett, interaktív történelemóra során korabeli dokumentumok, tárgyak segítségével vizsgáljuk meg a paraszti életformát, az 1950-60-as évek paraszti gazdaságainak rendszerét, majd azok felbomlását, keresve a lehetséges válaszokat napjainkban is aktuális kérdésekre.
-
Ezek a fiatalok! - a tinédzsereknek szóló foglalkozás szüleik, nagyszüleik életmódját, életérzését teszi átélhetővé, a korszak jellemző tárgyain keresztül. Kézbe vehetik a korabeli ruhákat, hanglemezeket, könyveket, újságokat, stb.
-
Házról házra - ezen az interaktív foglalkozáson a kiállítási helyszín és a bemutatott szituáció alapján a diákok a kapott megfigyelési szempontok mentén, csoportmunkában fedezik fel egy-egy tájegység portáit. Tapasztalataikat megosztják egymással, érintve az egyén és közösség kapcsolatát, valamint a nemzeti és nemzetiségi identitás kérdéskörét is.
-
Föld-Ház - a foglalkozáson megfigyeljük az építőanyagok felhasználásának módját, a feledésbe merülő építési technikákat, majd a diákok kalákában felépítik egy favázas házszerkezet modelljét, és akár a vályogtégla készítését is kipróbálhatják
-
Kendertől a vászonig - a gyerekek megismerkednek a szövés folyamatával, eszközeivel, a különböző alapanyagokkal és technikákkal. Kipróbálhatják a guzsalyt, a szövőszéket, majd saját maguk is alkothatnak egy kis hazavihető emléket.
-
Tájegységi séta - a Skanzen egyik választott tájegységében tett séta során a csoport megismerheti a tájegység épületeit, templomait, haranglábait, stb., a hajdan ott élők életét, eszközeit, stb. A séta végére átfogó képet kapnak a bemutatott vidékről és egykori lakóiról.
-
Kerekező - 4 részből álló foglalkozásunkon minden a kerék, a kocsik és a szekerek körül forog...
-
Munkák a házban, a ház körül - a gyerekek korhű tárgyi környezetben élhetik át egy szegényparaszti család dolgos hétköznapját, miközben bekapcsolódnak az évszakoknak megfelelő ház körüli munkákba
-
Játékvilág - megismerkedünk az 1900-as években élt gyerekek életével, játékaival, keresve a párhuzamokat és különbségeket a múlt és jelen gyermekvilága közt
-
Mindennapi kenyerünk - megismerkedünk a gabonatermesztés és a kenyérsütés eszközeivel, a kemencével, majd cipót sütünk, mialatt a gyerekek a közeli malmot is megtekinthetik.
-
Molnárok, malmok - a foglalkozás során a gyerekek megismerik, hogyan is működik egy vízimalom, hogyan élt és dolgozott a molnár és családja, miközben mondókázunk és énekes-mozgásos játékokat játszunk.
-
Fazekasság - megismerjük az agyagot, a hagyományos fazekas technikákat és edényeket, miközben mindenki elkészítheti saját agyagtárgyát, amit haza is vihet.
-
Év-Kör-Kép - a gyerekek az évkör aktuális időszakára jellemző tevékenységeket, hagyományokat játékosan, élményközpontúan élhetik át, életkoruknak megfelelő szinten és módszerekkel.
ÚJ foglalkozásaink Erdély tájegységben:
-
Erdély-kaleidoszkóp - a két részből álló, interaktív foglalkozás során Erdély kulturális sokszínűségét ismerhetik meg a diákok, először eredeti tárgyak segítségével, majd a kiállításokban nyomozva.
-
Az a hír járja... - a rendhagyó kommunikációs óra keretében egy hiteles és izgalmas kerettörténet szálait göngyölítjük fel a múzeumi nyomozás során, csoportmunkában. Miközben együtt összerakjuk a nyomozás részleteit, a gyerekeknek lehetősége nyílik a jelennel is összekapcsolni a múltat.
-
Patikusinas - a gyerekek fehér köpenybe bújva méricskélnek, kevernek, kavarnak, kotyvasztanak, ismerkednek a gyógynövényes készítményekkel. Ha teljesítik az elméleti és gyakorlati feladatokat patikusinassá „avatjuk” őket.
-
Menni vagy maradni? - A foglalkozáson közösen gondolkodunk a diákokkal a múlt és jelen mobilitásáról, a szülőföld elhagyásáról és ennek egyénre és társadalomra gyakorolt következményeiről. A szászok megjelenése Erdély területén majd a kivásárlásuk és a rendszerváltás utáni eseményeknek a történetét követjük nyomon emlékező tárgyak, interjú részleten keresztül.
-
Együttélés Erdélyben - A foglalkozás során személyes sorsok megismerése mentén felhívjuk a figyelmet a különböző élethelyzetekből adódó motivációk megértésére, egymás elfogadására. Dilemma alapú kreatív feldolgozással oldjuk fel a múltban is megjelenő személyes és társadalmi problémákat.
9-12. osztályosoknak
Kifejezetten a középiskolás korosztály igényeihez igazodva kidolgozott foglalkozásainkkal várjuk a 9–12. évfolyamos diákokat és az őket kísérő pedagógusokat.
Foglalkozásaink során a hagyományos, népi tudás és életmód megismerése mellett az iskolai tananyaghoz kapcsolódó történelmi-társadalmi kérdésekkel, életkori sajátosságaikhoz, érdeklődésükhöz illeszkedő tematikákkal találkozhatnak a diákok, amelyek – a közös válaszkereséssel – segíthetik az érettségire való felkészülést és megkönnyítik az akár tabuként kezelt témák feldolgozását.
A középiskolás korosztály számára alábbi foglalkozásainkat ajánljuk:
-
Ráhel, János, Jákob és a színésznő - a XX. század elején egymás mellett élő különböző társadalmi csoportok életmódját, szokásait ismerjük meg a foglalkozáson, majd fontos társadalmi és erkölcsi kérdéseket feszegetünk, felhívva a diákok figyelmét egymás elfogadásának fontosságára, a toleranciára. A múzeumpedagógiai foglalkozás a tanárok segítségével kiegészíthető az iskolában is.
-
Búcsú a parasztságtól - a kihelyezett, interaktív történelemóra során korabeli dokumentumok, tárgyak segítségével vizsgáljuk meg a paraszti életformát, az 1950-60-as évek paraszti gazdaságainak rendszerét, majd azok felbomlását, keresve a lehetséges válaszokat napjainkban is aktuális kérdésekre.
-
Ezek a fiatalok! - a tinédzsereknek szóló foglalkozás szüleik, nagyszüleik életmódját, életérzését teszi átélhetővé, a korszak jellemző tárgyain keresztül. Kézbe vehetik a korabeli ruhákat, hanglemezeket, könyveket, újságokat, stb.
-
Házról házra - ezen az interaktív foglalkozáson a kiállítási helyszín és a bemutatott szituáció alapján a diákok a kapott megfigyelési szempontok mentén, csoportmunkában fedezik fel egy-egy tájegység portáit. Tapasztalataikat megosztják egymással, érintve az egyén és közösség kapcsolatát, valamint a nemzeti és nemzetiségi identitás kérdéskörét is.
-
Föld-Ház - a foglalkozáson megfigyeljük az építőanyagok felhasználásának módját, a feledésbe merülő építési technikákat, majd a diákok kalákában felépítik egy favázas házszerkezet modelljét, és akár a vályogtégla készítését is kipróbálhatják
-
Kendertől a vászonig - a gyerekek megismerkednek a szövés folyamatával, eszközeivel, a különböző alapanyagokkal és technikákkal. Kipróbálhatják a guzsalyt, a szövőszéket, majd saját maguk is alkothatnak egy kis hazavihető emléket.
-
Tájegységi séta - a Skanzen egyik választott tájegységében tett séta során a csoport megismerheti a tájegység épületeit, templomait, haranglábait, stb., a hajdan ott élők életét, eszközeit, stb. A séta végére átfogó képet kapnak a bemutatott vidékről és egykori lakóiról.
-
Kerekező - 4 részből álló foglalkozásunkon minden a kerék, a kocsik és a szekerek körül forog...
-
Munkák a házban, a ház körül - a gyerekek korhű tárgyi környezetben élhetik át egy szegényparaszti család dolgos hétköznapját, miközben bekapcsolódnak az évszakoknak megfelelő ház körüli munkákba
-
Játékvilág - megismerkedünk az 1900-as években élt gyerekek életével, játékaival, keresve a párhuzamokat és különbségeket a múlt és jelen gyermekvilága közt
-
Mindennapi kenyerünk - megismerkedünk a gabonatermesztés és a kenyérsütés eszközeivel, a kemencével, majd cipót sütünk, mialatt a gyerekek a közeli malmot is megtekinthetik.
-
Molnárok, malmok - a foglalkozás során a gyerekek megismerik, hogyan is működik egy vízimalom, hogyan élt és dolgozott a molnár és családja, miközben mondókázunk és énekes-mozgásos játékokat játszunk.
-
Fazekasság - megismerjük az agyagot, a hagyományos fazekas technikákat és edényeket, miközben mindenki elkészítheti saját agyagtárgyát, amit haza is vihet.
-
Év-Kör-Kép - a gyerekek az évkör aktuális időszakára jellemző tevékenységeket, hagyományokat játékosan, élményközpontúan élhetik át, életkoruknak megfelelő szinten és módszerekkel.
ÚJ foglalkozásaink Erdély tájegységben:
-
Erdély-kaleidoszkóp - a két részből álló, interaktív foglalkozás során Erdély kulturális sokszínűségét ismerhetik meg a diákok, először eredeti tárgyak segítségével, majd a kiállításokban nyomozva.
-
Az a hír járja... - a rendhagyó kommunikációs óra keretében egy hiteles és izgalmas kerettörténet szálait göngyölítjük fel a múzeumi nyomozás során, csoportmunkában. Miközben együtt összerakjuk a nyomozás részleteit, a gyerekeknek lehetősége nyílik a jelennel is összekapcsolni a múltat.
-
Patikusinas - a gyerekek fehér köpenybe bújva méricskélnek, kevernek, kavarnak, kotyvasztanak, ismerkednek a gyógynövényes készítményekkel. Ha teljesítik az elméleti és gyakorlati feladatokat patikusinassá „avatjuk” őket.
-
Menni vagy maradni? - A foglalkozáson közösen gondolkodunk a diákokkal a múlt és jelen mobilitásáról, a szülőföld elhagyásáról és ennek egyénre és társadalomra gyakorolt következményeiről. A szászok megjelenése Erdély területén majd a kivásárlásuk és a rendszerváltás utáni eseményeknek a történetét követjük nyomon emlékező tárgyak, interjú részleten keresztül.
-
Együttélés Erdélyben - A foglalkozás során személyes sorsok megismerése mentén felhívjuk a figyelmet a különböző élethelyzetekből adódó motivációk megértésére, egymás elfogadására. Dilemma alapú kreatív feldolgozással oldjuk fel a múltban is megjelenő személyes és társadalmi problémákat.
Fogyatékossággal élőknek
Megértési nehézséggel élőknek, mozgássérülteknek, hallássérült és látássérült csoportoknak speciális módszerekkel, több érzékszervet is megmozgató játékos tevékenységekkel tesszük megközelíthetővé és élményszerűvé a népi kultúrát.
-
Kendertől a vászonig - a gyerekek megismerkednek a szövés folyamatával, eszközeivel, a különböző alapanyagokkal és technikákkal. Kipróbálhatják a guzsalyt, a szövőszéket, majd saját maguk is alkothatnak egy kis hazavihető emléket.
-
Tájegységi séta - a Skanzen egyik választott tájegységében tett séta során a csoport megismerheti a tájegység épületeit, templomait, haranglábait, stb., a hajdan ott élők életét, eszközeit, stb. A séta végére átfogó képet kapnak a bemutatott vidékről és egykori lakóiról.
-
Szabad a gazda? - a kíváncsi "Márton gazda" kesztyűbáb társaságában játékkal, énekkel, mondókával fedezik fel a gyerekek a Skanzent.
-
Munkák a házban, a ház körül - a gyerekek korhű tárgyi környezetben élhetik át egy szegényparaszti család dolgos hétköznapját, miközben bekapcsolódnak az évszakoknak megfelelő ház körüli munkákba
-
Játékvilág - megismerkedünk az 1900-as években élt gyerekek életével, játékaival, keresve a párhuzamokat és különbségeket a múlt és jelen gyermekvilága közt
-
Falusi iskola - a gyerekek megismerhetik, milyen volt egy iskola száz évvel ezelőtt, hogyan tanított a tanító, miket tanultak a gyerekek, kipróbálhatják a korabeli eszközöket.
-
Mindennapi kenyerünk - megismerkedünk a gabonatermesztés és a kenyérsütés eszközeivel, a kemencével, majd cipót sütünk, mialatt a gyerekek a közeli malmot is megtekinthetik.
-
Molnárok, malmok - a foglalkozás során a gyerekek megismerik, hogyan is működik egy vízimalom, hogyan élt és dolgozott a molnár és családja, miközben mondókázunk és énekes-mozgásos játékokat játszunk.
-
Fazekasság - megismerjük az agyagot, a hagyományos fazekas technikákat és edényeket, miközben mindenki elkészítheti saját agyagtárgyát, amit haza is vihet.
-
Év-Kör-Kép - a gyerekek az évkör aktuális időszakára jellemző tevékenységeket, hagyományokat játékosan, élményközpontúan élhetik át, életkoruknak megfelelő szinten és módszerekkel.
ÚJ foglalkozásaink Erdély tájegységben:
-
Városi vándorút - a gyerekek a város jellegzetességeit egy 100 évvel ezelőtti erdélyi városban interaktívan ismerik meg és hasonlítják össze a jelennel, kapcsolatokat keresve többek között az építészet, a közlekedés, a kommunikáció, az iskolázottság és az egészségügy területei között.
-
Erdély-kaleidoszkóp - a két részből álló, interaktív foglalkozás során Erdély kulturális sokszínűségét ismerhetik meg a diákok, először eredeti tárgyak segítségével, majd a kiállításokban nyomozva.
-
Patikusinas - a gyerekek fehér köpenybe bújva méricskélnek, kevernek, kavarnak, kotyvasztanak, ismerkednek a gyógynövényes készítményekkel. Ha teljesítik az elméleti és gyakorlati feladatokat patikusinassá „avatjuk” őket.
Programcsomagok
Rendeljen több, egymásra épülő foglalkozásból álló kedvezményes programcsomagot!
Egy-egy programcsomag két tematikusan kapcsolódó múzeumpedagógiai foglalkozást foglal magában. A foglalkozáspárok kialakítása olyan programokat kapcsol össze, amelyek során a gyerekek számára az elsajátított tudás logikailag összefűzhető, egymásra építhető. A programcsomagokat kifejezetten ajánljuk a hon- és népismereti órákhoz kapcsolódóan, valamint erdei iskola rendszerű programokhoz.
Programcsomagjaink
1-2. osztály
-
Élet a faluban: Szabad a gazda?
-
Munka és Ünnep: Munkák a házban és házkörül + Húsvéti szokások vagy Pünkösdi királyválasztás és királynéjárás
-
Munka és Játék: Munkák a házban és házkörül + Játékvilág
3-4. osztály
-
A kenyér útja: Molnárok, malmok + Mindennapi kenyerünk
-
Munka és Ünnep: Munkák a házban és házkörül + Húsvéti szokások vagy Pünkösdi királyválasztás és királynéjárás
-
Munka és Játék: Munkák a házban és házkörül + Játékvilág
5-6. osztály
-
A kenyér útja: Molnárok, malmok + Mindennapi kenyerünk
-
A föld, az agyag a természet ajándéka: Föld-ház + Fazekasság
-
A ház és lakói, nemzetiségek: Házról, házra + Munkák a házban és házkörül