Egy éves a Shopmark, nyerd meg Te az egyik Fiatot!
Egy éves a Shopmark, nyerd meg Te az egyik Fiatot!
Nemzetközi robotépítési- és programozási verseny Győrben
Nemzetközi robotépítési- és programozási verseny Győrben
Szeretettel hívjuk és várjuk a Várkert Bazár programjaira Budapesten!
Szeretettel hívjuk és várjuk a Várkert Bazár programjaira Budapesten!
Tóparti wellness pihenés kedvező árakon - Irány Gyopárosfürdő!
Tóparti wellness pihenés kedvező árakon - Irány Gyopárosfürdő!
Advent Bécsben és Sopronban: Hangolódjon az ünnepekre a karácsonyi pompába öltözött császárvárosban!
Advent Bécsben és Sopronban: Hangolódjon az ünnepekre a karácsonyi pompába öltözött császárvárosban!
Gasztrohegy Gasztrokalandok - Exkluzív gasztrotúrák hétvégente
Gasztrohegy Gasztrokalandok - Exkluzív gasztrotúrák hétvégente
Tekintse meg kiemelt esemény listánkat!
Tekintse meg kiemelt esemény listánkat!

Műcsarnok Filmkör 2019

2019.10.09. - 2020.01.29.

A Műcsarnok Filmkör 2019 tavaszi sorozata.

Nemzetközi robotépítési- és programozási verseny Győrben

A Műcsarnok Filmkör őszi-téli sorozata 2019

Műcsarnok Filmkör | Beszélgetés a filmekről

Luchino Visconti, Rainer Werner Fassbinder, Ken Loach, Carl Theodor Dreyer, Luc Besson, Francois Truffaut, Tim Burton, Bob Fosse, Woody Allen, Paul Schrader, Peter Greenaway, Makk Károly, Jean-Pierre Jeunet, Damien Chazelle, Charles Chaplin, Juan José Campanella és Kihachi Okamoto filmjei

2019. október 9., szerda 18 óra
Carl Theodor Dreyer: Szent Johanna - Jeanne D'Arc (La passion de Jeanne d'Arc, 80 perc, 1928) 
Előadó: Gelencsér Gábor

Szent  Johanna, az orléans-i szűz, a franciák nemzeti hőse, a katolikus egyház  szentje számos rendezőt megihletett a filmtörténet során, Victor  Flemming 1948-as hollywoodi változatától Luc Besson 1999-es  akciófilmjéig vagy Mundruczó Kornél 2005-ös operafilmjéig, ahogy a  címszerep számos kiváló filmszínésznőnek kínált lehetőséget  jutalomjátékra (csak az említetteknél maradva: Ingrid Bergmannak, Milla  Jovovichnak és Tóth Orsinak). Carl Theodor Dreyer (1889–1968) korai, a  némafilm utolsó éveiben, 1928-ban forgatott változata – korának  filmízlésétől fényévnyi távolságra – a lehető legpuritánabb módon  Johanna perére, emberi-lélektani drámájára koncentrálva idézi fel a  történetet. A hófehér falak előtt, közelképben mutatott szereplők,  mindenekelőtt Reneé Falconetti naturalista játéka, s az őt legtöbbször  alsó gépállásból, felfelé tekintő arccal mutató kamera ugyanakkor a  szent alakjának vallási értelmezését is nyújtja, amennyiben áldozatát  Krisztuséhoz hasonlítja. Dreyeréhez mérhető szikár stílusban csak egy  másik francia klasszikus, Robert Bresson írta vászonra Szent Johanna  történetét.

2019. október 16. szerda 18 óra
Luc Besson: Nagy kékség  (Le grand bleu, 128 perc, 1988) 
Előadó: Cieklinski Sándor

A  francia Jacques  és az olasz Enzo a szabadmerülés rivalizáló  világbajnokai. Eltérő okokból, de mindkettejüket megszállottan vonzza a  nagy kékség varázslata. Ez a szenvedély rokonítja és folyton egymás  mellé sodorja őket. Párharcuk, barátságuk fejlődésének íve, a világra  tekintő látásmódjuk ábrázolása egy olyan kultikus mozit eredményezett a  80-as évek végén, amely egyben egy vallomásértékű mű, Luc Besson  legszemélyesebb alkotása.

2019. október 30., szerda 18 óra
Francois Truffaut:  A menyasszony feketében volt (La mariée était en noir, 103 perc, 1968)
Előadó: Varró Attila 

A  francia újhullám híresen vonzódott az amerikai bűnügyi regények rejtett  kincseihez. Truffaut-t leginkább a hétköznapi kisemberek csendes  kálváriái vonzották a számos kiváló alapanyagból, legyen szó a Lőj a  zongoristára, az Ilyen szép lány, mint én vagy a Végre vasárnap fanyar  humorú adaptációiról. A Cornell Woolrich „fekete sorozatának”  leghírhedtebb darabjából készült filmje, amely a szerelme haláláért  megszállott bosszúhadjáratot folytató fiatalasszony történetét meséli  el, azonban kőkemény és könyörtelen film noir, egyfajta hiányzó láncszem  Fritz Lang Búcsúlevele és Tarantino Kill Bill-je között.

2019. november 6., szerda 18 óra  
Tim Burton: Ed Wood ( 1994, 124 perc)
kísérőfilm: Tim Burton: Vincent (1982, 6 perc) 
Előadó: Varga Zoltán

A  kortárs Hollywood egyik legkülönösebb egyénisége, Tim Burton mindig is a  különcök világának felfedezője volt: első műve, a Vincent című  bábanimációs rövidfilm gyermekhőse a gótikus horror emlékeiből épített  fantáziavilágba vonul unalmas kertvárosi élete elől. Burton  játékfilmjeinek főbb szereplői is két világ határán őrlődő karakterek.  Közéjük tartozik a minden idők legrosszabb filmrendezőjének kikiáltott  Ed Wood, akit Johnny Depp kelt életre Burton keserédes portréjában: a  tehetségtelenségét tudomásul venni nem hajlandó, álmait töretlen  optimizmussal kergető dilettáns még a forgatásokon is szívesen öltött  női ruhát. A Burton-film középpontjában Wood három leghíresebb – vagyis  inkább leghírhedtebb – filmjének keletkezéstörténete, de elsősorban egy  megindító barátság áll Wood és az idős Lugosi Béla között: a Glen vagy  Glenda, A szörny menyasszonya és (a magyar DVD-forgalmazásban is  hozzáférhető) 9-es terv a világűrből című fércművekben Lugosi kisebb  szerepeket kapott  – alkalmasint még a halála után is. Tim Burton  fekete-fehérben forgatott remekében Martin Landau Oscar-díjas alakítása  hívja életre a Hollywood Drakulájaként legendássá vált magyar színészt.

2019. november 13., szerda 18 óra
Bob Fosse: Mindhalálig zene (All That Jazz, 118 perc, 1979) 
Előadó: Varró Attila

Ha  Bob Fosse musical-rendező diadalmas pályafutásán a Kabaré jelenti a Vad  bandát, akkor az élete vége felé készült Mindhalálig zene szerzőjének  és műfajának Pat Garrett és Billy a kölyök-je: jóformán  ön-kizsákmányolással határos életrajzi dráma egy munka- és szexmániás  koreográfusról, aki választott hivatása utolsó mohikánjaként a halállal  szembenézve elkészíti hattyúdalát, amely nagyjából a kutyát sem érdekli  rajta kívül, mégis megéri akár az életét is feláldoznia érte. A  Mindhalálig zene olyan musical, amely nem szed túszokat:  telefonba-éneklős románc helyett kegyetlen autopszia az önundor tompa  késével.

2019. november 20., szerda 18 óra
Woody Allen: Agyament Harry (Deconstructing Harry, 92 perc, 1997)
Előadó: Mátyás Péter

Harry  Block híres író, akit kitüntetésben akar részesíteni hajdani alma  matere, de számos rokona és ismerőse között senki sincs, akit magával  vihetne a nagy eseményre. Kétségbeesetten próbálja rendezni érzelmi  életét, miközben az új regényén dolgozik, a megtörtént eseményekből és  irodalmi változatukból kikerekedik egy hamisítatlan Woody Allen-sztori.  „A csajom elhagyott – egy közeli barátommal ment el. Álmatlanságban  szenvedtem, herpeszt kaptam, mindenemet elpazaroltam az agyturkászokra,  ügyvédekre, ringyókra” – summázza problémáit. Nővére így beszél hozzá:  „Neked semmi sem szent; az egész életed nihilizmus, cinizmus, szarkazmus  és orgazmus.”

2019. november 27., szerda 18 óra
Paul Schrader: A hitehagyott (First Reformed, 113 perc, 2017)
Előőadó: Cieklinski Sándor

Ernst  Toller családja már nemzedékek óta szolgál két eszményt: építi Isten  országát és Amerikát. Egy családi tragédia miatt az amúgy is  megkeseredett tiszteletes új kihívással szembesül akkor, amikor egy  fiatal pár keresi fel őt. Mindketten környezetvédő aktivisták, egyikük a  bolygó jövője miatti aggodalmában szinte teljesen elvesztette bizalmát  az élet pusztulásáért felelős emberben. Milyen ígéretet tud felmutatni a  kétségekkel küzdők számára a lelkész, és milyen válaszlehetőségeket  fogalmaz meg maga szerző a határhelyzetbe sodródott hősei számára? Paul  Schrader, a Taxisofőr című film forgatókönyvírója ugyanolyan zavarba  ejtő és kemény bírálattal beszél a világunkról, mint negyven évvel  ezelőtt.

2019. december 4., szerda 18 óra
Peter Greenaway: Párnakönyv  (The Pillow Book, 120 perc, 1996)    
Előadó: Hirsch Tibor

A  Párnakönyv Peter Greenaway titokzatos, sokat vitatott filmje, az  évezred végén egyszerre váltás és szintézis a mester életművében.  Váltás, amennyiben Greenaway ebben a filmben tudatosítja először, hogy  az európai kulturális hagyományt, azon belül is az angol, holland,  francia örökséget – melynek háromszögében az emberiség kudarcait,  zsákutcáit korábbi paraboláiban megmutatni igyekezett – mostantól  elhagyja, illetve más civilizációkból hoz hasonló példázatokat. A  Párnakönyv valóságos történelmi alapra épülő meséje ezért játszódik  Japánban.
Ugyanakkor szintézis is ez a film, mert Greenaway ebben  foglalja össze, amit a posztmodern mozgókép jövőjéről gondol, és amit a  számítógépes multimédia ekkor már évről-évre megerősít: másfajta  vizualitás van születőben, melyben a képek érzékisége (szépség és  testiség) az írott szöveg fogalmiságával (elméleti szigor, pontos  fogalmazás) egyesülni fog, a rendező jóslata szerint akár egy új,  szenvedélyes művészetet teremtve.

2019. december 11., szerda 18 óra
Makk Károly: Egymásra nézve  (103 perc, 1982)
Előadó: Gelencsér Gábor

A  Galgóczi Erzsébet Törvényen belül című kisregényéből készült a film  kétféle értelemben is a megszállottságról szól: főhőse, Szalánczky Éva  újságírónő a politikai igazság – és a leszbikus szerelem megszállottja.  Mindez 1958-ban, amikor a homoszexualitás még büntetendő cselekmény volt  Magyarországon, de ennek 1961-es megszüntetésétől a rendőrség egészen a  rendszerváltásig nyilvántartotta az érintetteket. Galgóczi kisregénye  és Makk filmje tehát kétszeres értelemben is tabut sért: a leszbikus  kapcsolat ábrázolásával, valamint az 1956 utáni, tehát a Kádár-korszak  eredetvidékét érintő kritikájával. Szinte érthetetlen, hogy a film a  maga korában hogyan mehetett át a cenzúrán. Talán az író és a rendező  tekintélye segített ebben – avagy a két súlyos tabu mintegy „kioltotta  egymást”. A film mindenesetre azóta is őrzi felkavaró erejét és  szépségét.

2019. december 18., szerda 18 óra
Jean-Pierre Jeunet: Amélie csodálatos élete (Le fabuleux destin d'Amélie Poulain, 117 perc, 2001)
Előadó: Hirsch Tibor

Az  Amélie... látszólag könnyed, nem csupán francia, de „franciás” műfaji  film, amely egy bájos színésznőnek kínálja jutalomjáték-gyanús epizódok  sorozatát, miközben megfejteni valót is hordoz. A hősnő nem csupán  gyermeki tisztaságot sugároz, hanem monomániás szenvedélyt is. Ha innen  közelítjük, Amélie története valóságos megváltás-példázat, és a csinos  leányzó máris beleillik a filmtörténet ikonikus világmegváltóinak  arcképcsarnokába, azok közé a férfiak közé, akik egyenesen a „kizökkent  időt” volnának hivatva „helyretolni”, hogy azután történeteik végén  leginkább kudarcot valljanak, szatirikus vagy tragikus, reális vagy  jelképes, nagyszabású meséikben. Amélie mozija ezzel előkelő helyre  kerül: a „világfilmek” közé, melyek jó és kevésbé jó kísérletei is –  Bergmantól és Antonioniig, Tarkovszkijtól Jancsóig – a legnagyobb  mesterektől származnak.

2020. január 8., szerda 18 óra
Damien Chazelle:  Whiplash  (107 perc, 2014)
Előadó: Margitházi Beja

Damien  Chazelle filmcímének mindhárom jelentését érdemes felidézni: a Whiplash  első körben Hank Levy amerikai szaxofonista, komponista és jazz-tanár  ritmikai precizitásáról elhíresült, sok gyakorlást igénylő darabjára  utal, amely a dobolni tanuló főhős számára jóval több, mint egy sima  vizsgadarab. A szó eredeti ’ostorcsapás’ jelentése nemcsak a dobolás  csuklómozgását, ütéstechnikáját és ritmusképletét, de a gyakorlással  járó feszültség és (ön)fegyelem kínjait is beszédesen felidézi.  Harmadik, orvosi értelmében az ’ostorcsapás-sérülés’ a leggyakrabban  koccanásos balesetek kísérőjeként a nyak tehetetlen előre-hátra  csapódása nyomán alakul ki, mely a filmbeli mester­–tanítvány viszony  megszállottsággal, szadizmussal és mazochizmussal vegyes kapcsolatának  remek összefoglalása, de a nézőre gyakorolt hatás tekintetében is  bravúros hasonlat. Az ifjú rendező-zseni, Chazelle második, több  Oscar-díjjal elismert, karakteres formanyelven megszólaló  nagyjátékfilmje vérben és verejtékben ázó, kegyetlen comig-of-age  történet, ami egyszerre beszél brutális karrierharcról, pszichológiai  hadviselésről, tehetség és kitartás konfliktusáról – a jazztől bátran  elvonatkoztatható értelemben.

2020. január 15., szerda 18 óra
Charles Chaplin: A diktátor (The Great Dictator, 120 perc, 1940)
Előadó: Báron György

„Chaplin  ráérzett, hogy olyan helyzet állt elő, amely megkerülhetetlen  felelősséget ró személyesen rá ebben a vészjósló történelmi  szituációban. A porondon felbukkant egy másik, egy sötét, egy rossz  bohóc, aki kísértetiesen hasonlított rá. Két kis kefebajuszos figura,  mintha ikertestvérek lennének. Káin és Ábel a csupasz világszínpadon.  Egyikőjük, a fehér bohóc mindent megtestesít, ami az emberben jó,  pozitív, szerethető. A másik mindent, ami rossz, végzetes, pusztító. Az  egyik korlátlan népszerűsége a szeretetből fakad. A tehetségből, amit az  emberek boldogabbá tételére fordít. A másik népszerűsége a gyűlöletből.  A tehetségből, amit a pusztítás szolgálatába állít. Nyilvánvaló volt,  hogy neki fel  kell vennie a porondon ezt a kesztyűt, s leszámolni a  gyűlölt alteregóval.” (Báron György: Ulysses képébe habostortát nyomnak.  In: A vígjáték. KMH Print 2018. 45-70 old.)

2020. január 22., szerda 18 óra
Juan José Campanella: Szemekbe zárt titkok (El secreto de sus ojos, 127 perc, 2009)
Előadó: Cieklinski Sándor

A  filmbeli történet az 1970-es években kezdődik, az argentin katonai  diktatúra kiépülése idején. Benjamín Esposito nyomozó és kollégái egy  brutálisan megölt fiatal nő gyilkosa után kutatnak. A bűntény  felderítése különös jelentőséggel bír a rendőr számára, mivel az áldozat  férjével és az ügyön vele közösen dolgozó ügyésznővel is a  megszokottnál erősebb kötelék alakul ki. Sokáig az eset megoldása tűnik  reménytelennek, később az igazságszolgáltatás érvényre juttatása válik  egyre bizonytalanabbá. Espositót évtizedek múltával sem engedi el  életének ez a szakasza, hozzáfog, hogy megírja a bűncselekmény és a  nyomozás szereplőinek történetét. A lenyűgöző színészi alakításokat  felmutató mű 2010-ben elnyerte a legjobb idegen nyelvű filmnek járó  Oscar-díjat.

2020. január 29., szerda 18 óra
Kihachi Okamoto: Emberi torpedó (Nikudan, 116 perc, 1968 )
Előadó: Mátyás Péter

Okamoto  dédelgetett tervét csak független produkcióban sikerült megvalósítania.  Ez az alacsony költségvetésű fekete-fehér film önéletrajzi ihletésű,  szatirikus „privát történelem”, amely szöges ellentétben állt a korabeli  nagyszabású háborús filmekkel. 1945-ben, az atombomba ledobása után  feloszlatják azt a kadétiskolát, ahol hősünk tanul, tagjaiból pedig  kamikazék lesznek. Hamarosan bevetésére is sor kerül: egy torpedóhoz  kötött, nyitott fémhordóban száll tengerre, hogy bosszúvágyát végre  kitölthesse egy ellenséges hajón. A rendező döbbenetes erővel mutatja be  a háború brutalitását és a lét abszurditását.

A programon Műcsarnok Baráti kör tagsági kártyával, vagy aznapi kiállítási belépőjeggyel lehet részt venni.

 


2019.10.09. - 2020.01.29.
További ajánlataink

2019.09.28. - 2019.11.24. Műcsarnok programok, kiállítások 2019
Találatok száma: 5

Anna Hotel*** Budapest

Anna Hotel*** Budapest

Az Anna Hotel Budapest a XI. kerületében, idilli környezetben helyezkedik el. A hotelt körülölelő gyönyörű kertnek köszönhetően vendégeink a béke szigetén érezhetik magukat, a főváros hangos forgatagától néhány perc távolságban. A hotel a főváros egyik legújabb szállodája és nyitása óta célja, hogy ... Bővebben

Kiemelt partner Kiemelt partner

Continental Hotel Budapest**** Superior

Continental Hotel Budapest**** Superior

CONTINENTAL HOTEL BUDAPEST****SUPERIOR - A négycsillagos design hotel Budapest történelmi belvárosában a szecesszió és a modern belsőépítészet elemeiből kialakított egyedi saját stílust sugároz. A szálloda 272 szobája - ebből 13 lakosztály - szélessávú internet elérhetőséggel, személyre szabott és business ... Bővebben

Kiemelt partner Kiemelt partner

Danubius Hotel Gellért

Danubius Hotel Gellért

Budapest egyik legszebb szecessziós épülete a Duna-parton, a Gellért-hegy lábánál. A híres Gellért Fürdőhöz közvetlenül csatlakozó patinás szálloda hangulatos belső terekkel nyújt kényelmet és kikapcsolódást. Ki sem kell tennie a lábát a szállodából, hogy megtapasztalja a világhírű Gellért fürdő jótékony ... Bővebben

Kiemelt partner Kiemelt partner

Szállás Budapest Belvárosban (V. kerület)

Szállás Budapest Belvárosban (V. kerület)

Luxus kényelem a belváros szívében, 50 méterre a Vörösmarty tértől! Budapest 5. kerületének közepén,a Dunától pár perc sétára 2, 4, 6 fős teljesen felszerelt apartmanokkal várjuk! Központi elhelyezkedésű, mégis csendes, ideális pihenőhely egy hosszú, városnézéssel töltött nap után. Egyedi design, tágas ... Bővebben

Kiemelt partner Kiemelt partner

Hotel Sofitel Budapest Chain Bridge

Hotel Sofitel Budapest Chain Bridge

Luxus hotel Budapest szívében, a Duna partján. A hotelben 350 légkondicionált szoba, melyből 54 lakosztály, áll a vendégek rendelkezésére, csodálatos kilátással a Lánchídra és a várra. Bővebben

Kiemelt partner Kiemelt partner



A SZERVEZŐK AZ IDŐPONT ÉS A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJÁK!

Kapcsolódó témák:

TOP múzeum program

Kiemelt ajánlatok

Műcsarnok programok, kiállítások 2019
Műcsarnok programok, kiállítások 2019
  • Budapest
  • XIV. kerület
2019.09.28. - 11.24.

Közeli ajánlatok

Hasonló ajánlatok

Balatonfüredi kulturális programok 2019
Balatonfüredi kulturális programok 2019
  • Balatonfüred
2019.01.01. - 12.31.

Érdemes felkeresni!

Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda
Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda
  • Budapest
  • XIV. kerület
Ádám Villa rendezvényközpont
Ádám Villa rendezvényközpont
  • Budapest
  • VII. kerület
Benczúr Ház Kulturális Központ
Benczúr Ház Kulturális Központ
  • Budapest
  • VI. kerület

Egy éves a Shopmark, nyerd meg Te az egyik Fiatot!
SZUBJEKTÍV - Az Iparművészeti Múzeum új szerzeményei a Várkert Bazárban
Tekintse meg a kiemelt események listáját!
Szállásra van szüksége? Foglaljon online!

Hívjuk, várjuk, jöjjön!

Pontos cím, geokód, térkép
A PROGRAMGAZDA AZ IDŐPONT ÉS A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJA!
Pontatlanságot talált? Itt jelezze nekünk!
Kevés az információ?
Ha valamit nem talál, további információkat kérhet szerkesztőségünktől.
Információkérés

Országos eseménynaptár

KeSzeCsüSzoVa
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
MEGADOTT INTERVALLUMBAN:
-TÓL -IG