Az új és használt laptop piac keresett márkája, egyenesen Kínából
Ebben a cikkünkben egy olyan kínai cégről és annak történetéről lesz szó, mely jelenleg igazi PC nagyhatalomnak számít, és nagyon keresett az új és használt laptopok piacán is. Bár még aránylag fiatal vállalatról van szó, mégis hatalmasra nőttek, és mai napig sem álltak le a terjeszkedéssel. Lássuk, hogy kiről is van szó!
Lenovo: az új és használt laptop és PC piac kiemelkedő cége
Ma már igazi fogalommá vált a Lenovo a számítógépek és laptopok piacán. Nem véletlen, hogy sokan választják a cég termékeit. Ma már nemcsak az új, de a használt Lenovo laptop is igen keresett. Sikerült tehát letenniük a névjegyüket Kínán kívül is, ez nem kérdés.
Ráadásul nem csak ebben a szegmensben vannak otthon, sokkal szerteágazóbb a termék- és szolgáltatáskínálatuk. Ma már amellett, hogy természetesen továbbra is készítenek laptopokat és PC-ket, foglalkoznak szerver- és mobiltelefon-gyártással, lakossági internetszolgáltatással és további IT termékek készítésével is.
Honnan indult a Lenovo?
Egy relatív fiatal cégről van szó, ugyanis 1984-ben alapították Kínában. Már a névadás során is sejthették, hogy mekkora potenciált rejt magában a vállalat, ugyanis a nevük a legendát jelentő “Le”-ből és az újként fordítható “novo” szavak összetételéből áll. Így a jelentése gyakorlatilag az, hogy új legenda. Mondhatni valóban az született, mert 2012-re az addigi legnagyobbnak számító céget, a HP-t is maguk mögé utasították!
Sok idő telt el a nagy áttörésig
Míg az egyik konkurenciának számító texasi Dellnek mindössze pár évre volt szüksége ahhoz, hogy igen komoly sikereket érjen el, addig a Lenovo esetén ennél sokkal több idő telt el. 20 évre volt szükségük ahhoz, hogy az 1984-es alapítást követően 2004-ben végül átlépjék Kína határait.
Ekkor viszont hatalmasat dobbantottak, ugyanis azonnal egy figyelemfelkeltő bejelentéssel indítottak: készek felvásárolni az IBM PC részlegét. Ez azonnal felrajzolta őket az IT világtérképére! Amint lezárult az ügylet, rögtön a világ 3. legnagyobb PC gyártójává váltak, köszönhetően az olyan, addigra már jól bejáratott márkaneveknek, mint a ThinkPad, ThinkVision, ThinkCentre vagy a NetVista. Ráadásul 2012-re, ahogy írtuk is, a legnagyobbakká váltak a világon!
Mára már számos területen nagyon keresettek a termékeik
Ma már több szegmensben is jelentős szerepet töltenek be, mégis a fő profiljuk továbbra is a számítógépek és a laptopok maradtak. Kiszolgálnak üzleti ügyfeleket és magánszemélyeket is. Mindkét szegmens számára megvannak a megfelelő termékeik.
Tartós, megbízható készülékeket gyártanak. Nem véletlen, hogy immár nemcsak az új számítógépeik keresettek, de a használt laptopok és PC-k piacán is jelentős részesedéssel bírnak. Bár viszonylag fiatal cégről van szó, kiböjtölték a világpiacra lépést. És milyen jól tették, hogy végül meglépték! Mára világelsővé váltak, és nagyon sokan keresik kifejezetten az általuk gyártott termékeket, legyen az számítógép vagy egyéb IT eszköz.