Ezekkel a tippekkel növelheted az online marketinged hatékonyságát
Vállalkozóként eddig nem szenteltél nagy figyelmet az online marketingnek, esetleg egyáltalán nem foglalkoztál vele? Akkor ideje turbó fokozatra kapcsolnod ezen a téren is, ha nem szeretnél lemaradni a marketing nyújtotta lehetőségekről.
Vállalkozóként érdemes nagy figyelmet fordítani az online jelenlétre, és követni a legújabb trendeket. Az alábbiakban olyan tanácsokat gyűjtöttünk össze, amelyek segítségével jelentős mértékben lehet növelni az online marketing hatékonyságát.
A kampányok esetében mindig előre kell gondolkodni
Az első tanácsunk, hogy minden esetben tervezd meg a kampányodat. Erre érdemes időt szánni, hiszen összetett feladat. Idő kell a stratégia összeállítására, a szövegek elkészítésére, a hirdetések megalkotására, elindítására és optimalizálására.
Szóval a kampányok esetében mindig előre kell gondolkodni, pontosan meg kell határozni, hogy mivel lehet felkelteni a közönség figyelmét és azt is, hogy milyen eseményekhez kapcsolódjanak a kampányok. Ezt követően kell elkészíteni a tervet, amelyben minden lépést pontosan és részletesen le kell írni.
Meg kell határozni a buyer personát
A második fontos tanácsunk az online marketinghez kapcsolódóan, hogy el kell hagyni a személytelen hirdetéseket, a célközönséget kell megszólítani. Ehhez feltétlenül meg kell határozni a buyer personát, vagyis az ideális vevőt. Részletesen körül kell írni, minden tulajdonságát fel kell jegyezni, legyen szó félelmekről, vágyakról vagy éppen nehézségekről.
Mindemellett érdemes azzal tisztában lenni, hogy a videók jól teljesítenek az online marketing terén, hiszen általuk könnyebben meg lehet ragadni a célközönség figyelmét. Statikus vizuális tartalom helyett amikor csak lehet, érdemes videós tartalmat gyártani. Célszerű profi videókat készíteni, hiszen azok tovább növelik a vásárlások számát.
Sok vállalkozó kizárólag a Facebook használatában gondolkodik
A konverzióhoz ma már nem elegendő egyetlen termék hirdetése. Persze így is lehet vásárlókat szerezni, azonban sok-sok érdeklődőt elveszíthetünk. Szóval egyetlen termék értékesítése helyett érdemes egy sales funnelt, vagyis értékesítési tölcsért felépíteni, amely pontosan megmutatja a felhasználó útját, vagyis azt, hogy a márkával való első találkozásától kezdve hogyan jut el a konverzióig. Az értékesítési tölcsér első lépéseként érdemes bizalmat építeni edukációval és felajánlani egy belépő terméket vagy szolgáltatást. Ezt követően pedig tovább lehet vezetni az érdeklődőt a fő termék felé.
Végül pedig érdemes szót ejteni a social media oldalakról is, hiszen sok vállalkozó kizárólag a Facebook használatában gondolkodik. Azonban ezen a felületen a hirdetések nagyon megdrágultak és az organikus elérések lehetősége jelentős mértékben csökkent. Ezen a területen is érdemes több lábon állni és használni a TikTokot és a Google Ads-et.