Ha majális, akkor Budapest Feszt és Városliget!
Ha majális, akkor Budapest Feszt és Városliget!
Az év egyik legnagyobb eseménye az NKE campusán a Ludovika Fesztivál!
Az év egyik legnagyobb eseménye az NKE campusán a Ludovika Fesztivál!
Ezernyi pünkösdi élmény a Balaton parton! Várjuk Siófokon!
Ezernyi pünkösdi élmény a Balaton parton! Várjuk Siófokon!
Mézesvölgyi Nyár 2024 - Pest megye legnagyobb nyári szabadtéri színházi fesztiválja
Mézesvölgyi Nyár 2024 - Pest megye legnagyobb nyári szabadtéri színházi fesztiválja
Gyulai nyári wellness kikapcsolódás teljes panziós akcióval!
Gyulai nyári wellness kikapcsolódás teljes panziós akcióval!
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel

Hasznos információk a common rail befecskendező rendszer kapcsán

Amennyiben a dízel motor nem indul, vagy váratlanul leáll, akkor okkal lehet a nagynyomású szivattyú hibájára gyanakodni. A jó hír az, hogy a nagynyomású szivattyú a legtöbb esetben felújítható.

Ilyen feladattal érdemes nagy tapasztalattal rendelkező szakszervizt megbízni. A Tamorin Kft. nagynyomású szivattyúk felújítása tekintetében rendkívül komoly rutinnal rendelkezik. A próbapadi bevizsgálást követően precíz diagnózist tudnak adni a szivattyú hibája kapcsán. Ha fény derül rá, hogy egy cserélhető alkatrész mechanikai problémájáról van szó, akkor sort lehet keríteni a felújításra.

További esetek, amikor inkább a dízel porlasztó lehet a ludas

Elégtelen teljesítmény, feketén füstölő motor esetén inkább a dízel porlasztó hibája állhat a háttérben. Ezt jelezheti a rendellenes kopogás, az ingadozó alapjárat, valamint a megmagyarázhatatlan okból megnövekedett üzemanyag-fogyasztás is.

Ilyen hibajelenségek esetén célszerű mielőbb autószerelőhöz fordulni, még mielőtt nagyobb lesz a baj. Amennyiben az autószerelő kimérte a hibát, akkor érdemes a Tamorin Kft. számára szettben elküldeni a porlasztókat, valamint bevizsgáltatni a nagynyomású szivattyút is. Ha szükséges, akkor a felújítása a lehető legjobb opció, figyelembe véve a folyamat ár/érték arányát.

Mit kell ellenőriztetni, ha nem indul a motor?

Először a tüzelőanyag-nyomást kell megvizsgálni a kisnyomású körben. A motorvezérlő egységben (ECU) ellenőrizni kell az elosztócső nyomásérzékelő jelét. Mindezeken felül utána kell nézni, hogy a befecskendező szelepek működtető jelével mi helyzet. Lényegében tehát fontos, hogy minden jeladó működése szemügyre legyen véve, ami a motor működésével kapcsolatos.

Mi a teendő, ha elégtelen a motor teljesítménye?

Abban az esetben, ha indul ugyan a motor, de a teljesítménye nem elégséges, akkor is ellenőrizni kell a tüzelőanyag-nyomást a kisnyomású körben. Ezután meg kell vizsgálni az elosztócső nyomásérzékelő jelét az ECU-ban. Amennyiben ez is megtörtént, akkor jöhet a gázpedál jeladó jelének, a fékpedál kapcsolónak, a levegőfogyasztás-mérőnek, valamint a szívócső nyomásérzékelő jelének kivizsgálása.

A további teendők közé tartozik a turbófeltöltő ellenőrzése. Nem szabad megfeledkezni a kipufogógáz-visszavezető rendszer, a hűtőfolyadék-hőmérséklet érzékelő, valamint a tüzelőanyag-hőmérséklet érzékelő jelének csekkolásáról.

A végső lépés az motorvezérlő egység vizsgálata. Az ECU működőképességét szakműhelyben lehet ellenőrizni, ahol szimulációs áramkörök segítségével van erre lehetőség. A Tamorin Kft. vállalja a Bosch, Denso, Delphi, Siemens-VDO-Continental típusú porlasztók bevizsgálását egyaránt. Amihez létezik gyári technológia, valamint beszerezhetők alkatrészek, azoknak a felújítását is elvégzik igény esetén.

 


Kiemelt ajánlatok

Országos eseménynaptár

KeSzeCsüSzoVa
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Megadott intervallumban:
-tól
-ig
Érdekelnek a hirdetési lehetőségeink ?
Kérlek, küldj e-mailt az info@programturizmus.hu címre!