Ha majális, akkor Budapest Feszt és Városliget!
Ha majális, akkor Budapest Feszt és Városliget!
A tájházak és szabadtéri múzeumok izgalmas, színes programokkal tárják ki kapuikat!
A tájházak és szabadtéri múzeumok izgalmas, színes programokkal tárják ki kapuikat!
Ezernyi pünkösdi élmény a Balaton parton! Várjuk Siófokon!
Ezernyi pünkösdi élmény a Balaton parton! Várjuk Siófokon!
Mézesvölgyi Nyár 2024 - Pest megye legnagyobb nyári szabadtéri színházi fesztiválja
Mézesvölgyi Nyár 2024 - Pest megye legnagyobb nyári szabadtéri színházi fesztiválja
Aktív wellness pihenés a Tisza-tónál - Fedezze fel velünk a Tisza-tó élővilágát és pihenjen nálunk!
Aktív wellness pihenés a Tisza-tónál - Fedezze fel velünk a Tisza-tó élővilágát és pihenjen nálunk!
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel

Hogyan legyünk jelen a weben, ha digitális nomádként vállalkozunk?

Az online megoldások térhódításával egyre több vállalkozó válik úgynevezett digitális nomáddá. Az ilyen munkavállalók és cégvezetők a világ bármely pontjáról dolgozhatnak, ami végtelen szabadságot biztosít számukra. Létezik azonban a dolognak árnyoldala is: könnyű elveszíteni a fókuszt, szem elől téveszteni a lényeget. Cikkünkből kiderül, mire érdemes figyelnünk a webes jelenlét kapcsán, ha ezt a vállalkozói létformát választjuk.

A digitális nomádság előnyei

Kezdjük a digitális nomád kifejezés tisztázásával! A dolog igen egyszerű: olyan embereket értünk alatta, akik a munkájukat teljes egészében online végzik. Vagyis elég nekik egy laptop és egy stabil netkapcsolat, hogy akár egy tengerpartról vagy egy másik kontinens egyik nagyvárosában, egy kávézóból dolgozhassanak. Bár nem ritka, hogy alkalmazottként is ezt az életmódot választja valaki, a digitális nomádok többsége saját – persze online – vállalkozást irányít.

És hogy miért dönt valaki úgy, hogy nem egy helyen éli az életét és végzi a munkáját? Azért, mert így maximális szabadságot függetlenséget élvezhet, megismerheti a különböző kultúrákat és embereket anélkül, hogy bárhol röghöz kötné magát. Nem kell folyamatos munkakereséssel töltenie az idejét, hanem mindig azzal foglalkozhat, amihez ért, és amiben az örömét leli.

Fókuszban az online jelenlét

Egy hagyományos vállalkozás esetében a stabilitást általában az adja, hogy rendelkeznek egy fix irodával és egy összeszokott csapattal. A digitális nomádoknak ezzel szemben sokszor még hosszú távú tartózkodási helyük sincs, így más módszerre van szükségük, hogy kézben tartsák a cégüket és biztosítsák az eredményességet. A következő online megoldások azok, amiket muszáj profin megszerveznünk, ha világjáró vállalkozóként is sikeresek szeretnénk lenni.

Saját weboldal

Visszatérve az előbbi gondolatmenetre: egy klasszikus vállalkozó több lábon is állhat az ügyfélszerzésben. Akár személyesen is képes új megrendelőket bevonzani és az irodával is jó benyomást kelthet az érdeklődőkre. Egy digitális nomádnál mindezek a feladatok a honlapra hárulnak. Itt kell meggyőzni az embereket, bizonyítani a hozzáértést és megtenni az első, bizalomgerjesztő benyomást.

A dolog fordítva is működik. Egy honlap nélküli online cég gyanús, és aligha akar majd bárki együtt dolgozni vele. Ezért aztán a profi honlap megléte létkérdés minden digitális nomád számára. Elengedhetetlen, hogy a weboldalon minden lényeges infó elérhető legyen: milyen terméket, szolgáltatást kínál a cég, hogyan lehet velük kapcsolatba lépni és mik a legfőbb előnyeik.

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) azt a folyamatot jelenti, amikor a honlapunkat úgy fejlesztjük, hogy adott kulcsszavakra minél előkelőbb helyen szerepeljen a különböző netes keresők, például a Google találataiban. Egyáltalán nem elhanyagolható terület ez, hiszen a statisztikák szerint a vásárlások közel 90%-a online kereséssel kezdődik, a világon pedig minden egyes nap mintegy 6 milliárd keresést futtatnak le az emberek.

A keresőkből érkező látogatókat organikus látogatóknak hívjuk, és már a weblapfejlesztés korai fázisában oda kell figyelnünk arra, hogy a lehető legjobb helyezéssel igyekezzünk elérni őket. Hogyan lehetünk erre képesek? Nos, a dolog nem egyszerű, mert az optimalizálás hosszú időt vesz igénybe, és rengeteg szaktudást, kutatómunkát, tartalomgyártást és linképítést igényel.

Digitális nomádként aligha szeretnénk hosszú hónapokat ennek megtanulásával tölteni, így jobban járunk, ha ezt a tevékenységet kiszervezzük egy erre specializálódott SEO-ügynökségnek. Az olyan cégek, mint például a BP Digital felmérik az oldalunk erősségeit és gyengeségeit, majd a szakemberek felturbózzák az oldalunkat, hogy az minél inkább megfeleljen a keresőmotorok elvárásainak – ami sok-sok „ingyenes”, organikus látogatót jelent majd.

Közösségimédia-felületek

Aligha kell ragozni, a közösségi oldalak fontosságát napjainkban. Sokak számára – főleg a fiatalabb generációban – lényegében egyet jelentenek az internettel. Hatalmas luxus lenne kihagyni tehát a social mediát a repertoárunkból. Azt azonban fel kell mérnünk, tudnunk kell, hogy a célcsoportunk pontosan melyik platformon aktív. Lehet, hogy a Facebookon, az Instagramon, de az is lehet, hogy inkább LinkedInen vagy TikTokon.

A közösségi oldalak a termék vagy szolgáltatás promotálására is tökéletesen alkalmasak, de emellett arra is, hogy közvetlen kapcsolatot építsünk ki az ügyfelekkel. Ezeken az oldalakon azonnal megválaszolhatjuk a kérdéseiket és kidomboríthatjuk a cégünk emberi oldalát. Arra mindenképp ügyeljünk, hogy minden platformon ugyanabban a stílusban kommunikáljunk és lehetőleg a dizájnelemek is stimmeljenek.

Fizetett hirdetések

A fizetett hirdetések igen tág kategóriát jelentenek, de napjainkban az úgynevezett PPC-hirdetési szolgáltatások számítanak a legnépszerűbbnek. Az ilyen, pay per click szolgáltatásoknál csak akkor kell fizetnünk, ha valaki a hirdetésünkre kattint, és így eljut a weboldalunkra. Igencsak költséghatékony megoldás ez, amit a Google-ben és akár a Facebookon is bevethetünk.

A PPC ugyanakkor messze nem az egyetlen fizetett hirdetési lehetőség. A YouTube videós hirdetései is nagyot szólhatnak, de akár egy netes újságban elhelyezett PR-cikk vagy grafikus banner is sokat dobhat az eladásainkon.

E-mail-marketing

Végül egy újabb olcsó, mégis hatékony megoldás, ami főleg hosszabb ideje működő vállalkozók esetében válhat be. Ha ugyanis rendelkezünk egy komolyabb ügyfél- és érdeklődő-adatbázissal, akkor őket könnyedén megkereshetjük egy e-mail-kampánnyal és vásárlásra, újbóli vásárlásra buzdíthatjuk őket. Sőt, akár a márkaépítésben is használhatjuk, ha edukációs tartalmakat, workshop-meghívókat vagy fontos információkat tartalmazó hírleveleket küldünk e-mailben.

Törekedjünk egységes megjelenésre!

Ahhoz, hogy a digitális nomádként üzemeltetett cégünk könnyen megjegyezhető legyen, érdemes összehangolni a fenti online módszereket és egységes arculatot kialakítani. Ebben – és még sok másban is – segítségünkre lehet egy tapasztalt online marketing és egy SEO-ügynökség.


Kiemelt ajánlatok

Országos eseménynaptár

KeSzeCsüSzoVa
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Megadott intervallumban:
-tól
-ig
Érdekelnek a hirdetési lehetőségeink ?
Kérlek, küldj e-mailt az info@programturizmus.hu címre!