Ilyen egy igazán strapabíró traktor!
Pünkösdi Fesztivállal indul a siófoki nyár sok izgalmas programmal!
Pünkösdi Fesztivállal indul a siófoki nyár sok izgalmas programmal!
Bor, zene, boldogság… ez a BOLDOGkisfalud Feszt Tokaj-Hegyalja szívében
Bor, zene, boldogság… ez a BOLDOGkisfalud Feszt Tokaj-Hegyalja szívében
Rövidesen megnyit az Interaktív Bányászati Kiállítás a Tulipános Házban!
Rövidesen megnyit az Interaktív Bányászati Kiállítás a Tulipános Házban!
Aktív wellness pihenés a Tisza-tónál - Fedezze fel velünk a Tisza-tó élővilágát és pihenjen nálunk!
Aktív wellness pihenés a Tisza-tónál - Fedezze fel velünk a Tisza-tó élővilágát és pihenjen nálunk!
Téli programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel
Téli programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel

Ilyen egy igazán strapabíró traktor!

A manapság forgalomba hozott Belarus MTZ traktorok között nem sok különbség van, függetlenül attól, hogy Európa mely országában kerülnek értékesítésre. Ez azonban nem mindig volt így.

Amit az MTZ traktorokról tudni kell

A ‘70-es és ‘80-as években a minszki székhelyű gyár a KGST tagállamok számára szignifikánsan eltérő minőségű traktorokat állított elő, mint amiket nyugatra exportált. A Szovejtunióban az MTZ traktorok alapjait Ford traktorok szolgáltatták. 1946-tól a mai napig nagyjából négy millió munkagép készült a minszki üzemben.

Az MTZ traktorok fő erényei közé tartozik az, hogy szélsőséges időjárási körülmények között sem mondanak csődöt, továbbá nem kényesek arra sem, hogy hogyan bánnak velük. Az illesztések ugyan nem tökéletesek, ám gyengébb minőségű gázolaj vagy kenőanyag rendszerbe vitele esetén sem lesz gondja a motornak, az adagolóhiba pedig szintén nem egy típushibája a konstrukciónak.

Létezik egy tévhit az MTZ traktorok kapcsán, hogy sokat fogyasztanak, ám ez egyáltalán nem igaz. Az pedig, hogy gázolajjal működnek, nem igazán visszatartó tényező, hiszen a benzin és a gázolaj ára évek óta kéz a kézben jár egymással.

Az MTZ traktorok felépítése

Három fő alkotórészből tevődik össze az egység. A lengőszivattyú-szerelvényben van rögzített állórész és forgórész is. Ehhez illeszkedik az eszköz orsója, az orsót pedig két rugóval rögzítik, s a kormányoszlop tengelyéhez kerül csatlakoztatásra. Ahogy mozgatják a kormánytengelyt, úgy jut az adagoló olajhoz.

Vákuum elleni biztonsági visszacsapó és ütőszelepekkel van felvértezve a ház speciális szelepblokkja. A hidraulikus motor hibája alkalmával visszacsapó szelepekre van szükség. A szelep képes bezárni a hidraulikus erősítő rendszer lefolyócsatornáját, így a folyadék mozgása akadályba ütközik.

Az olajvezeték rendszerben a nyomást a biztonsági szelepek képesek regulázni. Az ütközőszelepek feladata az, hogy nagy terheléssel szabályozzák a vezetékek nyomását, ha azok egyenetlen úton haladnak.

Típushibák és megoldásuk

Bár az MTZ tartós, jól igénybevehető traktorokat állított elő az idők folyamán, időről időre azonban szükséges lehet az adagolók szervizelése, a Dubnicz autószerviznél könnyen és gyorsan intézhetjük ezt. Olajszivárgás esetén fizikailag nehezebb kormányozni a traktort, aminek oka lehet, hogy az adagoló elégtelen mennyiségű gázolajat továbbít vagy levegőt is pumpálhat a szivattyú.

Megeshet az is, hogy a kormánykerék forgatását nem lehet leállítani. Ez akkor történik, amikor az olajszint túlságosan alacsony, az adagoló így nem tud hatékonyan működni. A hiba kiváltó oka lehet a forgó hidraulikus hengerek elkopása is.

Ha a szelepek eltömődnek, akkor a folyadék nem tud átfolyni a normál módon a rendszeren és nem képes szabályozni a nyomást. Ilyenkor csökken az adagoló hatékonysága, sőt, az adagoló meg is hibásodhat.

Az adagolószivattyú szétszedésével és rendszeres tisztításával elkerülhetők a súlyosabb károk. Ilyenkor mindenhonnan el kell távolítani a gumi O-gyűrűket, a tisztítást pedig alaposan kell elvégezni petróleummal vagy ahhoz hasonló folyadékkal.

2022-03-17 11:44:27


Kiemelt ajánlatok


Országos eseménynaptár

KeSzeCsüSzoVa
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
MEGADOTT INTERVALLUMBAN:
-TÓL -IG