Könyvajánló: inspiráló olvasmányok (nem csak) vállalkozó szelleműeknek
Az olvasás az egyik leghasznosabb szabadidős elfoglaltság, hiszen segít a koncentrációban, fejleszti a kreativitást és a képzelőerőt, csökkenti a stresszt, és még jó hosszan lehetne sorolni az előnyeit.
S bár egy izgalmas regényre nem lehet nemet mondani, időnként érdemes másfajta könyveket is olvasnod, amikből tanulhatsz, fejlődhetsz, elsajátíthatsz új képességeket. Ilyen kötetekből hoztunk most néhányat, az alábbi olvasmányokat a MiniCRM szoftvert üzemeltető cég vezetői is jó szívvel ajánlják mindenkinek.
Rory Sutherland – Alkímia
Szívesen beleásnád magad a fogyasztói társadalom működésébe, szeretnéd megérteni az összefüggéseket? Engedd, hogy az Ogilvy híres reklámszakembere, Rory Sutherland vezessen téged ezen az úton.
A szerző nemcsak a több, mint 30 évnyi, a reklámiparban szerzett tapasztalatát osztja meg veled könyvében, hanem a legfrissebb tudományos kutatások eredményeit is, mindezt megspékelve szórakoztató, olykor megdöbbentő történetekkel, hogy még véletlenül se érezd túl száraznak a mondanivalót.
Rávilágít arra, hogy sokszor az elsőre butának vagy irracionálisnak tűnő ötletek is hozhatnak sikert, érdemes időnként elrugaszkodni a logikától és az észérvektől.
Carol S. Dweck: Szemléletváltás
Mindenki szeretne sikeres lenni a maga területén, ám sokan megtorpannak, és csak egy helyben toporognak az odavezető úton, hisz nem tudják, hogyan érjék el a céljaikat. A tehetségüket vagy a képességeik, akaraterejük hiányát okolják a kudarcért, holott az alapvetően rossz szemléletmódjuk a hibás.
Az ismert pszichológiaprofesszor pontosan ezt a témát járja körül könyvében. A mű fő üzenete az, hogy gyakran a saját hiedelmeink akadályoznak bennünket abban, hogy sikeresek legyünk, ám ha megismerjük és elemezzük a gondolkodásmódunkat, akkor változtatni is tudunk majd rajta.
Mindezt alátámasztja kutatásokkal, illetve sikertörténetekkel, melyekben cégvezetők, élsportolók, tanárok és szülők mesélik el saját útjukat a sikeres és boldog élet felé.
Reed Hastings, Erin Meyer: Az a szabály, hogy nincs szabály – A Netflix és a megújulás kultúrája
A Netflix manapság az egyik legismertebb brand, a háztartások java részében ez a platform váltotta fel a hagyományos tévézést, sokan töltik a szabadidejüket az itt található filmek és sorozatok nézésével. De vajon hogyan tett szert erre a hatalmas hírnévre?
Kevesen tudják, de a Netflix eredetileg postai DVD kölcsönző cégként indult a ‘90-es évek végén, és ha nem mert volna haladni a korral, hanem ragaszkodott volna a nem sokkal később hanyatlásnak indult technológiához, akkor mostanra rég eltűnt volna a süllyesztőben. Ehelyett azonban a streaming úttörője lett.
A könyv betekintést enged a cégnél alkalmazott vállalati kultúrába, a működési modellbe, abba, hogyan motiválják a dolgozóikat, és miként zajlanak a mindennapok a vállalat irodáiban. Less be te is a kulisszák mögé, és nézd meg, hogyan működik egy világhírű nagyvállalat!