Milyen szerepe van a leadnek az értékesítésben?
Lead, leadgenerálás - sokszor lehet hallani mostanában ezeket a kifejezéseket. Ez természetesen nem arra szolgál, hogy valami felettébb hangzatos marketinges szakzsargonnal terheljenek a szakemberek bárkit is. Ez sokkal fontosabb annál…
Mi a lead jelentése, és mi a szerepe az értékesítésben?
A lead és a leadgenerálás olyan kulcsfontosságú tényező, amely nagymértékben befolyásolja egy webáruház működését, és ezáltal a profitját. Tudják ezt a Webáruház készítés áraknál is, ahol a webshop készítés alkalmával felhívják az ügyfelek figyelmét is erre a tényre.
A lead az a személy, aki a terméked vagy szolgáltatásod iránt érdeklődik, és valamilyen formában interakcióba lép veled. A leadek nem mások, mint azok az érdeklődők, akik megadták valamelyik elérhetőségüket, például az e-mail címüket, telefonszámukat stb.
A leadek csoportosítása
A leadek csoportosítása többféle szempont szerint is megtörténhet:
- Érdeklődési kör szerint megkülönböztethetünk meleg leadet – ők azok, akik saját maguktól érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt, és önként adják meg az elérhetőségüket. Létezik a hideg lead is, ilyenkor te találsz rá az érdeklődőre, és keresed fel őt, abban a bízva, hogy vásárol majd tőled
- Rendelkezésre álló adatok szerint vannak ismeretlen leadek – róluk csak nagyon kevés adattal rendelkezel, valamint jellemezhető leadek – a fenti információkon túl még más információk is rendelkezésedre állnak (munkahely, beosztás, érdeklődési kör stb.)
- Leadek a minősítésük alapján lehetnek marketing minősítésűek (érdeklődnek a márkád iránt, de a kapcsolatot nem vették fel veled ), értékesítés szerintiek (elkezdték a vásárlói utat, azaz kifejezték az érdeklődésüket), és vásárlói leadek (a vásárlás előtti szakaszba értek)
Miért lényeges a leadgenerálás?
A lead generálására azért van szükség, hogy fenn tudj maradni a piacon, és bevételt tudj realizálni. A célod nem más, mint az, hogy megtaláld a megfelelő embereket egy adott forrás – például egy Facebook vagy Google Ads hirdetés – segítségével.
A márkanév erősítésére is alkalmazni szokták, mivel minél több ember szerez tudomást a cégedről, annál többen ismerik meg a nevedet, annál több ügyfélre tehetsz szert hosszabb távon. Kiváló módszer értékes adatok szerzésére is, amelyekből rengeteget lehet tanulni. Minél több ismeretet szerzel a célcsoportodról, annál egyszerűbb lesz a számukra értékesíteni.
A leadgenerálás a bevétel növelésére is alkalmas, hiszen a segítségével megtöbbszörözhető a bevétel. A leadek generálása jellemzően a marketing és a sales fúziójából születik, de soha nem szabad azt hinni, hogy a kettő ugyanaz. A sales a hideg, a marketing pedig a meleg leadek megszerzésére koncentrál.
Hogyan zajlik a leadek generálása a gyakorlatban?
Leadeket főként tartalommarketinggel, a közösségi média használatával, keresőoptimalizálással, PPC hirdetésekkel és hideg kapcsolatfelvétellel lehet létrehozni. Mindig vedd figyelembe a célcsoportod igényeit, a problémáik megoldását a középpontba állítva.
Hidd el sikerülni fog!