A lead és a leadgenerálás olyan kulcsfontosságú tényező, amely nagymértékben befolyásolja egy webáruház működését, és ezáltal a profitját. Tudják ezt a Webáruház készítés áraknál is, ahol a webshop készítés alkalmával felhívják az ügyfelek figyelmét is erre a tényre.
A lead az a személy, aki a terméked vagy szolgáltatásod iránt érdeklődik, és valamilyen formában interakcióba lép veled. A leadek nem mások, mint azok az érdeklődők, akik megadták valamelyik elérhetőségüket, például az e-mail címüket, telefonszámukat stb.
A leadek csoportosítása többféle szempont szerint is megtörténhet:
A lead generálására azért van szükség, hogy fenn tudj maradni a piacon, és bevételt tudj realizálni. A célod nem más, mint az, hogy megtaláld a megfelelő embereket egy adott forrás – például egy Facebook vagy Google Ads hirdetés – segítségével.
A márkanév erősítésére is alkalmazni szokták, mivel minél több ember szerez tudomást a cégedről, annál többen ismerik meg a nevedet, annál több ügyfélre tehetsz szert hosszabb távon. Kiváló módszer értékes adatok szerzésére is, amelyekből rengeteget lehet tanulni. Minél több ismeretet szerzel a célcsoportodról, annál egyszerűbb lesz a számukra értékesíteni.
A leadgenerálás a bevétel növelésére is alkalmas, hiszen a segítségével megtöbbszörözhető a bevétel. A leadek generálása jellemzően a marketing és a sales fúziójából születik, de soha nem szabad azt hinni, hogy a kettő ugyanaz. A sales a hideg, a marketing pedig a meleg leadek megszerzésére koncentrál.
Leadeket főként tartalommarketinggel, a közösségi média használatával, keresőoptimalizálással, PPC hirdetésekkel és hideg kapcsolatfelvétellel lehet létrehozni. Mindig vedd figyelembe a célcsoportod igényeit, a problémáik megoldását a középpontba állítva.
Hidd el sikerülni fog!
Megosztás