Nehéz időszakon vannak túl a limuzinos cégek, de már éledezik a piac
Mindenki számára ismert tény, hogy a világjárvány padlóra küldte a turizmust, a vendéglátást és hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat. A nyár elején azonban szerencsére a korlátozások többségét feloldották, így azóta újra lehet például rendezvényeket tartani és limuzint bérelni.
Nehéz időszakon vannak túl a limuzinos cégek, de már éledezik a piac
Mindenki számára ismert tény, hogy a világjárvány padlóra küldte a turizmust, a vendéglátást és hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat. A nyár elején azonban szerencsére a korlátozások többségét feloldották, így azóta újra lehet például rendezvényeket tartani és limuzint bérelni.
Miért okozott súlyos károkat a pandémia a limuzin bérléssel foglalkozó cégeknek?
Amint berobbant a járvány, hazánkban is korlátozásokat és lezárásokat vezettek be, hogy mérsékelni tudják a vírus terjedését. Ehhez pedig úgymond “be kellett áldozni” a vendéglátóipari és turisztikai szolgáltatásokat is, hiszen a cél a kontaktok csökkentése volt.
A korlátozásoknak a limuzin bérlő cégek is áldozatául estek: a bevételeik hirtelen nullára csökkentek, ám a kiadásokról már ugyanez nem volt elmondható. Meglepő, de a hivatalosan működő, engedéllyel rendelkező limuzinos vállalkozások buszos cégnek számítanak, ennél fogva a járművek fenntartási költségei sokkal magasabbak, mint egy átlagos személyautóé.
A limuzinokat évente kell műszaki vizsgára vinni, a járműveket pedig használaton kívül egy telephelyen kell tárolni, ami nagyobb járműpark esetén óriási költségeket jelent. A limuzinok a magyar járműkategóriák szerint busznak számítanak, így buszokra szóló biztosítást kell kötni rájuk, illetve az autópályán is a B2 kategóriájú (ami egyébként a legdrágább) matricára van szükségük. A fogyasztásuk átlagosan 25 liter 100 kilométerenként, ami a mai üzemanyagárak mellett szintén hatalmas kiadás.
Továbbá ezeknek a járműveknek a többsége amerikai import, vagyis egy esetleges javítás során az alkatrészeket is a tengerentúlról kell megrendelni - a pandémia azonban a szállítmányozásban is fennakadásokat okozott.
Végül, de nem utolsó sorban, ne feledkezzünk meg az emberi erőforrásról sem: egy limuzinsofőrnek rendelkeznie kell C és D kategóriás jogosítvánnyal, GKI vizsgával valamint társalgási szintű angol nyelvtudással, ezekért pedig természetesen kiemelt bérezés jár.
Mindezeket a költségeket bevételek nélkül fedezni lehetetlen, így a legtöbb limuzin bérléssel foglalkozó cég igen nehéz helyzetbe került, és csak radikális lépésekkel (alkalmazottak elbocsátása, járművek kivonása a forgalomból, hitelek felvétele) tudott talpon maradni a korlátozások ideje alatt.
Mi a helyzet mostanság?
A korlátozások eltörlésével sok szolgáltatás ismét zöld utat kapott, így a vidéki és budapesti limuzin bérlés is újra elérhetővé vált. A limuzinozás ráadásul járványügyi szempontból alacsony kockázatúnak minősül, így a járművekben nem kell például maszkot viselni, illetve védettségi igazolvány nélkül is igénybe lehet venni a szolgáltatást.
A kényszeresen elmulasztott esküvőket, szülinapokat ráadásul sokan most még színvonalasabban szeretnék megünnepelni, így nő az érdeklődés a limuzin bérlés iránt.
A cégek tehát bizakodva tekintenek a jövőre, ugyanakkor továbbra sem dőlhetnek hátra, hiszen ebben a szektorban most hatalmas a munkaerőhiány, ami megnehezíti az újrakezdést.