A templom a magyar késő gótikus építészet egyik legérettebb alkotása. Homlokzata egyszerűségével és arányaival kelt felemelő hatást. A templomot 1480 táján kezdték építeni. Az Alsóvárosi Ferences Látogatóközpontba szeretettel várjuk az egyéni látogatókat, turista- és iskolai csoportokat illetve a zarándokokat. Tárlatvezetőink segítségével betekintést nyerhetnek nemcsak az épületegyüttes történetébe és a ferences rend életébe, hanem a szerzetesi élet hagyományaiba és mindennapjaiba is.
A templom a magyar késő gótikus építészet egyik legérettebb alkotása. Homlokzata egyszerűségével és arányaival kelt felemelő hatást. A templomot 1480 táján kezdték építeni. Az Alsóvárosi Ferences Látogatóközpontba szeretettel várjuk az egyéni látogatókat, turista- és iskolai csoportokat illetve a zarándokokat. Tárlatvezetőink segítségével betekintést nyerhetnek nemcsak az épületegyüttes történetébe és a ferences rend életébe, hanem a szerzetesi élet hagyományaiba és mindennapjaiba is.
A templom a magyar késő gótikus építészet egyik legérettebb alkotása. Homlokzata egyszerűségével és arányaival kelt felemelő hatást. A templomot 1480 táján kezdték építeni. Az Alsóvárosi Ferences Látogatóközpontba szeretettel várjuk az egyéni látogatókat, turista- és iskolai csoportokat illetve a zarándokokat. Tárlatvezetőink segítségével betekintést nyerhetnek nemcsak az épületegyüttes történetébe és a ferences rend életébe, hanem a szerzetesi élet hagyományaiba és mindennapjaiba is.
A Pozsonyi vár hosszú évszázadok óta a város - Szlovákia fővárosa - panorámájának elválaszthatatlan része. Jelenleg a vár a szlovák parlament egyes intézményeinek, a Szlovák Nemzeti Múzeumnak és a Történeti Múzeumnak ad helyet. A méretei folytán is impozáns Pozsonyi Vár már nagy távolságból látható. Szembetűnő körvonalait Pozsony minden látogatója felfedezi. Méltóságteljes alakját fokozza a várdomb, amelyen áll. Nem kevesebb, mint 85 m magasságban emelkedik a Duna fölé.
A Pozsonyi vár hosszú évszázadok óta a város - Szlovákia fővárosa - panorámájának elválaszthatatlan része. Jelenleg a vár a szlovák parlament egyes intézményeinek, a Szlovák Nemzeti Múzeumnak és a Történeti Múzeumnak ad helyet. A méretei folytán is impozáns Pozsonyi Vár már nagy távolságból látható. Szembetűnő körvonalait Pozsony minden látogatója felfedezi. Méltóságteljes alakját fokozza a várdomb, amelyen áll. Nem kevesebb, mint 85 m magasságban emelkedik a Duna fölé.
A Pozsonyi vár hosszú évszázadok óta a város - Szlovákia fővárosa - panorámájának elválaszthatatlan része. Jelenleg a vár a szlovák parlament egyes intézményeinek, a Szlovák Nemzeti Múzeumnak és a Történeti Múzeumnak ad helyet. A méretei folytán is impozáns Pozsonyi Vár már nagy távolságból látható. Szembetűnő körvonalait Pozsony minden látogatója felfedezi. Méltóságteljes alakját fokozza a várdomb, amelyen áll. Nem kevesebb, mint 85 m magasságban emelkedik a Duna fölé.
Bécstől 60 km-re délkeletre, Soprontól 22 km-re északra, Bécsújhelytől 30 km-re keletre, a Lajta-hegység déli lábánál a Vulka völgyében fekszik. A 20. század folyamán Alsókismartonhegy, Felsőkismartonhegy, Kishöflány, Kismartonváralja és Lajtaszentgyörgy településeket csatolták hozzá. Bécsből az A3-as autópályán, míg Felsőpulya és Kőszeg felől az S31-es gyorsforgalmi úton érhető el. Az S31-es autóút délről elkerüli a várost, tehermentesítve azt az átmenő forgalomtól. Több főút találkozik a város területén, így a B16, B50 és B59-es főutak. A város az egyvágányú, 2009-ben villamosított Pándorfalu–Vulkapordány-vasútvonal mentén fekszik (ÖBB) és ütemes menetrendben közlekedő vonatok kötik össze Béccsel.
Bécstől 60 km-re délkeletre, Soprontól 22 km-re északra, Bécsújhelytől 30 km-re keletre, a Lajta-hegység déli lábánál a Vulka völgyében fekszik. A 20. század folyamán Alsókismartonhegy, Felsőkismartonhegy, Kishöflány, Kismartonváralja és Lajtaszentgyörgy településeket csatolták hozzá. Bécsből az A3-as autópályán, míg Felsőpulya és Kőszeg felől az S31-es gyorsforgalmi úton érhető el. Az S31-es autóút délről elkerüli a várost, tehermentesítve azt az átmenő forgalomtól. Több főút találkozik a város területén, így a B16, B50 és B59-es főutak. A város az egyvágányú, 2009-ben villamosított Pándorfalu–Vulkapordány-vasútvonal mentén fekszik (ÖBB) és ütemes menetrendben közlekedő vonatok kötik össze Béccsel.
Bécstől 60 km-re délkeletre, Soprontól 22 km-re északra, Bécsújhelytől 30 km-re keletre, a Lajta-hegység déli lábánál a Vulka völgyében fekszik. A 20. század folyamán Alsókismartonhegy, Felsőkismartonhegy, Kishöflány, Kismartonváralja és Lajtaszentgyörgy településeket csatolták hozzá. Bécsből az A3-as autópályán, míg Felsőpulya és Kőszeg felől az S31-es gyorsforgalmi úton érhető el. Az S31-es autóút délről elkerüli a várost, tehermentesítve azt az átmenő forgalomtól. Több főút találkozik a város területén, így a B16, B50 és B59-es főutak. A város az egyvágányú, 2009-ben villamosított Pándorfalu–Vulkapordány-vasútvonal mentén fekszik (ÖBB) és ütemes menetrendben közlekedő vonatok kötik össze Béccsel.
A Budavári Sikló egy különleges vasút Budapest első kerületében. A Budavári Palota megközelítésének egyik eszköze. Budapest Duna-parti látképének szerves részeként 1987 óta az UNESCO Világörökség listájában is szerepel, mint annak egyik meghatározó eleme. A Széchenyi lánchíd budai hídfőjénél, az Alagút Duna-parti torkolata közelében van az alsó állomása, a felső pedig a Budavári Palota és a Sándor-palota között. A pálya hosszúsága 95 méter. Az alsó és felső állomás közti szintkülönbség 50 méter.
A Budavári Sikló egy különleges vasút Budapest első kerületében. A Budavári Palota megközelítésének egyik eszköze. Budapest Duna-parti látképének szerves részeként 1987 óta az UNESCO Világörökség listájában is szerepel, mint annak egyik meghatározó eleme. A Széchenyi lánchíd budai hídfőjénél, az Alagút Duna-parti torkolata közelében van az alsó állomása, a felső pedig a Budavári Palota és a Sándor-palota között. A pálya hosszúsága 95 méter. Az alsó és felső állomás közti szintkülönbség 50 méter.
A Budavári Sikló egy különleges vasút Budapest első kerületében. A Budavári Palota megközelítésének egyik eszköze. Budapest Duna-parti látképének szerves részeként 1987 óta az UNESCO Világörökség listájában is szerepel, mint annak egyik meghatározó eleme. A Széchenyi lánchíd budai hídfőjénél, az Alagút Duna-parti torkolata közelében van az alsó állomása, a felső pedig a Budavári Palota és a Sándor-palota között. A pálya hosszúsága 95 méter. Az alsó és felső állomás közti szintkülönbség 50 méter.