ÚJ PROGRAM HIRDETÉS
Újra Húsvéti Nyuladalom Siófokon! 4 napon át szuper programok sora vár minden korosztályt.
Újra Húsvéti Nyuladalom Siófokon! 4 napon át szuper programok sora vár minden korosztályt.
Te is szívesen töltenéd családoddal tartalmasan a hosszú hétvégét?  Akkor itt a helyetek!
Te is szívesen töltenéd családoddal tartalmasan a hosszú hétvégét?  Akkor itt a helyetek!
Mézesvölgyi Nyár 2024 - Pest megye legnagyobb nyári szabadtéri színházi fesztiválja
Mézesvölgyi Nyár 2024 - Pest megye legnagyobb nyári szabadtéri színházi fesztiválja
Oldtimer Show, minden eddiginél több külföldi kiállító, nyereményautó, családos programok
Oldtimer Show, minden eddiginél több külföldi kiállító, nyereményautó, családos programok
Aktív wellness pihenés a Tisza-tónál - Fedezze fel velünk a Tisza-tó élővilágát és pihenjen nálunk!
Aktív wellness pihenés a Tisza-tónál - Fedezze fel velünk a Tisza-tó élővilágát és pihenjen nálunk!
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel

Hotelek, szállodák besorolása

A Hotelstars Nemzeti Szálloda Védjegy azonos követelményrendszeren alapuló egységes minőséget biztosít a nemzetközi Hotelstars Union-hoz csatlakozott országok szállodáiban. A szigorú minősítési rendszer garanciát jelent arra, hogy a minősített szálloda megfelel az adott kategória szempontjainak, így pl. egy 5*-os szálloda nem csak papíron vagy az ára alapján 5*-os. A Hotelstars rendszer 5 évente megújul, ezáltal folyamatosan alkalmazkodik a vendégek elvárásaihoz, továbbá időről időre szakértők ellenőrzik a szállodák színvonalát. Jelenleg a magyarországi szállodai kapacitás mintegy 60 százaléka minősített.

A Hotelstars Union követelményeit jelenleg az Európai Unió 17 országában használják, ezekben az országokban mindenütt ugyanazt nyújtja a három-, négy- vagy ötcsillagos hotel a vendégeknek. A rendszer 270 feltétel (termék és szolgáltatás) teljesítésén alapszik, ezért a Hotelstars-logó garanciát jelent arra, hogy az adott szálloda jogosan használja a minőséget jelző Hotelstars-csillagot.

A 239/2009. (X. 20.) Kormányrendelet szabályozza a kereskedelmi szálláshelyek üzemeltetési feltételeit, rendelkezik a szállodák kötelező minősítésének megszüntetéséről és 2012. június 30-ig engedélyezi a szállodák korábbi minősítésének használatát. 

A Nemzetgazdasági Minisztérium és a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2012. június 12-én megállapodást kötött, mely szerint a HOTELSTARS harmonizált európai minősítő rendszert - Nemzeti Szállodai Tanúsító Védjeggyé emelve - alkalmazzák a hazai szállodák minősítésére.

Csillagok

A Hotelstars Union- az abban résztvevő országokban - kategóriánként egységesen meghatározta a követelményeket, melyek kivonatosan a következők:

1* - Turista

Szerény igényeket kielégítő szálloda

Minden szoba fürdőszobával, WC-vel van ellátva,
A szobákat naponta takarítják,
Minden szobában színes TV van,
A szoba berendezéséhez asztal és szék tartozik
A szállodában porta működik
Telefon, telefax áll a vendég rendelkezésére
Bővített reggelit, italokat kínálnak a szállodában
Csomagmegőrzésről gondoskodnak

2* - Standard

Mérsékelt igényeket kielégítő szálloda

Büféreggeli
Olvasólámpa az ágynál
Törülközők, sampon
Polcos ruhásszekrény
Higiéniai cikkek árusítása a szállodában
Hitelkártyás fizetési lehetőség

3* - Komfort

Átlagos igényeket kielégítő szálloda

A porta legalább 14 órán keresztül működik, 24 órán keresztül elérhető
Idegen nyelven beszélő munkatársak
Telefon a vendégszobákban
Internet elérhetőség a szobákban, vagy a közösségi térben
A fürdőszobában hajszárító, arctörlő kendő
A vendégszobában tükör, bőröndtartó
Cipőtisztító szerek, kérésre mosás, vasalás a vendég részére
Kérésre plusz párna és takaró
Vendégpanaszok szervezett kezelése

4* - Első osztály

Magas igényeket kielégítő szálloda

Legalább 18 órán keresztül működő recepció, 24 órán keresztül elérhető
A szállodai hallban kényelmes bútorok, italfelszolgálás, bár
Büfé- vagy a la carte reggeli , szobaszerviz
Kérésre fürdőköpeny, papucs
A fürdőszobában többféle kozmetikai cikk (tusfürdő, sampon, zuhanysapka, stb.), kozmetikai tükör, bőséges lerakófelület
Internet elérés és internet terminál

5* Luxus

A legmagasabb igényeket kielégítő szálloda

24 órán keresztül működő recepció, több nyelvet beszélő személyzettel
Kocsirendező, ajtónálló, londíner
Concierge szolgáltatás
étterem
Minibár, 24 órás szobaszerviz
A fürdőszobában egyedi kiszerelésű, márkás kozmetikai cikkek
Internet, PC csatlakozás a vendégszobában
Szobai széf
Vasalási, cipőtisztítási szolgáltatás
Esti ágyazás
A szolgáltatások anonym tesztelése

Forrás


Magyarországi gyakorlat

Magyarországon a szállodák minősítése évtizedek óta a nemzetközi gyakorlatot követi, s a szállodák minőségét ugyancsak 1-5* jelölik. Az elmúlt években az egyes kategóriák követelményei az MSZSZ által készített, rendszeresen felújított irányelvek alapján kerültek meghatározásra, a szállodák besorolása pedig un. önminősítéssel történt.

Ezt a gyakorlatot változtatta meg a 239/2009/X.20./Kormány rendelet, amely a kereskedelmi szálláshelyek üzemeltetését újra szabályozta. Ennek értelmében a különféle típusú kereskedelmi szálláshelyek minősítését átveszik azok szakmai szövetségei, így a szállodák minősítését a Magyar Szállodaszövetség végzi 2010 IV. negyedévétől.

A Magyar Szállodaszövetség – mint a HOTREC tagja – hosszú ideje részt vett az EU tagországokban működő szállodai minősítési rendszerek harmonizálásának előkészítésében, s 2009 december 14.-én, mint alapító tag részese volt az egységes szállodai minősítési rendszernek, a Hotelstars Union-nak a megalapításában.

Fentiek szerint az MSZSZ, a 239/2009/X.20./Kormány rendelet alapján, mint a magyarországi szállodák szakmai szövetsége jogosult a hazai szállodák minősítésére, s ezt a munkát, a Hotelstars Union alapító tagjaként, annak követelményrendszerének felhasználásával kizárólagosan végzi.

A szállodák minősítése nem kötelező. A minősítésre önként jelentkező szállodákban az MSZSZ képviselői megvizsgálják, hogy az megfelel e az adott kategóriára vonatkozó követelményeknek, s ha igen un. védjegyhasználati szerződést köt velük. Ez a szerződés feljogosítja a szállodát, hogy a szálloda osztályát kifejező Hotelstars logot használja, melynek tulajdonosa Magyarországon a Szabadalmi Hivatal M1002727/1 bejegyzése szerint az MSZSZ.

Áttekintés a magyarországi szállodák osztályba sorolási követelményeiről az 54/2003. (VIII.29) GKM rendelet alapján

Egycsillagos hotel, szálloda

- fogadóhelyiséggel rendelkezik, legalább egy idegen nyelvet beszélő munkatárssal
- csomag- és értékmegőrzés
- üzenetközvetítés, ébresztés
- telefon a portán
- a szobák 80%-ánál az egyágyas szoba min. 8 m2, a kétágyas szoba min. 12 m2
- a szobákban hideg és meleg folyóvíz, közös zuhany és
mosdó emeletenként
- a vendégszobákat naponta takarítják
- ágyneműcsere legalább hetente egyszer, törülközőcsere kétnaponta
- legalább kontinentális reggeli
- italfelszolgálás

Kétcsillagos hotel, szálloda

Megfelel az egycsillagos követelményeknek, továbbá:
- telefax a portán
- a szobák 80%-ánál az egyágyas szoba min. 12 m2, a kétágyas szoba min. 16 m2
- a szobák legalább 1/3-a fürdőszobás
- a vendég kívánságára TV készülék áll rendelkezésre
- a la carte ételválaszték

Háromcsillagos hotel, szálloda

Megfelel a kétcsillagos követelményeknek, továbbá:
- a szálloda hallal, egy étteremmel és még egy vendéglátó üzlettel rendelkezik
- recepciószolgálat 24 órán át
- csomagszállítás a vendég kívánságára
- fénymásolás
- a szobák 80%-ánál az egyágyas szoba min. 14 m2, a kétágyas szoba min.18 m2
- a szobák legalább 75%-a fürdőszobás
- minden szobában telefon, hűtőszekrény, TV készülék
- ágyneműcsere hetente kétszer, törülközőcsere kétnaponta
- reggeli min. 10,00 óráig, ebéd min. 12,00 - 14,00, vacsora 18,00 - 21,00 óra között
- italfelszolgálás napi 16 órán át

Négycsillagos hotel, szálloda

Megfelel a háromcsillagos követelményeknek, továbbá:
- recepciószolgálat, műszakonként legalább 3 idegen nyelven
- bel- és külföldi sajtótermékek
- a szobák 80%-ánál az egyágyas szoba min. 16 m2, a kétágyas szoba min. 24 m2
- lakosztály min. 30 m2
- a szobákban minibár, színes TV
- széf a vendégszobában, vagy a portán
- ágyneműcsere legalább 3 naponta
- minden szoba fürdőszobás
- hajszárító, elektromos csatlakozó, borotválkozótükör
- zuhanysapka, kozmetikai cikkek
- a vendégek részére mosás, vasalás szolgáltatás
- szobaszerviz
- légkondicionálás a szálloda közös helyiségeiben
- legalább egy különterem

Ötcsillagos hotel, szálloda

Megfelel a négycsillagos követelményeknek, továbbá:
- legalább egy étterem és két egyéb vendéglátó üzlet
- csomagszállítás 24 órán át
- a szobák 80%-ánál az egyágyas szoba min. 18 m2, a kétágyas szoba min. 26 m2
- lakosztály legalább 34 m2
- ágynemű- és törölközőcsere legalább 2 naponta
- a fürdőszobában fürdőköpeny
- melegétel-felszolgálás 11,00 - 23,00 óra között, italfelszolgálás 18 órán át
- szobaszerviz 24 órán át
- az egész szálloda légkondicionált
- saját garázs és garázsszolgálat

Országos eseménynaptár

KeSzeCsüSzoVa
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Megadott intervallumban:
-tól
-ig
Tavaszi programajánló
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel
Szeretne nálunk megjelenni ajánlatával?
ÚJ PROGRAMOK HIRDETÉSE

Szeretne több jegyet értékesíteni?
Hirdesse meg ajánlatát jegyvásárlási lehetőséggel! Bővebb információk médiaajánlatunkban