Turizmus Program

Városligeti majális Budapesten

Retro Majális a Siófoki Nagystrandon

Jacuzzis szállás

TOP 100 úticél

Városligeti Majális a budapesti Városligeti Műjégpályán!
Retro Majális a Siófoki Nagystrandon!
Gyulai wellness kikapcsolódás - kedvező árakon teljes panziós akcióval!
Mézesvölgyi Nyár - Szabadtéri színházi fesztivál 2025 Veresegyház
A titkok hercege – Gesualdo rejtélyes élete
Városligeti Majális a budapesti Városligeti Műjégpályán!
Városligeti Majális a budapesti Városligeti Műjégpályán!
Retro Majális a Siófoki Nagystrandon!
Gyulai wellness kikapcsolódás - kedvező árakon teljes panziós akcióval!
Mézesvölgyi Nyár - Szabadtéri színházi fesztivál 2025 Veresegyház
A titkok hercege – Gesualdo rejtélyes élete
Városligeti Majális a budapesti Városligeti Műjégpályán!
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel

Pécs-Pogányi Repülőtér

Pécs városának lakói először 1907-ben, az akkor megrendezésre került mezőgazdasági kiállításon találkoztak légijárművel, ami egy hidrogénnel töltött léghajó volt. Az első világháború után kijelölték a repülőtér helyét, ami a mai Uránváros helyén terült el. Az 1920-as évek második felében, már rendszeresen szálltak fel repülőgépek innen. 1929-től, az akkor még titokban szerveződő légierő is telepített ide felderítő repülőgépeket, később pedig egy repülőszázad állomásozott a repülőtéren Vörös Kakas néven.
Pécs-Pogányi Repülőtér

Kapcsolat, elérhetőség

Szeretné aktiválni elérhetőségeit az oldalon?

Partner információ

A második világháború után 1946. augusztus 1-én a Közlekedési Minisztérium hatáskörébe került a sportrepülés, és vele a Pécsi Repülőtér is. 1947-től Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Részvénytársaság, a Maszovlet beindította Budapest-Pécs menetrendszerinti járatait, Li2P típusú gépekkel. 1948-ban megalakult a Pécsi Vasutas Sportrepülő Egyesület, ám a hatóságok, a határ közelsége miatt betiltották a repülést. A belföldi légi forgalom tovább bővült, amikor 1952 áprilisában beindult a Szeged-Pécs járat is. 1953. szeptember 26-án újra engedélyezték a sportrepülést Pécsen, megalakult a Pécsi MÁV Lokomotív Repülőklub, így megkezdődhetett mind a vitorlázó, mind a motoros repülés. A belföldi légi közlekedés vonzó jegyárai egyre több utast eredményezett. 1954 október 4-től beindult, a Budapest-Pécs-Kaposvár járat is. Az 1955-ös évtől a repülőtér közelében egyre több emeletes ház épült, ami jelentősen befolyásolta a repülést, így 1956 tavaszán a korábbi repülőteret megszüntetve egy újat alakítottak ki, a belvárostól 10 km-re délre, Pogány falu határában lévő réten. Itt kerültek kialakításra fogadóépület, irodák, hangár, majd üzemanyag tároló is.

A rendszerváltásig sport és hobby repülőtér volt, a rendszerváltás után már mezőgazdasági célokat is szolgált, de 1994 április óta légimentőbázis is üzemel itt. Az önkormányzati tulajdonban lévő repülőtér, az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül, hiszen 2003 áprilisától kezdődően megépült egy 1500 méter hosszú, 31 méter széles aszfaltborítású futópálya, 2004-ben pedig elkészült a légikikötő fény- és navigációs rendszere. A 2005. év őszétől 2006 tavaszáig tartó időszakban épült új fogadóépület elkészültével, és átadásával egy időben, nemzetközi menetrendszerinti járatot is fogadott a repülőtér, jelezvén, hogy ezzel bekerült, a világ légi közlekedésének hálózatába.

A 2016-ban 60 esztendős Pécs-Pogányi Repülőtér célja a régió gazdasági és turisztikai elérhetőségének erősítése, az ide érkező légijárművek és utasok kényelmes, biztonságos kiszolgálása.

Forrás: A repülőtér honlapja

A SZERVEZŐK AZ IDŐPONT ÉS A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJÁK!

Megosztás

Kapcsolódó témák:

Kapcsolat, elérhetőség

Szeretné aktiválni elérhetőségeit az oldalon?

Partner információ

Pogányi Programturizmus

érdekelnek a hirdetési lehetőségeink?

Kérlek, küldj e-mailt az info@programturizmus.hu címre!

Legjobb élmények

A titkok hercege – Gesualdo rejtélyes élete
Városligeti Majális a budapesti Városligeti Műjégpályán!