A Vasúttörténeti Alapítvány Szentesi Gépészeti Gyűjteménye kiemelkedik a többi délalföldi kiállítóhelyeink, filiáléink közül. Itt a Szentesi MÁV Motorgarázs múltjának, működésének kutatása és az ezzel kapcsolatos dokumentumok, tárgyak gyűjtése, megőrzése, ápolása történik, ezek bemutatása állandó kiállítás, skanzen keretében, ezzel együtt a mellékvonali motorkocsis közlekedés emlékeinek megőrzése és népszerűsítése. A parkban kiállított, az eredeti állapotban megőrzött nagyvasúti járművek mellett kisvasút is működik. A Motorgarázs 1928-ban épült, szomszédságában csodálatos zöld környezetben és eredeti vasúti létesítményekben 2005-ben jött létre a rendszeresen megújuló Gyűjtemény.
Kiemelt partner
A Vasúttörténeti Alapítvány Szentesi Gépészeti Gyűjteménye kiemelkedik a többi délalföldi kiállítóhelyeink, filiáléink közül. Itt a Szentesi MÁV Motorgarázs múltjának, működésének kutatása és az ezzel kapcsolatos dokumentumok, tárgyak gyűjtése, megőrzése, ápolása történik, ezek bemutatása állandó kiállítás, skanzen keretében, ezzel együtt a mellékvonali motorkocsis közlekedés emlékeinek megőrzése és népszerűsítése. A parkban kiállított, az eredeti állapotban megőrzött nagyvasúti járművek mellett kisvasút is működik. A Motorgarázs 1928-ban épült, szomszédságában csodálatos zöld környezetben és eredeti vasúti létesítményekben 2005-ben jött létre a rendszeresen megújuló Gyűjtemény.
Kiemelt partner
A Vasúttörténeti Alapítvány Szentesi Gépészeti Gyűjteménye kiemelkedik a többi délalföldi kiállítóhelyeink, filiáléink közül. Itt a Szentesi MÁV Motorgarázs múltjának, működésének kutatása és az ezzel kapcsolatos dokumentumok, tárgyak gyűjtése, megőrzése, ápolása történik, ezek bemutatása állandó kiállítás, skanzen keretében, ezzel együtt a mellékvonali motorkocsis közlekedés emlékeinek megőrzése és népszerűsítése. A parkban kiállított, az eredeti állapotban megőrzött nagyvasúti járművek mellett kisvasút is működik. A Motorgarázs 1928-ban épült, szomszédságában csodálatos zöld környezetben és eredeti vasúti létesítményekben 2005-ben jött létre a rendszeresen megújuló Gyűjtemény.
Kiemelt partner
A göcseji táj egyik különlegessége az erdei vasúthálózat, amely mintegy 109 km hosszúságban hálózza be a zalai erdők egy részét. Jelentős mennyiségű faanyagot szállít Lentibe, Csömödérbe a fafeldolgozó üzemekbe. A személyszállító vonatok Lenti és Kistolmács között haladva 32 km hosszban összekötik a térség kirándulóhelyeit. A kisvasút menetrendszerűen májustól szeptemberig közlekedik, de igény szerint más időpontokban is biztosítanak különvonatot.
A göcseji táj egyik különlegessége az erdei vasúthálózat, amely mintegy 109 km hosszúságban hálózza be a zalai erdők egy részét. Jelentős mennyiségű faanyagot szállít Lentibe, Csömödérbe a fafeldolgozó üzemekbe. A személyszállító vonatok Lenti és Kistolmács között haladva 32 km hosszban összekötik a térség kirándulóhelyeit. A kisvasút menetrendszerűen májustól szeptemberig közlekedik, de igény szerint más időpontokban is biztosítanak különvonatot.
A göcseji táj egyik különlegessége az erdei vasúthálózat, amely mintegy 109 km hosszúságban hálózza be a zalai erdők egy részét. Jelentős mennyiségű faanyagot szállít Lentibe, Csömödérbe a fafeldolgozó üzemekbe. A személyszállító vonatok Lenti és Kistolmács között haladva 32 km hosszban összekötik a térség kirándulóhelyeit. A kisvasút menetrendszerűen májustól szeptemberig közlekedik, de igény szerint más időpontokban is biztosítanak különvonatot.
A Felsőtárkányi Állami Erdei Vasút a Bükk-hegységben található, nem messze Egertől északra. A vonatok hétvégén és munkaszüneti napokon szállítják a kirándulni és pihenni vágyókat, de természetesen különvonat más napokra is rendelhető. Az első vonalat 1915-ben fektették le 760 mm-en, a fakitermelés szolgálata céljából, a megnövekedett szállítási igények miatt. Elsőként a Felsőtárkány–Kisnádas–Petres közötti vonal épült meg, amely hamar kibővült a Varróház-Tótnólápa ággal.
A Felsőtárkányi Állami Erdei Vasút a Bükk-hegységben található, nem messze Egertől északra. A vonatok hétvégén és munkaszüneti napokon szállítják a kirándulni és pihenni vágyókat, de természetesen különvonat más napokra is rendelhető. Az első vonalat 1915-ben fektették le 760 mm-en, a fakitermelés szolgálata céljából, a megnövekedett szállítási igények miatt. Elsőként a Felsőtárkány–Kisnádas–Petres közötti vonal épült meg, amely hamar kibővült a Varróház-Tótnólápa ággal.
A Felsőtárkányi Állami Erdei Vasút a Bükk-hegységben található, nem messze Egertől északra. A vonatok hétvégén és munkaszüneti napokon szállítják a kirándulni és pihenni vágyókat, de természetesen különvonat más napokra is rendelhető. Az első vonalat 1915-ben fektették le 760 mm-en, a fakitermelés szolgálata céljából, a megnövekedett szállítási igények miatt. Elsőként a Felsőtárkány–Kisnádas–Petres közötti vonal épült meg, amely hamar kibővült a Varróház-Tótnólápa ággal.
A Somogy megyei kisvasutak sorában a legfiatalabb a Belső-Somogy legnagyobb összefüggő erdőtömbjében, a kaszói erdőben működő erdei vasút. A teljes hosszában erdőben futó vasútvonal csodálatos tájon halad át. A változatos erdőállományok, a Baláta-tó természetvédelmi területe, a természeti környezet sokszínű élővilágával felejthetetlen élményt nyújt az itt kirándulóknak.
A Somogy megyei kisvasutak sorában a legfiatalabb a Belső-Somogy legnagyobb összefüggő erdőtömbjében, a kaszói erdőben működő erdei vasút. A teljes hosszában erdőben futó vasútvonal csodálatos tájon halad át. A változatos erdőállományok, a Baláta-tó természetvédelmi területe, a természeti környezet sokszínű élővilágával felejthetetlen élményt nyújt az itt kirándulóknak.
A Somogy megyei kisvasutak sorában a legfiatalabb a Belső-Somogy legnagyobb összefüggő erdőtömbjében, a kaszói erdőben működő erdei vasút. A teljes hosszában erdőben futó vasútvonal csodálatos tájon halad át. A változatos erdőállományok, a Baláta-tó természetvédelmi területe, a természeti környezet sokszínű élővilágával felejthetetlen élményt nyújt az itt kirándulóknak.
A Királyréti Erdei Vasút hazánk egyik legidősebb erdei vasútjainak egyike, mely az egykor 200 km-t meghaladó börzsönyi kisvasúthálózat egyik fennmaradt vonala. A Börzsöny legnagyobb medencéjének vizeit összegyűjtő Morgó patak völgyében halad a Duna-parttól Szokolya községen át Királyrétig. Királyrét szinte a hegység közepén van, a legszebb börzsönyi túrák kiindulóhelye.
A Királyréti Erdei Vasút hazánk egyik legidősebb erdei vasútjainak egyike, mely az egykor 200 km-t meghaladó börzsönyi kisvasúthálózat egyik fennmaradt vonala. A Börzsöny legnagyobb medencéjének vizeit összegyűjtő Morgó patak völgyében halad a Duna-parttól Szokolya községen át Királyrétig. Királyrét szinte a hegység közepén van, a legszebb börzsönyi túrák kiindulóhelye.
A Királyréti Erdei Vasút hazánk egyik legidősebb erdei vasútjainak egyike, mely az egykor 200 km-t meghaladó börzsönyi kisvasúthálózat egyik fennmaradt vonala. A Börzsöny legnagyobb medencéjének vizeit összegyűjtő Morgó patak völgyében halad a Duna-parttól Szokolya községen át Királyrétig. Királyrét szinte a hegység közepén van, a legszebb börzsönyi túrák kiindulóhelye.
A kisvasút a méltán nemzetközi hírű bükki Szalajkavölgyben vezet, a szilvásváradi Fateleptől a Fátyolvízeséséig. Nem csak a legmeredekebb vonalvezetésű hazai kisvasút, de egyben a legforgalmasabb is. 1997-ben újabb vontatójármű került a kisvasútra: a Nagycenki Múzeumvasúton hosszabb ideje nem használt 394,057 pályaszámú gőzmozdony is Szilvásváradra érkezett, így 31 év szünet után újra gőzösfütty szól a Szalajka-völgyben. A szilvásváradi jelenleg hazánk egyik legnagyobb személyforgalmú erdei vasútja. A vonatok szinte az egész évben menetrend szerint szállítják a turistákat.
A kisvasút a méltán nemzetközi hírű bükki Szalajkavölgyben vezet, a szilvásváradi Fateleptől a Fátyolvízeséséig. Nem csak a legmeredekebb vonalvezetésű hazai kisvasút, de egyben a legforgalmasabb is. 1997-ben újabb vontatójármű került a kisvasútra: a Nagycenki Múzeumvasúton hosszabb ideje nem használt 394,057 pályaszámú gőzmozdony is Szilvásváradra érkezett, így 31 év szünet után újra gőzösfütty szól a Szalajka-völgyben. A szilvásváradi jelenleg hazánk egyik legnagyobb személyforgalmú erdei vasútja. A vonatok szinte az egész évben menetrend szerint szállítják a turistákat.
A kisvasút a méltán nemzetközi hírű bükki Szalajkavölgyben vezet, a szilvásváradi Fateleptől a Fátyolvízeséséig. Nem csak a legmeredekebb vonalvezetésű hazai kisvasút, de egyben a legforgalmasabb is. 1997-ben újabb vontatójármű került a kisvasútra: a Nagycenki Múzeumvasúton hosszabb ideje nem használt 394,057 pályaszámú gőzmozdony is Szilvásváradra érkezett, így 31 év szünet után újra gőzösfütty szól a Szalajka-völgyben. A szilvásváradi jelenleg hazánk egyik legnagyobb személyforgalmú erdei vasútja. A vonatok szinte az egész évben menetrend szerint szállítják a turistákat.
Gyerekbarát szórakozás, három megálló, három nagyszerű látnivaló. A keskeny nyomtávú Vál-völgyi Kisvasút a Bicske–Vértesacsa közötti nyomvonalon közlekedik, az alábbi három megálló érintésével: alcsútdobozi arborétum, Felcsút vasútállomás, Puskás Akadémia. Vidám vonatozás a természetben, a megállókban érdekes látnivalók. Mindez tartalmas időtöltést kínál gyerekeknek, szülőknek, nosztalgiázni vágyóknak egyaránt.
Gyerekbarát szórakozás, három megálló, három nagyszerű látnivaló. A keskeny nyomtávú Vál-völgyi Kisvasút a Bicske–Vértesacsa közötti nyomvonalon közlekedik, az alábbi három megálló érintésével: alcsútdobozi arborétum, Felcsút vasútállomás, Puskás Akadémia. Vidám vonatozás a természetben, a megállókban érdekes látnivalók. Mindez tartalmas időtöltést kínál gyerekeknek, szülőknek, nosztalgiázni vágyóknak egyaránt.
Gyerekbarát szórakozás, három megálló, három nagyszerű látnivaló. A keskeny nyomtávú Vál-völgyi Kisvasút a Bicske–Vértesacsa közötti nyomvonalon közlekedik, az alábbi három megálló érintésével: alcsútdobozi arborétum, Felcsút vasútállomás, Puskás Akadémia. Vidám vonatozás a természetben, a megállókban érdekes látnivalók. Mindez tartalmas időtöltést kínál gyerekeknek, szülőknek, nosztalgiázni vágyóknak egyaránt.