A fürdő előnyei közé tartozik a belvárosi elhelyezkedése, melyet „Zöld szigetként” lehet jellemezni a történelmi belvárosban. A medencéből jól látható a Bazilika kupolája, a vár és a Pilis lankái. Magát a strandmedencét 1990-ben korszerűsítették jelenlegi állapotára. A Szent István Strandfürdő Centenáriumi eseményével nem csak a százéves évfordulóját, hanem az ezeréves magyar fürdőkultúrát is megünnepelte.
A fürdő előnyei közé tartozik a belvárosi elhelyezkedése, melyet „Zöld szigetként” lehet jellemezni a történelmi belvárosban. A medencéből jól látható a Bazilika kupolája, a vár és a Pilis lankái. Magát a strandmedencét 1990-ben korszerűsítették jelenlegi állapotára. A Szent István Strandfürdő Centenáriumi eseményével nem csak a százéves évfordulóját, hanem az ezeréves magyar fürdőkultúrát is megünnepelte.
A fürdő előnyei közé tartozik a belvárosi elhelyezkedése, melyet „Zöld szigetként” lehet jellemezni a történelmi belvárosban. A medencéből jól látható a Bazilika kupolája, a vár és a Pilis lankái. Magát a strandmedencét 1990-ben korszerűsítették jelenlegi állapotára. A Szent István Strandfürdő Centenáriumi eseményével nem csak a százéves évfordulóját, hanem az ezeréves magyar fürdőkultúrát is megünnepelte.
A kisvasút a méltán nemzetközi hírű bükki Szalajkavölgyben vezet, a szilvásváradi Fateleptől a Fátyolvízeséséig. Nem csak a legmeredekebb vonalvezetésű hazai kisvasút, de egyben a legforgalmasabb is. 1997-ben újabb vontatójármű került a kisvasútra: a Nagycenki Múzeumvasúton hosszabb ideje nem használt 394,057 pályaszámú gőzmozdony is Szilvásváradra érkezett, így 31 év szünet után újra gőzösfütty szól a Szalajka-völgyben. A szilvásváradi jelenleg hazánk egyik legnagyobb személyforgalmú erdei vasútja. A vonatok szinte az egész évben menetrend szerint szállítják a turistákat.
A kisvasút a méltán nemzetközi hírű bükki Szalajkavölgyben vezet, a szilvásváradi Fateleptől a Fátyolvízeséséig. Nem csak a legmeredekebb vonalvezetésű hazai kisvasút, de egyben a legforgalmasabb is. 1997-ben újabb vontatójármű került a kisvasútra: a Nagycenki Múzeumvasúton hosszabb ideje nem használt 394,057 pályaszámú gőzmozdony is Szilvásváradra érkezett, így 31 év szünet után újra gőzösfütty szól a Szalajka-völgyben. A szilvásváradi jelenleg hazánk egyik legnagyobb személyforgalmú erdei vasútja. A vonatok szinte az egész évben menetrend szerint szállítják a turistákat.
A kisvasút a méltán nemzetközi hírű bükki Szalajkavölgyben vezet, a szilvásváradi Fateleptől a Fátyolvízeséséig. Nem csak a legmeredekebb vonalvezetésű hazai kisvasút, de egyben a legforgalmasabb is. 1997-ben újabb vontatójármű került a kisvasútra: a Nagycenki Múzeumvasúton hosszabb ideje nem használt 394,057 pályaszámú gőzmozdony is Szilvásváradra érkezett, így 31 év szünet után újra gőzösfütty szól a Szalajka-völgyben. A szilvásváradi jelenleg hazánk egyik legnagyobb személyforgalmú erdei vasútja. A vonatok szinte az egész évben menetrend szerint szállítják a turistákat.