Hogyan reklámozzunk egy álláshirdetést?
Még a legvonzóbb álláshirdetés sem keltheti fel a legjobb jelöltek érdeklődését, ha nem népszerűsítik széles körben. Főként ezért is szükséges egy erős promóciós stratégia, amelynek kidolgozása közben mindenképpen sokoldalú megközelítést kell alkalmazni. Hiszen csak így érhetjük el maximálisan a piacot, és tűnhetünk ki a hasonló szerepköröket hirdető cégek közül.
Az állásportálok mellett használjuk a közösségi médiát is!
A különböző állásportálokon, köztük az AllasOrias weboldalon is a jelöltek egy viszonylag nagy csoportját érhetjük el. Ha viszont biztosra akarunk menni, és meg akarjuk nyerni a versenyt a kibertérben, akkor a megüresedett pozícióink népszerűsítésére érdemes a közösségi médiát is bevetni.
Ügyeljünk arra, hogy az álláshirdetés közvetlenül a jelöltekhez szóljon!
A legjobb jelöltek nagyon keresettek, ezért az álláshirdetésnek izgalmasnak és meggyőzőnek kell lennie arról, hogy miért nem szabad ezt a pozíciót elszalasztaniuk. Ennek pedig az egyetlen módja az, ha kritikus szemmel vizsgáljuk az álláshirdetésünket.
Ne feledjük, nem csak egy szerepet vázolunk fel, hanem egy karrierlehetőséget hirdetünk! Továbbá ügyeljünk arra, hogy a szövegezés rövid, lényegre törő és könnyed legyen!
Ahelyett tehát, hogy olyan kifejezéseket használnánk, mint például: "A sikeres pályázó birtokba veszi..." beszéljünk közvetlenül a jelöltekkel. Az olyan mondat, mint az „Itt a lehetőség, hogy kiemelkedj a nagyszerű számviteli készségeiddel”, megszólítja a jelöltet, és már előre azt a benyomást kelti, hogy ez az a munka, amit keresett.
Kerüljük a trükkös munkaköri megnevezéseket!
Hányan írják be a Google keresőbe az “adminisztrátor géniusz" kifejezést? Valószínű, hogy nem sokan. Ennek ellenére rengeteg hirdetésben szerepelnek trükkös munkaköri megnevezések, amelyekből nem derül ki azonnal a jelöltek számára, hogy a szerep releváns-e számukra, vagy sem. Ezeket tehát érdemes kerülni, ha a keresőmotorokban a lista élére szeretnénk kerülni.
Adjunk hozzá vizuális elemet az álláshirdetéshez!
Egyes kutatások szerint az álláskeresők 51 százaléka jobban vonzódik azokhoz a cégekhez, amelyek vizuális elemekkel – képekkel vagy videókkal – ellátott álláshirdetésekkel rendelkeznek, mint azokhoz, amelyek nem.
Továbbá ez a felmérés azt is megmutatta, hogy a jelöltek körében a legnagyobb érdeklődést kiváltó három téma maga a vállalat, a többi alkalmazott, valamint a munkahely megjelenése és hangulata volt.
Ezért érdemes ezekre a témákra összpontosítani, és a hirdetésünk szövege mellé egy munkanapot bemutató videót vagy egy cselekvésre ösztönző képet elhelyezni, hogy az álláshirdetésünk kitűnjön a tömegből.
Fontoljuk meg az alkalmazotti ajánlói programot!
Az alkalmazottaink valószínűleg rengeteg hasonló gondolkodású embert ismernek az iparágban, amelynek köszönhetően olyan jelölteket tudnak ajánlani, akik tökéletesen megfelelnek a szervezetnek. Egy ajánlói program bevezetésével pedig ösztönözhetjük őket arra, hogy ezt megtegyék.