ÚJ PROGRAM HIRDETÉS
Újra Húsvéti Nyuladalom Siófokon! 4 napon át szuper programok sora vár minden korosztályt.
Újra Húsvéti Nyuladalom Siófokon! 4 napon át szuper programok sora vár minden korosztályt.
Medveébresztő családi nap a Veresegyházi Medveotthonban
Medveébresztő családi nap a Veresegyházi Medveotthonban
Mézesvölgyi Nyár 2024 - Pest megye legnagyobb nyári szabadtéri színházi fesztiválja
Mézesvölgyi Nyár 2024 - Pest megye legnagyobb nyári szabadtéri színházi fesztiválja
Oldtimer Show, minden eddiginél több külföldi kiállító, nyereményautó, családos programok
Oldtimer Show, minden eddiginél több külföldi kiállító, nyereményautó, családos programok
Március 15-ei hosszú hétvége Gyulán - teljes panziós akcióval!
Március 15-ei hosszú hétvége Gyulán - teljes panziós akcióval!
Téli programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel
Téli programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel

Mi a jelentősége a vitaminoknak a sportolók számára?

A vitaminok és az ásványi anyagok az emberi szervezet optimális működése szempontjából mindenki számára nélkülözhetetlen tápanyagok, amelyekhez ideális esetben a táplálékaink révén jutunk hozzá. Hatással vannak a növekedésre, a sejtek és a szövetek regenerációjára, továbbá az immunrendszer működéséhez is szükségesek.

A szervezet vitaminigénye változatos, helyes táplálkozással fedezhető, azonban a fokozott fizikai aktivitás módosíthatja a szükségletet, így a sportolóknak is hasznos lehet a vitaminok pótlása. Emellett egyes betegségek, állapotok, valamint rossz táplálkozási szokások is indokolttá tehetik.

Mit tudnak a vitaminok, miért fontosak?

Az emberi szervezet csak a D-vitamin előállítására képes, a többi vitamint a táplálékok fedezik, így esetenként szükség lehet ezek pótlására. A BodySelect vitamin-, ásványianyag-tartalmú étrend-kiegészítői sportolók és nem sportolók számára is tökéletes megoldást jelentenek azokban az esetekben, amikor a mikrotápanyagok pótlása szükségessé válik betegség, fokozott aktivitás vagy valamilyen egyéb állapot, élethelyzet miatt.

Bár a vitaminok nem szolgáltatnak energiát a szervezet számára, mégis nagy jelentőséggel bírnak az anyagcsere-folyamatokban, az immunrendszer normál működésének fenntartásában, az oxidatív stresszel szembeni védekezőképesség során, illetve hozzájárulnak a csontok egészségének megőrzéséhez, valamint az izmok, szövetek regenerációjához.

A szervezet vitaminszükséglete a nem, az életkor, a fizikai állapot és az életvitel függvénye.

Hogyan csoportosíthatók a vitaminok?

Oldhatóságuk alapján különbséget kell tenni a vízben és a zsírban oldódó vitaminok között. Előbbieket a szervezet nem képes raktározni, a vizelettel kiürülnek, emiatt túladagolásuk nem lehetséges, bevitelükre napi szinten van szüksége a szervezetnek. Ide tartoznak az antioxidáns C- és E-vitaminok, a H-vitamin, valamint a B-vitaminok.

A zsírban oldódó (A-, D-, E- és K-vitaminok) felszívódását a zsírsavak segítik, így az étrendnek zsírokat is kell tartalmaznia ezek beviteléhez. Ezek a vitaminok főként a májban és a zsírszövetekben tárolódnak, ezért napi pótlásuk nem szükséges, bár az orvosi ajánlások alapján a D-vitamint a napfényben szegény őszi-téli időszakban pótolni szükséges.

Miért ajánlott a vitaminok pótlása a sportolók számára?

Az étrend, az életvitel nagy mértékben befolyásolja a vitamin- és ásványianyag-bevitel szükségességét, azonban sportolók esetén ehhez hozzáadódik még a megnövekedett energiaigény is.

A sportolók teljesítőképességét jelentősen befolyásolja a táplálék mennyisége és minősége, így körükben gyakori az elégtelen vitaminbevitel.

A csontok egészségének megőrzéséhez, a teljesítmény fokozásához és a rehabilitációhoz is kiemelten szükség van a D-vitaminra. Az antioxidánsok pedig a nagy intenzitású mozgásból eredő, a sejtekre ható oxidatív stresszel szemben nyújtanak védelmet. Sportolók számára is a leghatékonyabb és a legbiztonságosabb, ha vitaminokban gazdag, kiegyensúlyozott étrendet folytatnak.


Kiemelt ajánlatok

Országos eseménynaptár

KeSzeCsüSzoVa
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 1 2 3
Megadott intervallumban:
-tól
-ig