Néhány tudnivaló az elektromos váltórendszerről
Pünkösdi Fesztivállal indul a siófoki nyár sok izgalmas programmal!
Pünkösdi Fesztivállal indul a siófoki nyár sok izgalmas programmal!
Bor, zene, boldogság… ez a BOLDOGkisfalud Feszt Tokaj-Hegyalja szívében
Bor, zene, boldogság… ez a BOLDOGkisfalud Feszt Tokaj-Hegyalja szívében
Rövidesen megnyit az Interaktív Bányászati Kiállítás a Tulipános Házban!
Rövidesen megnyit az Interaktív Bányászati Kiállítás a Tulipános Házban!
Aktív wellness pihenés a Tisza-tónál - Fedezze fel velünk a Tisza-tó élővilágát és pihenjen nálunk!
Aktív wellness pihenés a Tisza-tónál - Fedezze fel velünk a Tisza-tó élővilágát és pihenjen nálunk!
Téli programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel
Téli programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel

Néhány tudnivaló az elektromos váltórendszerről

Az elektromos váltórendszer a kerékpáros váltás legfejlettebb, legmodernebb technológiáját jelenti. A Bikepro.hu kerékpár webshop segítségével most közelebbről megismerjünk a Bluetooth-os D-Fly vezeték nélküli váltó felépítését, integrálását és programozását.

A Di2 D-Fly előnyei

Az említett rendszer használata akkor rendkívül előnyös, ha egy országúti, gravel vagy egy cycross bringán már meglévő Di2 szettet szeretnénk továbbfejleszteni és hozzákapcsolni különböző technikai eszközöket (telefont, tabletet, GPS komputert). A Bikepro.hu kerékpár webshop a váltóbeállítás megvalósításához szükséges minden eszközzel készült a vásárlók számára. Ha ezt sikerül létrehozni, akkor a fékváltókarok vezérlik majd a GPS-t, a váltás pedig programozható lesz például telefonról is. A Shimano számos ilyen megoldással szolgál. A beszereléséhez azonban jól jön egy kis segítség.

A Bluetooth-rendszer beszerelése

A Bluetooth modult az A-csomópont és a fékváltókar közötti szakaszra a legkönnyebb felhelyezni. Ehhez szükség lesz E-tube vezetékre is, amit a legtöbbször külön kell megvásárolni. A beszereléshez először csatlakoztassuk le az eszközt az akkumulátorról, majd húzzuk ki a vezetéket és kössük hozzá az EW-WU111 egységhez. Az utolsó előtti lépés, hogy a maradék vezetéket bekössük az A-elosztóba és köteggel rögzítsük az egységet, nehogy elmozduljon. A végén dugjuk vissza az akkumulátort az egységbe. Most már izgalmasabb feladatok következnek a telepítés során.

Az elhelyezés egy másik módja, hogy az előzetesen a nyeregcsőbe csatlakoztatott akkumulátor és a B-csomópont közé telepítjük a rendszert. Ennek az a legnagyobb előnye, hogy a Bluetooth egység szinte teljesen észrevétlen.

A rendszer konfigurálása

Miután így vagy úgy, de rögzítettük az egységet, eljött a párosítás ideje. Első körben kapcsoljuk be a telefonon a Bluetooth LE funkciót, majd keressük meg az előzetesen letöltött alkalmazást. Ezután meg kell nyomni az A-csomópontban lévő gombot és megvárni, amíg megszűnik rajta a villogás. Most már csak engedélyezni kell a két egység közötti kapcsolat létrejöttét, a kód gyárilag 6 db 0 szokott lenni. Ezt azonban érdemes személyre szabni.

Ha kész a párosítás, eljött a valódi izgalmak ideje. Lehetőségünk van a sebesség beállítására, vagyis meghatározhatjuk, hogy a motor milyen gyorsan mozgassa a váltót. A sebesség lehet “normal”, “fast”, “superfast” és természetesen lassú, vagyis “slow” is.

Ha sajátos megoldásokra vágyunk, egy kiegészítő váltó beszerelésével személyre szabott sebességek beállítására is lehetőség nyílik.

Az elektromos, vezeték nélküli váltás a kerékpározás élményét egészen új szintre emeli. Vállalkozó kedvűeknek vagy a modern technológiák iránt rajongóknak érdemes kihasználni a benne rejlő lehetőségeket.

2022-03-16 18:34:10


Kiemelt ajánlatok

Online jegyvásárlás


Országos eseménynaptár

KeSzeCsüSzoVa
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
MEGADOTT INTERVALLUMBAN:
-TÓL -IG