A tájházak és szabadtéri múzeumok izgalmas, színes programokkal tárják ki kapuikat!
Ezernyi pünkösdi élmény a Balaton parton! Várjuk Siófokon!
Mézesvölgyi Nyár 2024 - Pest megye legnagyobb nyári szabadtéri színházi fesztiválja
Aktív wellness pihenés a Tisza-tónál - Fedezze fel velünk a Tisza-tó élővilágát és pihenjen nálunk!
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel

Szigetközi túrák

2024.01.01. (hétfő) - 2024.12.31. (kedd)
, Szigetköz

A Szigetköz közel 400 km2-es területe kiemelkedő jelentőségű nedves élőhely, amelyen az egyedülálló geomorfológiai, klimatikus, talajtani és nem utolsósorban vízháztartási adottságok következtében különösen változatos élőhelyek alakultak ki, lehetőséget teremtve gazdag és sokszínű élővilág megtelepedéséhez. Ezen az ország területének alig 0,4%-át kitevő területen például megtalálható a teljes hazai edényes flóra 47%-a, a hazai halfajok 80%-a. A Szigetköz otthont ad számos különösen ritka növény- és állatfajnak, amelyek hazánkban máshol nem fordulnak elő.

Fenékküszöb-túra (3,7 km)

Dunakilitiben a Vadvíz kemping feletti tisztásról indulunk a duzzasztóműhöz, ahol megtekinthető a zsiliprendszer. Észak felé fordulva láthatjuk az elterelt Duna szlovákiai gátjait. Utunkat arrafelé folytatjuk, amíg balra egy szélesebb kavicsos úton le nem térhetünk és az Öreg-Dunával párhuzamosan, folyásával szemben haladhatunk egészen a Fenékküszöbig. Itt megfordulunk és visszasétálunk a kempinghez. A duzzasztómű szakvezetővel is látogatható.

Rövid gyalogtúra Kisbodakról az Esthajnalcsillag sátorozóhelytől (4,2 km)

A sátorozóhelytől az árvízvédelmi töltésen keresztül, a hullámtéren folytatjuk utunkat a Szent Kristóf-hídig. A híd előtt egy pihenőhely található. A hídon átkelve először balra, majd jobbra fordulunk és egészen az Öreg-Duna menti útig egyenesen haladunk. Ott balra fordulunk és kisétálunk a kisbodaki ágvég lezárásához, ahol általában átfolyó vízzel találkozunk. Innét balra fordulva indulunk vissza kiindulópontunkhoz.

Közepes gyalogtúra Dunaszigeten a Vágott-erdőbe (6,2 km)

A dunaszigeti Fekete Tulipán étteremtől indulunk Sérfenyősziget fő utcáján. A falut elhagyva egy keményfás ligeterdőbe érkezünk. Az út kezdeti szakasza a Gazfűi-csatorna mellett halad, majd bekanyarodik a természetvédelem alatt álló erdőbe. Az erdőt elhagyva kisebb nadrágszíjparcellák között vezet az utunk, majd a Gazfűi-csatorna zsilipjén áthaladva megérkezünk Sérfenyősziget egykori legelőjére. Az utunk érint egy elhagyott kavicsbányát, egy horgásztavat. Innét érkezünk meg a sérfenyőiek szabad strandjához. 600 m-es gyaloglással jutunk vissza járművünkhöz.

Dunaszigeti túra (9 Km)

Közepes túra Cikolaszigeten a Kisvesszősi Sátorozóhelytől
A sátorozóhelytől a töltés mellett indulunk kelet felé. 500 m séta után lassan eltávolodunk a töltéstől és egy frissen telepített szürkenyárason, illetve nemesnyárason át sétálva érkezünk a Kő-hídhoz. A Nyáras-sziget legnagyobb rétjére érkezünk. Innét 3 felé is érdemes továbbindulnunk. A legrövidebb úton a Nyáras-sziget észak-nyugati csücskébe érkezünk. A középső útvonalon a Denkpáli zárógátig és Szigetköz egyetlen hallépcsőjéhez jutunk, majd az elsüllyedt hajón kialakult Hajós-szigeten az Öreg-Duna partjáig sétálhatunk. A harmadik lehetőség a 2005-ben rehabilitált területen vezet keresztül.

Holt-Duna Tanösvény-túra (7 km)

9233 Lipót, Holt-Duna u. / Holt-Duna Kemping
A Szigetköz legjelentősebb holt-ága körül került kialakításra. Az útvonal mintegy 300 hektárnyi országos jelentőségű védett terület körül vezet Dunaremete és Lipót községek határában. Az útvonal által körbezárt terület a Szigetközi Tájvédelmi Körzet része, fokozottan védett, így csak szakvezetéssel látogatható. Viszont a gyalogtúra útvonala, mivel a magterületet nem érinti, bárki számára szabadon látogatható.

Az útvonal részei: Dunaremetei kikötő, Öreg – Duna, Dunaremetei átvágás (Szigetelt csatorna), kikötői platános allé, Sorjási-tó, Lipóti kilátó, Zsejkei-csatorna, Barátság-ligeti pihenő, cement-híd

Közepes gyalogtúra Ásványráró környékén

Kiindulópont az ásványrárói hajóállomás. Innen észak felé haladunk a töltés melletti úton. 750 méter után az út eltávolodik a töltéstől és egy záráshoz jut. Ezen áthaladva érjük el az Új-Szigetet. Itt jobbra fordulunk egy erdészeti úton haladva egy újabb záráshoz érkezünk.

2024.01.01. - 2024.12.31.

A SZERVEZŐK AZ IDŐPONT ÉS A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJÁK!

Szeretne nálunk megjelenni ajánlatával? ÚJ PROGRAMOK HIRDETÉSE
Kapcsolódó témák:

Kiemelt ajánlatok

Kapcsolat, elérhetőség
Szeretné aktiválni elérhetőségeit az oldalon? Partner információ

Országos eseménynaptár

-tól
-ig

Prémium program

Érdekelnek a hirdetési lehetőségeink ?
Kérlek, küldj e-mailt az info@programturizmus.hu címre!