Programturizmus
Ágyrajáró turizmus helyett legyen élmény alapú programturizmus!
Ez lenne a turisztikai szolgáltató programgazdák és a vendégek érdeke is. Ezzel a módszerrel el lehetne érni a belföldi vendégéjszakák számának növekedését, a vendégek tartózkodási idejének meghosszabbítását, a visszatérő vendégek számának növelését és a vendégforgalom szezonalitásának mérséklését, ami a hazai turizmus hosszú évek óta létező gondja, problémája.
Ezért és erre jött létre a programturizmus és maga a portál, amely három kérdésre keresi és próbálja meg megadni a választ.
Mit lehet csinálni? Mit lehet megnézni? Hová lehet utazni?
A három kérdésre úgy keresi a választ, hogy megpróbálja megkeresni minden ajánlathoz a mögötte álló szolgáltatót is, akitől további információt lehet kérni, akihez be lehet jelentkezni, akivel kapcsolatba lehet kerülni.
Programgazda lehet bárki és bármi: szálláshely, intézmény, létesítmény, civil szervezet, cég, vállalkozás, aki bármilyen szabadidős, vagy utazási programlehetőség gazdája.
Rengeteg szállás- és programportál most is elérhető. Ezek a portálok többé-kevésbé kielégítik azt az információs igényt, hogy megadnak egy keresett elérhetőséget, áradatot, nyitva tartás adatot. Kiszolgálják azokat a látogatói igényeket is, ahol a programok melletti döntés impressziókon, pillanatnyi élethelyzeteken múlik.
A programturizmus portál szeretne ennél tovább menni, és valami merőben újat adni látogatóinak.
Meggyőződésünk, hogy a vendég nem általában szobát keres / de kereshet bioszállást /, nem általában kíváncsi kiállításokra / de kereshet impresszionista kiállítást! /, nem vaktában utazik el valahová, / de kíváncsi lehet az Őrségre! /
A vendégnek, látogatónak, turistának, utasnak mindig van egy konkrét, meghatározott célja, szükséglete és irányultsága. Egy részük úgy talál rá a programgazdákra és ajánlataikra, hogy az internetes keresőkben programtípusokat keres. Másik variáció, hogy a keresőkben konkrét látnivalókra, nevezetességekre, vagy azok egy-egy csoportjára keres. A harmadik típus, hogy a látogató valahová szeretne elmenni, valamerre szeretne elutazni, és keresi az adott helyre vonatkozó program, szállás és vendéglátás információkat.
A programturizmus és a portál nem titkolt célja, hogy ezekre a látogatói kérdésekre olyan konkrét ajánlatokkal, programcsomagokkal válaszoljon, ami előnyös mind a látogatók, mind a programgazdák számára.
A programturizmus egy új turisztikai- és szabadidő információs rendszer, egy turisztikai termékfejlesztési módszer és új értékesítési eszköz és csatorna.
A programturizmus megálmodója és ötletgazdája Györgyné Juhász Katalin, aki ügyvezetője az ötlet alapján megvalósult programturizmus portált üzemeltető cégnek, a Magyar TourMix Kft. -nek.
A programturizmus portál fejlesztése folyamatos, hónapról, hónapra új funkciókkal bővül. A portál tartalma elérhető már több közösségi oldalon keresztül is.
A programturizmus portál nem egy direkt hirdetési felület, ahol az információk esetlegesen feltűnnek és eltűnnek, és ezért a látogatók számára nehezen megtalálhatók, vagy alig visszakereshetők. A programturizmus portál mögött egy napról-napra bővülő és frissülő adatbázis és egy olyan szerkesztőség áll, ahol a munkatársak képesek az internetes keresők számára értelmezhető, és a látogatók számára élvezhető tartalmakat létrehozni.
A portált kiszolgáló programturizmus adatbázis nem titkolt célja ugyanis a belföldi utazási és szabadidő eltöltési programkínálat tartalom alapú feldolgozása, és a tartalmak optimalizálása az internetes keresőkben. A programkínálat része a belföldi turisztikai vonzerők és attrakciók összessége is.
Véleményünk, hogy a tartalomoptimalizálás a keresőoptimalizálás elengedhetetlen feltétele. A turisztikai szakmának, a turizmusban résztvevő programgazdáknak jelenlegi legnagyobb feladata a turisztikai célú és személetű vendégbarát tartalmak létrehozása. A programturizmus nem tud mit kezdeni az olyan típusú turisztikai ajánlatokkal, ahol az ajánlat tartalma egy matematikai művelet / 3 éjszaka = 8 éjszaka/, vagy egy a keresőkben soha elő nem forduló ajánlat / welcome drink /, vagy egy olyan versenyképes árinformáció / 12.000 Ft/6 éjszaka/teljes ellátással személyenként/ , amit megint csak szinte lehetetlen tartalom alapján elérhetővé tenni a keresők számára.
A programturizmus eszköze a turisztikai termékfejlesztés, amelyre cégünk egy speciális módszert dolgozott ki. Ennek lényege, hogy a turisztikai programgazdák szolgáltatásaiból, ajánlataiból értékesíthető termékeket hoz létre, és a terméket eljuttatja a tartalmuk szerinti célközönségéhez. A termék létrehozásának legfontosabb eszköze a tartalmak létrehozása és az így létrejött tartalmakhoz az üzleti információk hozzárendelése.
Üzleti információkon értjük az ajánlatok elérhetőségének valós és lehetséges időpontjainak és a jelentkezési határidők közlését, a program megvalósulásához szükséges létszám információk megadását, és a flexibilis árblokkok alkalmazását. Az így létrehozott ajánlatok, programcsomagok akár napi elérést és kockázatmentesen értékesítést tesznek lehetővé. Az állandóan változó tartalom pedig jó pozíciókat biztosít az ajánlatoknak a portálon és az internetes keresőkben egyaránt.
A programturizmus termékfejlesztésre ösztönöz azzal is, hogy biztosítja a program- és szolgáltatáselemek tartalmi és földrajzi összekapcsolódását, összekapcsolhatóságát.