Az Resident Art Budapest művészeti szolgáltatás a vizuális művészet népszerűsítése és mélyebb megértése céljából született meg. Fő profiljaként vizuális-, és képzőművészeti témájú túrákat szervez Budapest belvárosában, melyeken a város galériáit, műkereskedéseit, kiállítóhelyeit és kortárs alkotóit mutatja be az érdeklődőknek. A Resident Art Budapest galéria az Operaház közvetlen közelében, az Andárssy út és a Nagymező utca sarkán, egy második emeleti lakásban található. Főként fiatal, feltörekvő kortárs művészek munkáit mutatja be egyéni kiállításokon. A bemutatóteremben pedig a galéria művészeinek alkotásaiból látható állandó válogatás.
Az Resident Art Budapest művészeti szolgáltatás a vizuális művészet népszerűsítése és mélyebb megértése céljából született meg. Fő profiljaként vizuális-, és képzőművészeti témájú túrákat szervez Budapest belvárosában, melyeken a város galériáit, műkereskedéseit, kiállítóhelyeit és kortárs alkotóit mutatja be az érdeklődőknek. A Resident Art Budapest galéria az Operaház közvetlen közelében, az Andárssy út és a Nagymező utca sarkán, egy második emeleti lakásban található. Főként fiatal, feltörekvő kortárs művészek munkáit mutatja be egyéni kiállításokon. A bemutatóteremben pedig a galéria művészeinek alkotásaiból látható állandó válogatás.
Az Resident Art Budapest művészeti szolgáltatás a vizuális művészet népszerűsítése és mélyebb megértése céljából született meg. Fő profiljaként vizuális-, és képzőművészeti témájú túrákat szervez Budapest belvárosában, melyeken a város galériáit, műkereskedéseit, kiállítóhelyeit és kortárs alkotóit mutatja be az érdeklődőknek. A Resident Art Budapest galéria az Operaház közvetlen közelében, az Andárssy út és a Nagymező utca sarkán, egy második emeleti lakásban található. Főként fiatal, feltörekvő kortárs művészek munkáit mutatja be egyéni kiállításokon. A bemutatóteremben pedig a galéria művészeinek alkotásaiból látható állandó válogatás.
A Gazdagréti Közösségi Házban található a Rét Galéria, melyet Nagy Bálint és Kamarás Borbála tervezett. Az egyik legelső galéria volt, amely kiköltözött a budapesti emberek hétköznapi életterébe, ahol a kiállítások mellett az ismerősökkel is találkozni lehet. S a Rét Galéria az elsők között jelent meg az interneten is.
A Gazdagréti Közösségi Házban található a Rét Galéria, melyet Nagy Bálint és Kamarás Borbála tervezett. Az egyik legelső galéria volt, amely kiköltözött a budapesti emberek hétköznapi életterébe, ahol a kiállítások mellett az ismerősökkel is találkozni lehet. S a Rét Galéria az elsők között jelent meg az interneten is.
A Gazdagréti Közösségi Házban található a Rét Galéria, melyet Nagy Bálint és Kamarás Borbála tervezett. Az egyik legelső galéria volt, amely kiköltözött a budapesti emberek hétköznapi életterébe, ahol a kiállítások mellett az ismerősökkel is találkozni lehet. S a Rét Galéria az elsők között jelent meg az interneten is.
Kiállításunk szeretné bemutatni azokat az örökül megmaradt tárgyakat, amelyek a 70-es 80-as években a legbecsesebbnek számítottak – sokaknak egy fél élet munkája volt például egy Trabant, Zaporozsec vagy Lada 1500-as, a jó bizonyítványért kaptunk Szputnyik kerékpárt, Riga mopedet vagy MK-25-ös magnót, robbanós TV-n néztük a VIT megnyitókat, Varia bútor került a szobánkba, gyűjtöttük a bélyeget és a szalvétákat – hogy csak néhányat említsünk a kiállításon szereplő tárgyak közül.
Kiállításunk szeretné bemutatni azokat az örökül megmaradt tárgyakat, amelyek a 70-es 80-as években a legbecsesebbnek számítottak – sokaknak egy fél élet munkája volt például egy Trabant, Zaporozsec vagy Lada 1500-as, a jó bizonyítványért kaptunk Szputnyik kerékpárt, Riga mopedet vagy MK-25-ös magnót, robbanós TV-n néztük a VIT megnyitókat, Varia bútor került a szobánkba, gyűjtöttük a bélyeget és a szalvétákat – hogy csak néhányat említsünk a kiállításon szereplő tárgyak közül.
Kiállításunk szeretné bemutatni azokat az örökül megmaradt tárgyakat, amelyek a 70-es 80-as években a legbecsesebbnek számítottak – sokaknak egy fél élet munkája volt például egy Trabant, Zaporozsec vagy Lada 1500-as, a jó bizonyítványért kaptunk Szputnyik kerékpárt, Riga mopedet vagy MK-25-ös magnót, robbanós TV-n néztük a VIT megnyitókat, Varia bútor került a szobánkba, gyűjtöttük a bélyeget és a szalvétákat – hogy csak néhányat említsünk a kiállításon szereplő tárgyak közül.
Korszerű kortárs vizuális intézmény, amelynek létrehozása a magyar fotográfusok szakmai elismerése, és azt a több éves munkát teljesíti ki, aminek fontos állomása volt a Robert Capa-hagyaték megvásárlása, Magyarországra hozatala. A fotográfiai központ a fotográfus szakma és a fotográfia iránt érdeklődő nagyközönség érdekeit és igényeit hivatott szolgálni.
Korszerű kortárs vizuális intézmény, amelynek létrehozása a magyar fotográfusok szakmai elismerése, és azt a több éves munkát teljesíti ki, aminek fontos állomása volt a Robert Capa-hagyaték megvásárlása, Magyarországra hozatala. A fotográfiai központ a fotográfus szakma és a fotográfia iránt érdeklődő nagyközönség érdekeit és igényeit hivatott szolgálni.
Korszerű kortárs vizuális intézmény, amelynek létrehozása a magyar fotográfusok szakmai elismerése, és azt a több éves munkát teljesíti ki, aminek fontos állomása volt a Robert Capa-hagyaték megvásárlása, Magyarországra hozatala. A fotográfiai központ a fotográfus szakma és a fotográfia iránt érdeklődő nagyközönség érdekeit és igényeit hivatott szolgálni.
A Rocaille Galéria széles választékával várja a művészetek iránt érdeklődőket. Térjen be hozzánk, tekintse meg XIX. XX. századi festményeinket, dísztárgyainkat. Az erdélyi származású, de 1984-től Ausztriában élő Varga-Welther Júlia témái és műfajai alapvetően hagyományosnak mondhatóak. Mégis a rendszerint szociológiai, környezeti, viselkedés-lélektani, művészettörténeti vagy mitológiai összefüggésrendszerben tálalt és vizsgálható csendéletei, portréi, aktjai, vallásos témái és újabban misztikus hangulatokkal, titokzatos jelenetekkel és sejtetett mélytudati szimbólumokkal, itt-ott álomszerű fantázialényekkel „megtűzdelt” tájképei, valamint legújabban a magyar történelem egyes (megint csak népi-mitológiai hálóba helyezett) kultikus figurái a meglepetés erejével hatnak ránk.
A Rocaille Galéria széles választékával várja a művészetek iránt érdeklődőket. Térjen be hozzánk, tekintse meg XIX. XX. századi festményeinket, dísztárgyainkat. Az erdélyi származású, de 1984-től Ausztriában élő Varga-Welther Júlia témái és műfajai alapvetően hagyományosnak mondhatóak. Mégis a rendszerint szociológiai, környezeti, viselkedés-lélektani, művészettörténeti vagy mitológiai összefüggésrendszerben tálalt és vizsgálható csendéletei, portréi, aktjai, vallásos témái és újabban misztikus hangulatokkal, titokzatos jelenetekkel és sejtetett mélytudati szimbólumokkal, itt-ott álomszerű fantázialényekkel „megtűzdelt” tájképei, valamint legújabban a magyar történelem egyes (megint csak népi-mitológiai hálóba helyezett) kultikus figurái a meglepetés erejével hatnak ránk.
A Rocaille Galéria széles választékával várja a művészetek iránt érdeklődőket. Térjen be hozzánk, tekintse meg XIX. XX. századi festményeinket, dísztárgyainkat. Az erdélyi származású, de 1984-től Ausztriában élő Varga-Welther Júlia témái és műfajai alapvetően hagyományosnak mondhatóak. Mégis a rendszerint szociológiai, környezeti, viselkedés-lélektani, művészettörténeti vagy mitológiai összefüggésrendszerben tálalt és vizsgálható csendéletei, portréi, aktjai, vallásos témái és újabban misztikus hangulatokkal, titokzatos jelenetekkel és sejtetett mélytudati szimbólumokkal, itt-ott álomszerű fantázialényekkel „megtűzdelt” tájképei, valamint legújabban a magyar történelem egyes (megint csak népi-mitológiai hálóba helyezett) kultikus figurái a meglepetés erejével hatnak ránk.
A Magyar Rockhírességek Csarnoka, rövidebben a Rockmúzeum igyekszik összefoglalni a rockzene és az egyik elődjének számító beatkorszak relikviáit. Muzeális Gyűjtemény, mely állandó kiállítás keretében mutatja be a `60-as évek elejétől jelenleg 1989-ig bezáróan a Magyar Rockzene történetét. A hatvanas és hetvenes évek pop-rock kultúrája kiemelkedő jelentőségű volt a saját korában, de napjainkban is meghatározó jelentőséggel bír, hiszen ez a műfaj is a szellemi örökségünk része.
A Magyar Rockhírességek Csarnoka, rövidebben a Rockmúzeum igyekszik összefoglalni a rockzene és az egyik elődjének számító beatkorszak relikviáit. Muzeális Gyűjtemény, mely állandó kiállítás keretében mutatja be a `60-as évek elejétől jelenleg 1989-ig bezáróan a Magyar Rockzene történetét. A hatvanas és hetvenes évek pop-rock kultúrája kiemelkedő jelentőségű volt a saját korában, de napjainkban is meghatározó jelentőséggel bír, hiszen ez a műfaj is a szellemi örökségünk része.
A Magyar Rockhírességek Csarnoka, rövidebben a Rockmúzeum igyekszik összefoglalni a rockzene és az egyik elődjének számító beatkorszak relikviáit. Muzeális Gyűjtemény, mely állandó kiállítás keretében mutatja be a `60-as évek elejétől jelenleg 1989-ig bezáróan a Magyar Rockzene történetét. A hatvanas és hetvenes évek pop-rock kultúrája kiemelkedő jelentőségű volt a saját korában, de napjainkban is meghatározó jelentőséggel bír, hiszen ez a műfaj is a szellemi örökségünk része.
100+ magyar alkotóművész, kézműves, dizájner állandó galériája és vásártere. A Rododendron egy kis galériaként indult 2008-ban, kezdetben csak kiállításoknak adott otthont, látványos megnyitókkal. Később a fiatal magyar képzőművészek (festők, grafikusok és fotóművészek), valamint iparművészek (ékszerészek, keramikusok, bőrdíszművesek, textiltervezők, divattervezők, üvegművészek) is teret kaptak náluk. A kiállítások mellett egyre bővülő repertoárjuk alakult ki az ő egyedi kiegészítőikből, ékszereikből, nyomataikból, használati-, és dísztárgyaikból. A Rododendron sikeresen képviseli a hazai kézművességeket a nemzetközi közönség előtt, Budapest szívében.
100+ magyar alkotóművész, kézműves, dizájner állandó galériája és vásártere. A Rododendron egy kis galériaként indult 2008-ban, kezdetben csak kiállításoknak adott otthont, látványos megnyitókkal. Később a fiatal magyar képzőművészek (festők, grafikusok és fotóművészek), valamint iparművészek (ékszerészek, keramikusok, bőrdíszművesek, textiltervezők, divattervezők, üvegművészek) is teret kaptak náluk. A kiállítások mellett egyre bővülő repertoárjuk alakult ki az ő egyedi kiegészítőikből, ékszereikből, nyomataikból, használati-, és dísztárgyaikból. A Rododendron sikeresen képviseli a hazai kézművességeket a nemzetközi közönség előtt, Budapest szívében.
100+ magyar alkotóművész, kézműves, dizájner állandó galériája és vásártere. A Rododendron egy kis galériaként indult 2008-ban, kezdetben csak kiállításoknak adott otthont, látványos megnyitókkal. Később a fiatal magyar képzőművészek (festők, grafikusok és fotóművészek), valamint iparművészek (ékszerészek, keramikusok, bőrdíszművesek, textiltervezők, divattervezők, üvegművészek) is teret kaptak náluk. A kiállítások mellett egyre bővülő repertoárjuk alakult ki az ő egyedi kiegészítőikből, ékszereikből, nyomataikból, használati-, és dísztárgyaikból. A Rododendron sikeresen képviseli a hazai kézművességeket a nemzetközi közönség előtt, Budapest szívében.
Szentendre belvárosa és a 11-es út közötti területen található a Római Kőtár. A Kr. u. I. század második felétől kezdve 400 éven keresztül a Dunakanyar fontos stratégiai szerepet töltött be, hiszen Pannonia határának, a „limes”-nek egyik legveszélyeztetettebb szakasza volt. A limest táborok és őrtornyok sűrű láncolata védte, a mai Szentendre területén, Ulcisia Castrában komoly katonai erő állomásozott. A katonaság számára dolgozó kézművesek és kereskedők a tábortól nyugatra és délre, a „canabæ” területén éltek. A római kori lakosság az Aquincum felé vezető Duna menti országút, a „limes-út” mentén temetkezett; majd a késő római temető területén egy kis ókeresztény sírkápolna is állt.
Szentendre belvárosa és a 11-es út közötti területen található a Római Kőtár. A Kr. u. I. század második felétől kezdve 400 éven keresztül a Dunakanyar fontos stratégiai szerepet töltött be, hiszen Pannonia határának, a „limes”-nek egyik legveszélyeztetettebb szakasza volt. A limest táborok és őrtornyok sűrű láncolata védte, a mai Szentendre területén, Ulcisia Castrában komoly katonai erő állomásozott. A katonaság számára dolgozó kézművesek és kereskedők a tábortól nyugatra és délre, a „canabæ” területén éltek. A római kori lakosság az Aquincum felé vezető Duna menti országút, a „limes-út” mentén temetkezett; majd a késő római temető területén egy kis ókeresztény sírkápolna is állt.
Szentendre belvárosa és a 11-es út közötti területen található a Római Kőtár. A Kr. u. I. század második felétől kezdve 400 éven keresztül a Dunakanyar fontos stratégiai szerepet töltött be, hiszen Pannonia határának, a „limes”-nek egyik legveszélyeztetettebb szakasza volt. A limest táborok és őrtornyok sűrű láncolata védte, a mai Szentendre területén, Ulcisia Castrában komoly katonai erő állomásozott. A katonaság számára dolgozó kézművesek és kereskedők a tábortól nyugatra és délre, a „canabæ” területén éltek. A római kori lakosság az Aquincum felé vezető Duna menti országút, a „limes-út” mentén temetkezett; majd a késő római temető területén egy kis ókeresztény sírkápolna is állt.
Róth Miksa (1865-1944) a magyar üvegművészet legjelesebb alkotója volt. Nevéhez fűződik számos középület, többek között a budapesti Országház, a Zeneakadémia vagy a Gresham-palota ólomüveg ablakainak készítése. Az Emlékház állandó kiállítása keresztmetszetet ad Róth Miksa művészetének egyes szakaszaiból. Jelentős alkotások, gyönyörű ólomüveg képek láthatók itt a historizmus, a szecesszió és az art deco korából. A művész egykori lakóháza szépen felújított műemlék épület. Fennmaradt a lakás csaknem sértetlen század eleji enteriőrje – így az ide látogatók teljes képet alkothatnak a magyar főváros nagy korszakának polgári világáról is.
Róth Miksa (1865-1944) a magyar üvegművészet legjelesebb alkotója volt. Nevéhez fűződik számos középület, többek között a budapesti Országház, a Zeneakadémia vagy a Gresham-palota ólomüveg ablakainak készítése. Az Emlékház állandó kiállítása keresztmetszetet ad Róth Miksa művészetének egyes szakaszaiból. Jelentős alkotások, gyönyörű ólomüveg képek láthatók itt a historizmus, a szecesszió és az art deco korából. A művész egykori lakóháza szépen felújított műemlék épület. Fennmaradt a lakás csaknem sértetlen század eleji enteriőrje – így az ide látogatók teljes képet alkothatnak a magyar főváros nagy korszakának polgári világáról is.
Róth Miksa (1865-1944) a magyar üvegművészet legjelesebb alkotója volt. Nevéhez fűződik számos középület, többek között a budapesti Országház, a Zeneakadémia vagy a Gresham-palota ólomüveg ablakainak készítése. Az Emlékház állandó kiállítása keresztmetszetet ad Róth Miksa művészetének egyes szakaszaiból. Jelentős alkotások, gyönyörű ólomüveg képek láthatók itt a historizmus, a szecesszió és az art deco korából. A művész egykori lakóháza szépen felújított műemlék épület. Fennmaradt a lakás csaknem sértetlen század eleji enteriőrje – így az ide látogatók teljes képet alkothatnak a magyar főváros nagy korszakának polgári világáról is.