Bach művei koncerteken 2022 / 2023. Online jegyvásárlás
Bor és Kenyér Ünnepe Siófokon
Bor és Kenyér Ünnepe Siófokon
Magyar Tavak Fesztiválja - Balatoni Gála
Magyar Tavak Fesztiválja - Balatoni Gála
Aktív wellness pihenés a Tisza-tónál - Fedezze fel velünk a Tisza-tó élővilágát és pihenjen nálunk!
Aktív wellness pihenés a Tisza-tónál - Fedezze fel velünk a Tisza-tó élővilágát és pihenjen nálunk!
Foglaljon már őszre! Gyulai wellness kikapcsolódás teljes panziós akcióval!
Foglaljon már őszre! Gyulai wellness kikapcsolódás teljes panziós akcióval!
Nyári programok online jegyvásárlási lehetőséggel.
Nyári programok online jegyvásárlási lehetőséggel.

Bach művei koncerteken 2022 / 2023. Online jegyvásárlás

Jegyvásárlás
2022. december 10 - 11., Budapest VI. kerület

Bach művei koncerteken országszerte, online jegyvásárlási lehetőséggel. Johann Sebastian Bach barokk-kori német zeneszerző, orgonista, hegedűművész, a zeneművészet kiemelkedő egyénisége, a protestáns egyházi zene jeles képviselője. Hatása a zenekultúrára felmérhetetlen. Művei mély intellektuális tartalmuk és tanító jellegük miatt zeneszerzők nemzedékeire hatottak. Munkássága jó részét a vallásos tárgyú kompozíciók alkotják, amelyek alapja a protestáns korál. (Wikipédia)

Bach művei koncerteken 2022/2023 - Ajánló

Bach-délután csellóra és hegedűre

JÚNIUS 12. VASÁRNAP, 15:00
Aranytíz, Tolnay Klári Színpad

Fellép: Rohmann Ditta gordonkaművész, a Zeneakadémia adjunktusa és Sárközi Lajos Junior príma díjas hegedűművész

Rohmann Ditta a Boston New England Conservatory-ban kezdte tanulmányait. Kitüntetéses diplomát szerzett a budapesti és a baseli zeneakadémián is. Számos tv- és rádiófelvétel készült vele. Koncertezett Európa több országában, az Amerikai Egyesült Államokban és Japánban is. Eddig elért sikerei közül kiemelkednek a Lipcsei Bach-versenyeken szerzett díjai. Legutóbb férjével, Fassang Lászlóval közösen készített Bach-lemezt, melyet a nemzetközi kritika kiválónak ítélt.

Sárközi Lajos egy hétgenerációs zenész család sarja. 13 éves korában felvételt nyert a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem különleges tehetségek osztályába. 15 évesen megnyerte a Radics Gábor magyar jazzhegedűversenyt. Ebben az időben a Nemzeti Filharmonikus Zenekartól meghívást kapott, ahol Kocsis Zoltánnál játszhatott együtt. Zenekarával a Kamara Virtuózok klasszikus zenei tévés vetélkedő döntőjébe jutott, és rendszeres fellépője a Cziffra Fesztiválnak, a Kaposfestnek és a Fesztivál Akadémiának.


Kovács Zoltán Trió: Bachtól-Bartókig

JÚNIUS 25. SZOMBAT, 19:00
Győri Nemzeti Színház, Kisfaludy terem


Concertino: Corelli, Haydn, C.P.E. Bach, Suk

DECEMBER 10. SZOMBAT, 19:45
DECEMBER 11. VASÁRNAP, 15:30

Koncertecske – így fordíthatnánk le az olasz concertino kifejezést. A BFZ sorozatában olyan művek kerülnek középpontba, amelyek egykor a mai szimfonikus zenekarnál kisebb együttessel, karmester nélkül szólaltak meg.

A kamarazenekart a koncertmesteri székről ezúttal is Pilz János hegedűművész irányítja. A 18. század elejétől a 19. század végéig ívelő műsor az adventi időszakhoz illő darabbal, Corelli legismertebb szerzeményével, a Karácsonyi concertóval indul. A nyitószámot a barokk mintákból sokat merítő Haydn hegedűversenye követi, amelynek szólóját a Fesztiválzenekar egyik alapító tagja, Iván Tímea játssza. Carl Philipp Emanuel Bach érzelmek széles skáláját felvonultató vonósszimfóniája után a Dvořák-tanítvány Josef Suk fiatalkori, szokatlanul derűs szerenádja zárja a koncertet.

„Fatto per la notte di Natale”, vagyis „karácsony estéjére készült” – áll Corelli tizenkét concerto grossót tartalmazó Op. 6-os sorozatának leghíresebb darabja élén. A mű 1714-ben, egy évvel szerzője halála után jelent csak meg, de talán már negyedszázaddal korábban elkészült. A műfaj hagyományainak megfelelően a zenekarral (ripieno) szemben egy kamaraformáció (concertino) áll, jelen esetben két hegedű és egy cselló. A mű legismertebb része az ünnepi pompát sugárzó pasztorális zárótétel.

Az Esterházy-udvar szolgálatában Haydn zeneszerzői figyelme elsősorban a zenekari művekre irányult. Az udvar együttesének kiváló koncertmestere, Luigi Tomasini több ízben is megihlette Haydnt, így kerülhetett rá az 1760-as évek közepén első hegedűversenyének címlapjára, hogy „fatto per il Luigi”, azaz „Luiginak”. A fényes C-dúrban megszólaló, elegáns, pompás nyitótétel a 17. századi francia nyitányok világát idézi. A lassú tételben egy egyszerű motívum lírai énekké fejlődik, a finálé a vonóshangszínek színes palettája.

Carl Philipp Emanuel Bachra erős hatást gyakorolt a felvilágosodás: szenvedélyes, felkavaró és megérintő műveket komponált. „Engedje el magát teljesen, ne foglalkozzon az előadás esetleges nehézségeivel” – mondta neki Gottfried van Swieten báró a hat vonósszimfónia megrendelésekor. Az eredmény: virtuóz vonósjáték, izgalmas hangulatok és harmóniaváltások, bensőséges lassú tételek, kromatika, dráma és melankólia. A C-dúr szimfónia szünet nélkül megszólaló három tétele izgalmas utat jár be a hóvihartól a szívfacsaráson át a fenyegető sötétségig.

„Csináljon valami élénket a változatosság kedvéért” – tanácsolta búcsúzóul Dvořák a nyári szünet előtt tizennyolc éves tanítványának, az örökké komor hangvételű darabokat komponáló Suknak. Így született meg 1892 nyarán a tartalmas, de szelíd és napsütötte Esz-dúr szerenád. A visszafogott tempójú első tétel főtémája Brahms hegedűversenyére emlékeztet. A megfékezett táncritmusokat felvonultató scherzo után a darab szíve egy meglepően lassú lírai tétel; végül tréfás finálé zárja a művet.

Arcangelo Corelli: 8. (g-moll, „Karácsonyi”) concerto grosso, Op. 6, No. 8
Joseph Haydn: 1. (C-dúr) hegedűverseny, Hob. VIIa:1
Carl Philipp Emanuel Bach: 3. (C-dúr) vonósszimfónia, Wq 182, No. 3
Josef Suk: Esz-dúr vonósszerenád, Op. 6

Iván Tímea (hegedű)
koncertmester: Pilz János

A koncert időtartama 150 perc


Bach: A hat csellószvit - Várdai István szólóestje / RÉGIZENE FESZTIVÁL BÉRLET

2023. MÁRCIUS 5. VASÁRNAP, 19:30
Müpa, Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Johann Sebastian Bach csellószvitjei iránt a művek keletkezését követőn több mint két évszázadon át nem mutatkozott érdeklődés. Pablo Casals játszotta a hat darabot először hangversenyen, és ő készítette el az 1930-as évek végén e remekművek első hangfelvételét is.

Koncerten többnyire csak egyet hallunk a szvitekből - a ma esti „hangzó összkiadás” tehát különleges alkalom, amelyet még izgalmasabbá tesz, hogy korunk egyik legünnepeltebb csellistája, Várdai István játékában hallhatja a közönség.

Ha valaki egyszer megírná a félreismert zeneművek történetét, a méltánytalanul alábecsült alkotások felsorolásakor bizonyára előkelő hely jutna Bach hat csellószvitjének. Eleinte nem ismerték a féltucat nagyszabású kompozíciót, majd sokan etűdöknek vélték a tételeket, és persze - akárcsak a szólóhegedűre komponált szonáták és partiták esetében - még az utókor legjelesebbjei között is akadtak, akik „hiányosságnak” vélték a billentyűs szólam nélküli fogalmazást. Bizony még Robert Schumann is zongorakíséretet komponált a hat csellószvithez (akárcsak a hegedűszonátákhoz és -partitákhoz). Casals nagy jelentőségű interpretációi óta minden gyökeresen megváltozott: a hat szólószvit a csellisták tudásának mércéje, megkerülhetetlen próbatétel. Korunk egyik legkiválóbb csellistája, a Bécsi Zeneakadémián tanító Várdai István néhány éve maga is elkészítette felvételeit a hat műből, s e tolmácsolásokat a szvitek hanglemezen hallható előadásainak történetében bízvást sorolhatjuk a legjelentősebbek közé.

A koncertet 18 órai kezdettel, Prelúdium címmel műismertető előadás előzi meg. A programon a koncertre jeggyel rendelkezők vehetnek részt, de a részvétel előzetes regisztrációt igényel a Müpa honlapján. A regisztráció részleteiről a koncert előtti hetekben a honlapon tájékozódhatnak.

J. S. Bach: Hat szvit szólócsellóra, BWV 1007-1012


Nagyzenekari koncert: Bach, Ligeti, Brahms

2023. MÁJUS 11. CSÜTÖRTÖK, 19:45
2023. MÁJUS 12. PÉNTEK, 19:45
2023. MÁJUS 14. VASÁRNAP, 15:30
Budapesti Fesztiválzenekar, BBNH, Müpa

A Fesztiválzenekar művészei korhű hangszereken megszólaltatnak egy Bach-szvitet, rögtön utána elhangzik Ligeti György avantgárd „antioperájának” bravúros koloratúrária-füzére a még csak húszas évei végén járó, versenygyőztes német szoprán, Anna-Lena Elbert szólójával, végül a szélsőségek bebarangolását követően, mintegy szintézisként a jóval kimértebb és konzervatívabb Brahms keserédes szimfóniája zárja a hangversenyt – lehet koncertprogram ennél színesebb? Az évszázados ugrások miatt elsőre kibékíthetetlennek tűnő ellentétek nagyon is vonzzák egymást. A barokk és a kortárs zene kifejezetten jól illik egymáshoz, Brahms áradó melódiái közben pedig jólesően megpihenhet az időutazásban és modern hangzásokban esetleg kimerült hallgató.

Bach utolsó zenekari szvitje igazi nyitánynak való darab, a szerző sem véletlenül nevezte Ouverture-nek a teljes művet. Az első tétel hagyományosan a francia operanyitány pontozott ritmusait és fenséges hangulatát idézi – némi olaszos fűszerezéssel. A kor divatjához illően ezt stilizált táncok sora követi, elsőként két bourrée: a vidám és a titokzatos tánc egymást váltogatva egy tételt alkot. Utána gavotte szól, amely a korabeli leírás szerint „olyan örömöt fejez ki, amely sohasem veszíti el az önkontrollt”. A szinte kötelező menüettpár után rendhagyóan nem tánctétel, hanem ünnepélyes réjouissance zárja a vonósokra, oboákra, trombitákra, timpanikra és continuóra írt művet.

Gepopo, a brueghellandi titkosrendőrség főnöke figyelmezteti Go-go herceget: a hírszerzés tudomására jutott, hogy egy hatalmas üstökös tart feléjük, amely el fogja pusztítani a bolygót. A kódolt üzenet a hírnök félelme és paranoid hisztériája miatt szinte érthetetlenné válik. Ligeti egyetlen operája, a Le Grand Macabre abszurd karikatúra, szellemes irónia, virtuóz groteszk. Kiváltképp igaz ez az 1991-ben önálló koncerttarabbá váló Gepopo-áriákra. A világvégét kétségbeesetten megéneklő rendőrfőnök szólama elképesztően nehéz technikai feladat elé állítja a szoprán szólistát, a néha kórusként is működő kamarazenekar hasonló virtuozitással kíséri a segélykiáltást.

Hat évre volt szükség ahhoz, hogy Brahms a 2. szimfónia után újra hozzá merjen nyúlni a műfajhoz. A Rajna vidékén töltött egyetlen nyár elegendő volt az igen összetett partitúra megírásához, a mű 1883 végén már a bécsi színpadon debütált. A 3. szimfóniát gyakran Beethoven Eroicájához hasonlítják, pedig Brahms hőse egészen más. Az F-dúr alaphangnem gyakori mollra színezése és az első tétel zenei konfliktusai jól mutatják: a hős itt elsősorban önmagával küzd. A tételek baljós lezárásai, a lassú tételre tánctétel helyett adott újabb komor, lassú válasz, valamint a finálé fanfár helyetti elcsendesedése lélektani drámává rajzolja át a megszokott hősi menetelést.

Johann Sebastian Bach: 4. (D-dúr) zenekari szvit, BWV 1069
Ligeti György: Mysteries of the Macabre
Johannes Brahms: 3. (F-dúr) szimfónia, Op. 90

Anna-Lena Elbert (szoprán)
vezényel: Fischer Iván

A koncert időtartama 150 perc

A SZERVEZŐK AZ IDŐPONT ÉS A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJÁK!


Kiemelt ajánlatok

Kiemelt ajánlatok

Zeneakadémia épületlátogatás 2022. Online jegyvásárlás
Zeneakadémia épületlátogatás 2022. Online jegyvásárlás
  • Budapest
  • VI. kerület
2022. augusztus 20 - 21.
Cifra Palota családi programok 2022 Budapest
Cifra Palota családi programok 2022 Budapest
  • Budapest
  • IX. kerület
2022. augusztus 21.
JazzTime Fesztivál 2022. Online jegyvásárlás
JazzTime Fesztivál 2022. Online jegyvásárlás
  • Budapest
  • IX. kerület
2022. augusztus 26 - 28.

Hasonló ajánlatok

Figyelmébe ajánljuk!

MÜPA
MÜPA
  • Budapest
  • IX. kerület

Jegyet online? Gyorsan és egyszerűen!
Ár: 2 900 Ft -tól 15 500 Ft -ig Online jegyvásárlás
Kapcsolat, elérhetőség
Pontos cím, geokód, térkép
, Több helyszínen
A PROGRAMGAZDA AZ IDŐPONT ÉS A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJA!
Pontatlanságot talált? Itt jelezze nekünk!
Kevés az információ?
Ha valamit nem talál, további információkat kérhet szerkesztőségünktől.
Információkérés

Országos eseménynaptár

KeSzeCsüSzoVa
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
MEGADOTT INTERVALLUMBAN:
-TÓL -IG

Online jegyvásárlás

Kiemelt események