Turizmus Program

Csabai Kolbászfesztivál

Siófoki Gasztrohétvége

Balatoni Őszvarázs

Halloween

PontyShow Horgászkiállítás

Csoki workshopok

Édesség Fesztivál

Csabai Kolbászfesztivál 2025. október 23-26. Békéscsaba
Pávai Fesztivál 2025. október 24-25. Hajdúszoboszló
Pontyshow 2025. november 7-9. Magyarország egyik legnagyobb horgászkiállítása
Csabai Kolbászfesztivál 2025. október 23-26. Békéscsaba
Pávai Fesztivál 2025. október 24-25. Hajdúszoboszló
Pontyshow 2025. november 7-9. Magyarország egyik legnagyobb horgászkiállítása
Őszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel
Őszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel

Capa Központ programok 2025 Budapest

2025.10.07. (kedd) - 2026.06.01. (hétfő)

A Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ korszerű kortárs vizuális intézmény. Megalakulása óta a fotográfus szakma és a fotográfia iránt érdeklődő nagyközönség érdekeit és igényeit hivatott szolgálni. A vizuális intézmény feladatrendszerébe tartozik hazai és nemzetközi kiállítások, szakmai rendezvények szervezése, rangos fotográfiai díj alapítása, a magyar és nemzetközi fotográfusok és fotográfiai műhelyek bemutatása. Az országos és európai hatókörű intézmény eszközrendszerével a fotográfia műfaját népszerűsíti. A Capa Központ tevékenységének helyszíne az Ernst Lajos által építtetett, a budapesti Nagymező utcában álló épület. A központ 2013-ban nyitotta meg a kapuit a nagyközönség előtt Robert Capa születésének 100. évfordulóján.
Capa Központ programok 2025 Budapest

Kapcsolat, elérhetőség

Szeretné aktiválni elérhetőségeit az oldalon?

Partner információ

Capa Központ programok 2025

Tárlatvezetés Surányi Mihállyal, a Fotóművészet főszerkesztőjével a Világok peremén című kiállításban

2025. október 7., kedd, 17 óra

Koncz Csaba képzőművész, zenész az örök kívülálló szerepét érezte leginkább magáénak, mind a művészet különböző ágaiban való jelenléte, mind a társadalmi státusza ennek megfelelő volt. Ez az „outsider” lét azonban nem jelentette azt, hogy ne lett volna hatással és ne formálta volna intenzíven azt a területet, amivel éppen foglalkozott. Az a rövid periódus, 1962 és 1967 között, amikor a fotográfiának szentelte figyelmét, kitörölhetetlenül fontos időszaka volt a magyar neoavantgárd fotó történetének. Az ekkor létrejött kísérletező, absztrakt, jelszerű fotói egy olyan polémiába és diskurzusba kapcsolódtak be, mely a kiállítótereken és az underground asztaltársaságokon túl, a fotográfiai szaksajtón át, a kor feszes kultúrpolitikájának ingerküszöbét is elérte.

Helyszín: Capa Központ, 8F Galéria

Az eseményen való részvétel ingyenes.


Megnyitó: MOME Photo MA Diploma 2025: JÖVŐ A JELENBEN: Barátságos és veszélyes, 2.

2025. október 8., szerda, 18 óra

A kiállításon köszöntőt mond: Fabricius Anna

A kiállítást Somogyi Zsófia nyitja meg.

Kiállító alkotók: CZIRJÁK Laura, NÉMETH Levente, SÜLE Tamara, SZEKERES Laura Virág, SZEPSI SZŰCS Lilla, TAKÁCS Kamilla, Adi TUDOSE

Szervezők: ERDEI Krisztina, FABRICIUS Anna, GELLÉR Judit, KUDÁSZ Gábor Arion, BALLAGÓ Márton

Helyszín: Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ

1065 Budapest, Nagymező utca 8.

Kiállítás megtekinthető: 2025. október 9–31.

Kedd–péntek: 13 – 18 óra

Szombat–vasárnap: 10 – 18 óra


Megnyitó: Tombor Zoltán - Lost & Found - Vallomások a függőségről

2025. október 14., kedd, 19:30

Köszöntőt mond: KŐRÖSI Orsolya ügyvezető igazgató, Capa Központ

A kiállítást megnyitja: TILL Attila filmrendező, riporter, műsorvezető

A kiállítás kurátora: MUCSI Emese

Helyszín: Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ

(1065 Budapest, Nagymező utca 8.)

A kiállítás megtekinthető:

2025. október 15. – 2026. január 18.

Kedd–péntek: 13–18 óra

Szombat–vasárnap: 10–18 óra

Hétfőn és ünnepnapokon zárva.


KIÁLLÍTÁSOK:

Tombor Zoltán – Lost & Found. Vallomások a függőségről

2025. október 15. – 2026. január 18.

A kiállítás kurátora: MUCSI Emese

Helyszín: Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ

Tombor Zoltán Budapesten élő és alkotó fotográfus. Nemzetközi pályafutását 2003-ban Milánóban kezdte, majd több éven keresztül New Yorkból dolgozott, ahol divatfotósként piacvezető magazinokkal és márkákkal működött együtt. Munkái számos hazai és külföldi kiadványban, kampányban és kiállításon szerepeltek. Tombor Nelli férje, Tombor Lujza apja. Hét éve felépülő függő.

LOST & FOUND című egyéni kiállítása egyfajta önvallomás: alkalmazott és autonóm fotográfiai munkáin, valamint a családi archívumon keresztül végigvitt személyes beszámoló a szerhasználat éveiről, a kokain- és alkoholfüggőség szimbolikus jelenségeiről, a titkolózásról, a szégyenről, a kísértés különböző formáiról, az intenzív élethelyzetekről, a környezetében élők nehézségeiről és a függőségből való kilábalásról. Bár számára a fotográfia mindig is egyfajta önértelmezési és gondolkodási forma volt, ez az önismereti folyamat most először kerül egyértelműen előtérbe és válik meghatározó alkotói témává. Alkalmazott munkáiban érthető módon a személyes történetek jellemzően nem jelentek meg, ebben az összefüggésben azonban a divatfotóinak egy része is új értelmezést kap, rámutatva a divatvilág, a showbiznisz, a celeb-kultúra és a szerhasználat lehetséges kapcsolódási pontjaira is.

A kiállított anyag nem dokumentarista jellegű sorozat és nem is klasszikus divatfotós munka, hanem egy különleges, sajátos képszövet, Tombor Zoltán szöveges elemekkel átszőtt vizuális memoárja az eddig átélt évekről, amelyben alkalmazott és autonóm munkái, közel ötven éves családi fotók, valamint egy kifejezetten erre az alkalomra készült, szimbolikus képekből álló új fotósorozat fonódik össze. A gondolattérképben a függőségból való felépülés időszakából visszatekintve, egy asszociatív, belső logika mentén rendeződik át az életanyag: boldog és szomorú élmények, munkák, projektek és találkozások a gyerekkortól egészen mostanáig.

A szövedék részét képezik a témával foglalkozó különböző önsegítő könyvekből megismert és válogatott állítások, esettenulmányok, valamint Tombor a függőséggel kapcsolatos személyes önvallomásaiból álló írásos elemek. Legfőbb útmutatói és segítői a felépülési folyamatban Dr. Máté Gábor orvos A ​sóvárgás démona – Ismerd meg a függőségeidet című könyve, valamint Dr. Anna Lembke pszichiáter Dopaminkorszak – Hogyan találjunk egyensúlyt a függőségekre épülő világban című bestsellere voltak. A személyes vallomások akár könyvben, akár segítő csoportban, akár hétköznapi beszélgetésekben merülnek fel, valamilyen módon mindkét félre felszabadító hatással lehetnek – a szerfüggőknek, a felépülésben lévőknek, a sorstársaknak, a hozzátartozóknak, az útkeresőknek. Ez a történet egy valakinek mindenképp megkönnyebbülést jelent, és talán másokra is így hat.


MOME Photography MA Diploma 2025: JÖVŐ A JELENBEN: Barátságos és veszélyes, 2.

2025. október 9–31.

A Photography MA több mint a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem fotográfia mesterképzése. Olyan közeg, ahol különböző nemzetiségű fiatalok dolgoznak együtt. A médium 200 éves múltja, valamint a társművészetek folyamatos jelenléte inspirálja az új sorozatokat, miközben a fotográfia és a társadalom viszonyát is aktívan vizsgáljuk. Célunk, hogy hallgatóink már a diploma megszerzésével építhessék nemzetközi karrierjüket, illetve hogy külföldi alumnijaink hazájukban kamatoztathassák az itt megszerzett tudást. Olyan műhely ez, ahol kitartóan keressük a 20. században ismertté és sikeressé vált, magyar származású fotográfusok kortárs követőit.

A diplomakiállítás kétéves munka csúcspontja. Minden évben kihívás elé állít minket a címadás, hiszen a művek nem kapcsolódnak szoros tematikai egységbe. Az adja a kiállítás kohézióját, hogy a résztvevők egyazon évben végeznek. Idén a veszélyes és a barátságos hívószavakat rendeltük a tárlathoz – két fogalmat, melyek jelentése napjainkra tágabbá és árnyaltabbá vált. E kifejezések nemcsak a hétköznapi élethelyzetekkel, hanem a technológiával, a politikával, a klímaváltozással, a társadalmi kapcsolatokkal összekapcsolva is kiemelkedő jelentőséggel bírnak. Iránytűként szolgálnak a világban való eligazodáshoz: segítenek eldönteni, mit tekintünk fenyegetőnek és mit támogathatónak. Emberek, közösségek, országok is lehetnek „barátságosak” vagy „veszélyesek” egymás szemében – ez gyakran sztereotípiákon, személyes tapasztalatokon vagy éppen propagandán alapul. A tudományos gondolkodásban pedig a „barátságos” az emberközpontúságot, az átláthatóságot és az etikai felelősséget jelenti, míg a „veszélyes” a potenciális kockázatra, erkölcsi dilemmákra és a kontroll nélküli fejlődés veszélyeire utal.

A kiállított képeken gyakran barátságosnak tűnő, ártalmatlan helyzetek jelennek meg: csendes városi tájak, családi idill a hétköznapok kihívásai közepette, nőiségüket megélő fiatalok, a személyes emlékezetet újraértelmező montázsok, generációkon átívelő szeretet, konfliktus zónában segítő önkéntesek, laboratóriumi jelenetek vagy ködös, sokértelmű szimbólumok. Mégis, ahogy a néző mélyebben elmerül a képi világokban, lassan felszínre buknak a rejtett feszültségek. Kényelmes, felhasználóbarát, sőt veszélytelen mindennapjaink mögött kiszámíthatatlan csapdák és konfliktusok rejtőznek, amelyek feloldásán dolgoznunk kell – különben könnyen valós fenyegetéssé válhatnak.


CAPAZINE – LET’S STAGE!

2025. október 1. – november 30.

A Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ 2024-ben hetedik alkalommal valósította meg az évi rendszerességű CAPAZINE workshopot, amelynek központi témája ezúttal a megrendezett fotográfia volt. A CAPAZINE – LET’S STAGE műhelymunka keretében ezt a szerteágazó, a fotográfia kezdetétől fogva létező, de csak a hetvenes években artikulált képtípust vettük górcső alá. Rangos nemzetközi és hazai szakértők által tartott előadások mellett, műteremlátogatással és tematikus tárlatvezetésekkel mélyítettük a programba beválogatott résztvevők tudását erről a komplex, mai napig ható és érvényes alkotói attitűdről.

A közel egyéves munkafolyamat során a fotográfus, képzőművész, látványtervező, színész és szövegíró résztvevők (A. Kovács Gyula, Cseke Tamás, Csúcs Angéla, Danszki Fruzsina, Fromm Balázs, Janik Zoltán, Komár Sabrina, Lantos Zsuzsanna, Magócsi Márton, Osváth Judit, Salamon Júlia, Székely Dorka, Varga Szofi, Vizi András) új fotográfiai projekteket hoztak létre. Az ezeket megalapozó és inspiráló tematikus előadások során betekintést kaptak a megrendezett fotográfia elméleti és történeti hátterébe (Tóth Balázs Zoltán), a fotóriporteri életművekben a megrendezettséggel és az újrajátszással kapcsolatos etika dilemmákba (Csizek Gabriella), a képtípus kortárs fotográfiai alakváltozataiba (Lucy Soutter, Mucsi Emese).

A workshop keretében tett műteremlátogatások és artist talkok során pedig az ezt az attitűdöt is mozgósító képzőművészek (Gerhes Gábor, Gyenis Tibor) avatták be a résztvevőket műhelytitkaikba és munkamódszerükbe.


Elegancia és kísérletezés – Santhó Imre divatfotóinak újrafelfedezése

2025. szeptember 24. – november 23.

Kurátor: Gáspár Balázs

Santhó Imre grafikus, illusztrátor és divatfotós volt a huszadik század első felében. A magyarszármazású művész Imre von Santhó néven élete során számos országban megfordult, botránytokozott aktrajzaival és sikereket ért el fényképeivel. Az 1920-as és 30-as években Berlinben élt, ahol divatmodellekkel és filmsztárokkal dolgozott együtt, a képei pedig neves magazinokbanjelentek meg. Mindezek ellenére a munkái alig ismertek itthon.

Sokoldalú alkotó volt: készített filmplakátot Kertész Mihály egyik korai filmjéhez, botrányosnakmondott aktrajzaival borzolta a kedélyeket, állított ki a Fészek Művészklubban, többek közöttMolnár C. Pállal és Zádor Istvánnal, egy német magazinban Heinrich Zille grafikus mellettmutatták be mint illusztrátor, és tervezett borítót a fotótörténet fontos alkotója, Edward Steichen fényképének felhasználásával.

Az Elegancia és kísérletezés, amely az első neki dedikált magyarországi kiállítás, elsősorban a látványos divatfotóira fókuszál, de ezek mellett korábban nem látott grafikákat, illusztrációkat ésdokumentumokat is bemutat. Santhó képeit finom elegancia és harmonikus elrendezés, fény-árnyék játékok és különféle helyszínek jellemzik, ugyanakkor másoknál többet alkalmazottkísérleti technikákat és merész beállításokat, így a fotói mai szemmel nézve is egészen frissnekhatnak. Ahogy Werner Suhr újságíró írta róla 1936-ban: „Santhó olyan divatképeket készít, amelyeket még azok is örömmel vizsgálnak, akiket a legkevésbé sem érdekel a divat, annyiraérdekes a személyes látásmódja”.

A kiállításon látható képek a Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg és a Kunstbibliothek Berlin gyűjteményéből származnak.

Santhó Imre

Santhó Imre grafikus, illusztrátor és divatfotós volt a huszadik század első felében. A magyar származású művész Imre von Santhó néven élete során számos országban megfordult, botrányt okozott aktrajzaival és sikereket ért el fényképeivel. Az 1920-as és 30-as években Berlinben élt, ahol divatmodellekkel és filmsztárokkal dolgozott együtt, a képei pedig neves magazinokban jelentek meg. Mindezek ellenére a munkái alig ismertek itthon.

Sokoldalú alkotó volt: készített filmplakátot Kertész Mihály egyik korai filmjéhez, botrányosnak mondott aktrajzaival borzolta a kedélyeket, állított ki a Fészek Művészklubban, többek között Molnár C. Pállal és Zádor Istvánnal, egy német magazinban Heinrich Zille grafikus mellett mutatták be mint illusztrátor, és tervezett borítót a fotótörténet fontos alkotója, Edward Steichen fényképének felhasználásával.

Az Elegancia és kísérletezés, amely az első neki dedikált magyarországi kiállítás, elsősorban a látványos divatfotóira fókuszál, de ezek mellett korábban nem látott grafikákat, illusztrációkat és dokumentumokat is bemutat. Santhó képeit finom elegancia és harmonikus elrendezés, fény-árnyék játékok és különféle helyszínek jellemzik, ugyanakkor másoknál többet alkalmazott kísérleti technikákat és merész beállításokat, így a fotói mai szemmel nézve is egészen frissnek hatnak. Ahogy Werner Suhr újságíró írta róla 1936-ban: „Santhó olyan divatképeket készít, amelyeket még azok is örömmel vizsgálnak, akiket a legkevésbé sem érdekel a divat, annyira érdekes a személyes látásmódja”.


Világok peremén – Koncz Csaba kiállítása

2025. szeptember 18 – november 9.

In memoriam Szilágyi Sándor

A kiállításban részletek láthatók Kisfaludy András dokumentumfilmjeiből.

Koncz Csaba képzőművész, zenész az örök kívülálló szerepét érezte leginkább magáénak, mind a művészet különböző ágaiban való jelenléte, mind a társadalmi státusza ennek megfelelő volt. Ez az „outsider” lét azonban nem jelentette azt, hogy ne lett volna hatással és ne formálta volna intenzíven azt a területet, amivel éppen foglalkozott. Az a rövid periódus, 1962 és 1967 között, amikor a fotográfiának szentelte figyelmét, kitörölhetetlenül fontos időszaka volt a magyar neoavantgárd fotó történetének. Az ekkor létrejött kísérletező, absztrakt, jelszerű fotói egy olyan polémiába és diskurzusba kapcsolódtak be, mely a kiállítótereken és az underground asztaltársaságokon túl, a fotográfiai szaksajtón át, a kor feszes kultúrpolitikájának ingerküszöbét is elérte.

Első fotósorozata a bőszénfai cigánytelepről készült, de a szocio- és riportfotó nem különösebben érdekelte. Hamarosan az absztrakt képalkotás felé fordult, mely fotós eszközökkel igen pontos tervezést és kivitelezést igényelt. MÉH-telepek drót- és vashulladékaiból választotta ki kalligrafikus tusrajzokat idéző fotóinak tárgyait: rugók, láncszemek, csavarok, ácskapcsok, szeszélyesen meghajló dróthálók jelennek meg a puritán tisztaságú, hófehér háttér előtt. A súlyos vastárgyakat és az azokból létrehozott absztrakt konstrukciókat üveglapra helyezte és alulról fényképezte, kiragadva és megfosztva valódi funkciójuktól, kontextusuktól. Másik módszere a semleges háttér eléréséhez az volt, hogy hóban fotózta a nagyobb méretű mezőgazdasági eszközöket: boronát, ekevasat. Lebegő motívumai szellemi rokonságot mutatnak Korniss Dezső 40-es években alkotott antropomorf lényeivel és Jackson Pollock kalligrafikus műveivel.

Koncz Csabának fontos, de epizódszerű szerepe volt a hatvanas évek magyarországi underground kultúrájában. Teljes életformájával elutasította a fennálló szocializmust, állandó munka és lakhely nélkül élt, művészete és annak közönség felé való közvetítése, közösségi akciói is szembementek a szocreál kánonjával és elfogadott normáival. A beatnemzedék tagjaként számára a kortárs nyugati kultúrához kapcsolódó zene, művészet és információ jelentette a legnagyobb vonzerőt. 1967-ben disszidált, élete további szakaszában élt holland kommunában, utcazenélt és folk-rock lemezt adott ki a Pan Ra zenekarral Franciaországban, végig utazta Indiát, míg végül 1992-ben hazatért és letelepedett Balatonhenyén, ahol haláláig, 2022-ig élt. Szabadon mozgott a különböző művészeti kifejezési formák között, egyszerre volt fotóművész, szobrász, költő, zenész és az egész életet műalkotásként megélő univerzális alkotó.

Kopin Katalin művészettörténész


MOME Photo MA Diploma 2025: JÖVŐ A JELENBEN: Barátságos és veszélyes, 1.

2025. szeptember 10. – október 05.

Kiállító alkotók: Eddie BOTSTEIN, GRINBERG Daniella, Sveta MAXIMOVA, MELEGH Benjámin és PÁL András

"... ha megvizsgáljuk a 2025-ös fotográfia mesterdiplomák témáit, felfedezhetjük, hogy a fiatal művészek többsége egy olyan megközelítés körül dolgozik, amit új identitásdefinícióként írhatnánk le. Olyan sorozatokat alkotnak, amelyek inkább őket magukat írják le: a saját helyzetükből, világhoz való viszonyukból, tájékozódásukból indulnak ki ebben a válságokkal és traumákkal teli világban. Azt tapasztaljuk, hogy az idei válaszaik személyesebbek: múltjukhoz, környezetükhöz, életkörülményeikhez vagy mindennapi tapasztalataikhoz kötődnek, hogy meghatározzák magukat művészként, és általános problémák közvetítőjeként. Reakcióik a jövőre irányulnak: ha ismerjük önmagunkat, jobban meghatározhatjuk, hogyan cselekedjünk, és hogyan építsünk egy jobb világot! – Petrányi Zsolt


Új Robert Capa életmű-kiállítással várjuk látogatóinkat!

Robert Capa, a tudósító címmel megnyílt a világ első, állandó Robert Capa életmű-kiállítása a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ új, 500 nm-es kiállítóterében. A Magyar Állam 2008-ban vásárolta meg a Master’s Set III (Mestergyűjtemény) sorozatot, amely 937 darab a kilencvenes években készült nagyítást tartalmaz. Ezzel New York és Tokió mellett Budapest vált a Capa-hagyaték legfontosabb őrzőjévé. Az egyedülálló tárlat a sorozatból mintegy 140 – köztük számos ikonikussá vált – fényképet bemutatva a fotográfus életének fontosabb állomásait tárja a látogató elé, az életmű által meghatározott témák szerinti feldolgozásban. Robert Capa munkássága azért fontos, mert képeivel és hozzáállásával mély hatást gyakorolt a közönségre, örökre megváltoztatta a fotóriporteri szakma normáit és hozzájárult a történelem megértéséhez és az emlékezéshez.

Megváltozott nyitvatartás!

Capa Központ

• Hétfő: zárva
• Kedd–péntek: 13–18 óra
• Szombat–vasárnap: 10–18 óra

8F Galéria

• Hétfő–vasárnap: 9–19 óra

A pénztár fél órával a zárás időpontja előtt bezár.

A 8F Galériába ingyenes a belépés.

Megjelenés forrása: ajánlat weboldala és közösségi oldala

A SZERVEZŐK AZ IDŐPONT ÉS A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJÁK!

Megosztás

Kapcsolódó témák:

Pontyshow 2025. november 7-9. Magyarország egyik legnagyobb horgászkiállítása
Pávai Fesztivál 2025. október 24-25. Hajdúszoboszló
Őszí wellness Hévíz felnőttbarát szállodájában gasztronómiai élményekkel
Aktív wellness pihenés Tisza-tónál: gazdag programkínálat
Pontyshow 2025. november 7-9. Magyarország egyik legnagyobb horgászkiállítása
Pávai Fesztivál 2025. október 24-25. Hajdúszoboszló
Őszí wellness Hévíz felnőttbarát szállodájában gasztronómiai élményekkel
Aktív wellness pihenés Tisza-tónál: gazdag programkínálat

érdekelnek a hirdetési lehetőségeink?

Kérlek, küldj e-mailt az info@programturizmus.hu címre!

Kapcsolat, elérhetőség

Szeretné aktiválni elérhetőségeit az oldalon?

Partner információ

érdekelnek a hirdetési lehetőségeink?

Kérlek, küldj e-mailt az info@programturizmus.hu címre!

Legjobb élmények