Turizmus Program

Halloween buli Budapest

A halál ünnepe

Siófoki Gasztrohétvége

Balatoni Őszvarázs

PontyShow Horgászkiállítás

Kastély élmények

Halloween – Mexikói Halottak Napja ünnepi hétvége Hévízen
Pontyshow 2025. november 7-9. Magyarország egyik legnagyobb horgászkiállítása
Halloween – Mexikói Halottak Napja ünnepi hétvége Hévízen
Pontyshow 2025. november 7-9. Magyarország egyik legnagyobb horgászkiállítása
Őszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel
Őszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel

Mai Manó Ház programok 2025

2025.10.29. (szerda) - 2026.01.11. (vasárnap)

Magyar Fotográfusok Háza - Mai Manó Ház fotóművészeti kiállításai, programjai Budapesten. Az 1894-ben műteremháznak épült nyolcszintes neoreneszánsz műemléképület, a Mai Manó Ház a magyar fotóművészeti élet egyik központja. Kortárs és történeti, hazai és nemzetközi trendeket bemutató fotográfiai kiállításokat rendezünk, és a fotográfiai kultúra fejlesztésére, terjesztésére és népszerűsítésére szolgáló programokat szervezünk.
Mai Manó Ház programok 2025

Kapcsolat, elérhetőség

Szeretné aktiválni elérhetőségeit az oldalon?

Partner információ

Mai Manó Ház programok 2025

Der Plan. MMX/MMXXV – Könyvbemutató és beszélgetés

2025.10.30. 18:00

Gerhes Gábor Der Plan. MMX—MMXXV című kötete nem egyszerű fotóalbum, hanem az elmúlt tizenöt év egyéni kiállításait egységbe rendező, átfogó művészi összegzés, amely Gerhes életművének különböző korszakait egy rejtélyes, ugyanakkor logikusan felépített struktúrában mutatja be: a 2010-es évekkel kezdődően a 2020-as évek egyre sötétebb tónusú, egzisztenciális kérdéseket boncoló munkáiig. A kiállításokat és most a kötetet is áthatja az a gondolat, hogy a világ képek és jelentések hálózataként létezik egy „piszkos világ”, ahogyan Németh Gábor találóan fogalmazott, amelyben Gerhes „kénytelen megcsinálni egy párhuzamos valóságot”. A kötet lapjain tárgyak, motívumok és terek egy képzeletbeli Wunderkammer elemeiként jelennek meg, ahol a szakrális ikonográfia, az okkultizmus, a politikai propaganda és a szürrealizmus vizuális rétegei fonódnak össze.

A beszélgetés résztvevői: Frazon Zsófia etnográfus, Gerhes Gábor képzőművész és K. Horváth Zsolt társadalomtörténész.

A beszélgetést Baki Péter, a Magyar Fotográfusok Háza – Mai Manó Ház igazgatója vezeti.


2025.11.07. 18:00

Emmanuel Rosario fotográfus tárlatvezetése a Mary Ellen Mark: Női sorsok című kiállításon

„Mióta először kézbe vettem a fényképezőgépet, Mary Ellen Mark volt az egyik legnagyobb hatással rám. Mindig is csodáltam, ahogy a fényképezés segítségével mutatta be mások életét, miközben végig megőrizte az emberségüket. Fotói arra késztetik az embert, hogy újra és újra visszatérjen az általa megörökített alanyokhoz, mint Tiny vagy a Damm család. A 81-es kórterem betegeivel kialakított bizalmi kapcsolata megmutatta nekem az elkötelezettség és az érzelmi jelenlét fontosságát.

A tárlatvezetés során szeretném bemutatni, hogy a Mary Ellen Mark munkásságában példaértékű empátia megtanított fotográfusként arra, hogy az emberek nem csupán alanyok, hanem együttműködők is. Empatikusan és őszintén közelítette meg másokat, és emberséges képeket alkotott. Ugyanez a megközelítés vezérel engem is a fotózás során. Szeretnék beszélni a bizalom és az időzítés fontosságáról is, és arról, hogy ezek hogyan alakítják azt a kapcsolatot, amelyből a fénykép születik.” (Emmanuel Rosario)


2025.11.07. 17.00 – Portfólió Péntek – Felkért konzulens: Féner Tamás, Kossuth-díjas fotóművész

Ha te is szoktál fotózni, és szívesen meg is mutatnád a képeidet egy, a fotográfiához szorosan köthető személynek, akkor gyere el a Mai Manó Házba, és beszélgess a fényképeidről az általunk felkért konzulenssel!

A jelentkezők 20 percet kapnak portfóliójuk bemutatására, ahol a tartalom, a módszer és a stílus tekintetében nincs megkötés. A résztvevők száma legfeljebb 4 fő/alkalom.

A portfólió-konzultáción való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Az elfogadás a regisztráció beérkezési sorrendjében történik, és erről értesítést küldünk. Kérjük, ha mégsem tudsz eljönni, a konzultáció időpontja előtt legalább három nappal jelezd nekünk, hogy más léphessen a helyedre.


2025.11.08. 10:00 – 12:00

Workshop a NANE Egyesület vezetésével a Mary Ellen Mark: Női sorsok című kiállításhoz kapcsolódóan

Mary Ellen Mark kiállított fényképei közt több olyat is találhatunk, ahol intim közelségből dokumentált párkapcsolatokat. A NANE és a Patent egyesület prevenciós aktivistái egy interaktív foglalkozást hoznak el, ahol 120 percen át beszélgetünk a párkapcsolatokról, egyenlőségről, bántalmazásról. A programon interakítv elemek, játékos feladatok segítségével ezek dinamikájáról is beszélgetünk. A képekből (és a mögöttük húzódó történetekből) kiindulva közösen fogunk gondolkodni arról, mitől jó vagy rossz egy párkapcsolat. Megkíséreljük saját elvárásainkat és határainkat is ábrázolni egy kreatív feladattal. Szóba kerül majd a különbség párkapcsolati konfliktus és bántalmazó viselkedés közt. Közös ötleteléssel megpróbáljuk definiálni az önbecsülést, és megerősíteni magunkat.


2025.11.15. 10:00 – 13:00

73. KÉPÍRÓ-KÉPOLVASÓ HÉTVÉGE – Képhímző workshop Komár Sabrinával

Elárasztanak a digitális képek, és néha úgy érzed, jó lenne megállni egy pillanatra? Most lehetőséged van kiszakadni az online térből, lelassulni, és saját kezeddel, öltésről öltésre új jelentést adni egy régi fényképnek. A workshop során eredeti vintage fényképeket fogunk kézi hímzéssel manipulálni. Semmilyen előképzettség vagy hímzéstudás nem szükséges, az alapvető öltéseket és azok használatát bemutatjuk, kis gyakorlás után pedig jöhet az alkotás. A minta megtervezésében, előkészítésében, fonal választásban, hímzésben a workshopvezető, Komár Sabrina végig a segítségedre lesz.

A workshopot Komár Sabrina, vizuális művész tartja.

A limitált férőhelyek miatt az eseményre regisztráció szükséges


2025.11.22. 11:00

Házvezetés a Mai Manó Házban

Ismerd meg a Mai Manó Ház történetét, fedezd fel Budapest leghíresebb fényképész műteremházát! A vezetés során bepillantást nyerhetsz a Napfényműterembe és a Pécsi József Fotográfiai Szakkönyvtárba is. Az épület múltjába, jelenébe, valamint névadójának életébe Romoda Klára, a Mai Manó Ház egykori munkatársa ad betekintést.

A programon való részvétel a korlátozott férőhelyek miatt előzetes regisztrációhoz kötött.

A házvezetésen a regisztrált látogatók a kiállításra szóló, elővételben vagy aznap váltott kedvezményes vagy teljes árú (diák, nyugdíjas vagy felnőtt) belépőjeggyel, valamint a programokra szóló kiegészítő jeggyel együtt vehetnek részt.


Képek és nyilvánosságok – Beszélgetéssorozat a Mai Manó Házban

A magyar fotográfia autonóm történetei a késő szocializmustól napjainkig

2025.11.26. 18:00

Képhordozók és képközvetítők – Fiatal fotográfusok médiumkísérletei

A Képek és nyilvánosságok című beszélgetéssorozat a Mai Manó Házban a magyar fotográfia változó szerepeit és nyilvánosságformáit vizsgálja a késő szocializmus időszakától a kortárs digitális kultúráig. A program célja, hogy párbeszédbe hozza a közönséget a különböző generációk alkotóival, és feltérképezze a fotográfia autonómiájának alakulását a politikai, intézményi és piaci nyomások között. A beszélgetések során szó esik a neoavantgárd örökségéről, az alternatív és underground fotónyilvánosságokról, a zinek és fotókönyvek műfajáról, valamint az analóg és digitális médiumok határterületeiről. A meghívott vendégek saját alkotói stratégiáikon keresztül mutatják be, hogy miként változik a fotó szerepe mint dokumentum, mint autonóm mű, és mint közösségi gesztus. A sorozat a késő Kádár-kor alternatív nyilvánosságaitól a mesterséges intelligencia által generált képekig egyszerre kínál történeti és kortárs perspektívát, valamint értelmezési keretet; miközben szándékaink szerint a fotográfia elméleti és kulturális összefüggéseit is körüljárjuk a meghívott vendégekkel.

A felkért résztvevőkkel Kéri Gáspár fotográfus, kulturális újságíró beszélget.


2025.11.27. 18:00

Somosi Rita művészettörténész tárlatvezetése a Mary Ellen Mark: Női sorsok című kiállításon

„Mary Ellen Mark fotói olyan történeteket hoznak felszínre, amelyeket a társadalom gyakran inkább a sötétben tartana. Képein nők és lányok néznek vissza ránk — hajléktalan tinédzserek, intézetben élők, szexmunkások, anyák és túlélők. Nem statisztikák, nem szimbólumok, hanem hús-vér emberek, akiknek történetét Mark érzékenyen, ítélkezés nélkül, de kíméletlen őszinteséggel tárja elénk.

Ezek a fotók nem csak megmutatnak: kérdeznek. Hogyan válnak egyes életek láthatatlanná? Mit jelent nőnek lenni a társadalom peremén? Hol kezdődik a személyes sors, és hol rajzolódik ki a társadalmi felelősség? Mark munkái nem engedik, hogy kényelmes megfigyelők maradjunk. Arra hívnak, hogy nézzünk — valóban nézzünk — és közben szembesüljünk saját nézőpontunkkal is.

Ez a tárlatvezetés nemcsak egy kivételes fotóművész életművébe enged betekintést, hanem ablakot nyit arra a világra is, amit gyakran nem akarunk látni. Mert a figyelem önmagában is cselekvés lehet — és néha már az is sokat jelent, ha valaki végre odanéz.” (Somosi Rita)


2025.11.30. 10:00 – 11:30

Családi délelőtt a Mai Manó Házban

Kíváncsiak vagytok, hogyan készült az első fénykép? Vagy érdekel, mi történik, ha életre kelnek a képek? Mindig hihetünk a szemünknek vagy a fényképezés szemfényvesztés?

Novemberi családi délelőttünkön játszva ismerkedünk a fotográfia világával. A program során izgalmas feladatokkal találkozhattok, különböző képalkotó eszközöket, technikákat tanulunk, sőt, közös alkotásra is sort kerítünk. Együtt fedezzük föl napjaink egyik legnépszerűbb és folyamatosan változó művészeti médiumát, a fotográfiát.

Ha szerettek fényképezni, barkácsolni, vagy érdekel benneteket, hogyan készültek régen a fényképek, hozzátok magatokkal anyut, aput, vagy akár a nagyszülőket is, és élvezzétek együtt a közös kalandot!

Ajánlott korosztály: 6-12 év

A foglalkozást Bán András fotográfus, múzeumpedagógus vezeti.

Időszaki kiállítás

Mary Ellen Mark: Női sorsok

2025. október 17. – 2026. január 11.

Mary Ellen Mark (1940–2015) a huszadik század második felének megkerülhetetlen amerikai fotóriportere. Szakmai pályafutása 1964-ben vette kezdetét, amikor elvégezte a Pennsylvaniai Egyetem Annenberg Kommunikációs Iskolájának fotóriporter szakirányát. Az ezt követő ötven évben mint dokumentarista fotográfus dolgozott. Egyéni stílusára jellemző az újító szándék, témaválasztásában pedig az összetett élethelyzetek ábrázolása került leginkább pályafutása homlokterébe. A személyiségábrázolásra való törekvés és a különböző marginalizált csoportok életének feldolgozása főként a női társadalom szemszögéből került bemutatásra.

Mark munkássága megelőzte a #MeToo és más mozgalmak által felerősített társadalmi figyelmet a nők bántalmazására és szenvedéseire. Számos projektjében részletesen ábrázolta azoknak a nőknek az életét, akik nehéz, fájdalmas, sokszor szinte elviselhetetlen körülmények között éltek. Szenvedélyes megfigyelőként egész életművét annak szentelte, hogy a fotográfia és a film eszközeivel feltárja mások sorsának alakulását, megörökítse emberségüket, és azt a szélesebb közönség elé tárja.

A hetvenes években bensőséges fekete-fehér sorozatot készített az Oregoni Állami Kórház 81-es kórtermében kezelt női páciensekről – az intézmény egyetlen zárt női osztályáról –, amelyet Ward 81 címmel könyvben is kiadott. 1981-ben jelent meg Falkland Road: Prostitutes of Bombay című albuma – egy úttörő munka a színes fotográfia terén –, amely a mumbaii vöröslámpás negyed szexmunkásainak életét mutatta be. Néhány évvel később könyv formájában megjelent Teréz anya kalkuttai Szeretet Misszionáriusai rendjéről készített sorozata, amely a közönség elé tárta a nagylelkűség ikonjának erejét és elkötelezettségét.

‍1983-ban találkozott Erin Blackwell-lel, ismertebb nevén Tiny-val, egy fiatal csellengő lánnyal, akit baráti közösségével, az utcán élő gyerekekkel együtt kezdett fényképezni. Ez az anyag bekerült az Oscar-díjra jelölt Streetwise című filmbe, majd később kibővült: egy második film és két könyv is született belőle, amelyek több mint három évtizeden át követték Tiny küzdelmét a szegénységgel és a drogfüggőséggel, valamint bemutatta a tízgyermekes anya szerepét mikroközösségében. Mary Ellen Mark figyelme újra és újra Amerika sötét arcára irányult és tudta, hogy hol találja ezt meg: ott bujkál a szegények, a prostituáltak, transzvesztiták és drogfüggők tekintetében.

A kiállítás olyan képeket gyűjt egybe, amelyeket a fotográfus a 2000-es évek elején, archívuma rendezésekor válogatott össze. Ezek a felvételek életművének legemblematikusabb sorozataira utalnak vissza, és számos alkalommal jelentek meg olyan rangos lapokban, mint például a The New York Times Magazine, a Life vagy a Vanity Fair. Ezek a képek nem csupán pályafutásának mérföldkövei, hanem napjainkra már a történelem részévé váltak: a Ward 81, Indian Circus, Streetwise, The Damm Family, Twins című sorozatai vizuális kultúránk ikonikus darabjai.

Baki Péter

A kiállítás megtekintésére tervezett idő: 60–80 perc

Kurátor: Anne Morin

Társkurátor: Baki Péter


Emmanuel Rosario: NYC Punk Scene

2025. október 28. – december 07.

Kurátor: Baki László

Az 1989-ben, dominikai bevándorlók gyermekeként született Emmanuel Rosario számára a fényképezés menekülés volt a Harlemben töltött, kihívásokkal teli gyermekkor elől. Első fényképezőgépét 2006-ban kapta, és hamar rátalált arra a médiumra, amely nemcsak kifejezőeszközzé, hanem életformává vált számára. Rosario saját elmondása szerint olyan alkotók inspirálták, mint Mary Ellen Mark, Nan Goldin, Larry Clark vagy barátja, Theo Gosselin, akik a társadalom peremén élő közösségeket személyes és őszinte módon mutatták be. Hasonló intimitás és közelség hatja át Rosario képeit is, különösen a NYC Punk Scene című díjnyertes sorozatát, amely a mai New York-i punk közösség életét dokumentálja.

A sorozat 2020-ban indult, és azóta Rosario következetesen dolgozik azon, hogy bemutassa a punk szubkultúra 21. századi arcát. „A punk New Yorkban soha nem halt meg, csak átalakult" – vallja a fotográfus, aki nem kívülről szemléli a színteret, hanem aktív részeseként, baráti kapcsolatokon keresztül építette fel vizuális narratíváját. A felvételek az alanyok életének mindennapjaiba engednek betekintést: lakásokba, koncertekre, házibulikba, utcai jelenetekbe – olyan terekbe, amelyek a többségi társadalom számára rejtve maradnak. Ez az őszinte hozzáférés teszi Rosario képeit különlegessé: nemcsak dokumentál, hanem empátiával fordul az ábrázolt közösség felé.

Rosario sorozata túlmutat a puszta dokumentáción. Képei érzékenyen reflektálnak arra, hogyan él tovább a punk szellemiség egy olyan világban, ahol a társadalmi konformizmus egyre erőteljesebb elvárássá válik. A NYC Punk Scene szereplői sokszínűek, de összeköti őket az a döntés, hogy saját normáik szerint élnek. A nyers őszinteség nem öncélú, hanem esztétikai és etikai alapvetés, amely teljes munkásságát meghatározza; Rosario a megszokottól eltérő, autentikus pillanatokat rögzít, mellőzve a hivalkodást és a mesterkélt beállításokat.

A PaperLab Galériában látható 28 kép nemcsak a punk szubkultúra vizuális krónikája, hanem egyfajta tisztelgés is az iránt a szellemiség iránt, amely a punk mozgalmat New York városának egyik meghatározó kulturális jelenségévé tette. Rosario munkája segít megőrizni ezt a fontos kulturális örökséget, és bemutatja a punk életérzést egy olyan perspektívából, amely egyszerre közeli és érzékeny.

Megkértük Emmanuel Rosariot, hogy állítson össze egy Spotify-lejátszási listát azokból a zenékből, amelyeket alkotás közben szívesen hallgat – és amelyeket ajánl a kiállítás megtekintéséhez is, hangulatkísérőként.


Megjelenés forrása: ajánlat weboldala és közösségi oldala

A SZERVEZŐK AZ IDŐPONT ÉS A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJÁK!

Megosztás

Kapcsolódó témák:

Őszí wellness Hévíz felnőttbarát szállodájában gasztronómiai élményekkel
Őszí wellness Hévíz felnőttbarát szállodájában gasztronómiai élményekkel

érdekelnek a hirdetési lehetőségeink?

Kérlek, küldj e-mailt az info@programturizmus.hu címre!

Kapcsolat, elérhetőség

Szeretné aktiválni elérhetőségeit az oldalon?

Partner információ

érdekelnek a hirdetési lehetőségeink?

Kérlek, küldj e-mailt az info@programturizmus.hu címre!

Legjobb élmények