Az Északi-középhegység Magyarország egyik nagy tájegysége. Fő részei délről észak, illetve nyugatról kelet felé haladva: Visegrádi-hegység, Börzsöny, Cserhát, Mátra, Bükk, Zempléni-hegység. Az Északi-középhegységben található Magyarország legmagasabb hegye, a Kékes. Több megyét érint, ezek: Pest-megye, Nógrád-megye, Heves-megye, Borsod-Abaúj-Zemplén-megye. Néhány nagyobb települése: Gyöngyös, Eger, Miskolc, Salgótarján.
Hotelünk a Mátra lábánál, Gyöngyöstől 2 km-re található a Farkasmály pincesoron. A pincesort az 1700-as évek elején kezdték kialakítani és csodás természeti környezetben található. Megkövesedett vulkáni hamuba vájták Közép- és Kelet-Európa legnagyobb kézzel készült pincerendszerét. Romantikus hangulatú présházak, hegyvidéki levegő és üdítő mátrai borok várják!
Hotelünk a Mátra lábánál, Gyöngyöstől 2 km-re található a Farkasmály pincesoron. A pincesort az 1700-as évek elején kezdték kialakítani és csodás természeti környezetben található. Megkövesedett vulkáni hamuba vájták Közép- és Kelet-Európa legnagyobb kézzel készült pincerendszerét. Romantikus hangulatú présházak, hegyvidéki levegő és üdítő mátrai borok várják!
Hotelünk a Mátra lábánál, Gyöngyöstől 2 km-re található a Farkasmály pincesoron. A pincesort az 1700-as évek elején kezdték kialakítani és csodás természeti környezetben található. Megkövesedett vulkáni hamuba vájták Közép- és Kelet-Európa legnagyobb kézzel készült pincerendszerét. Romantikus hangulatú présházak, hegyvidéki levegő és üdítő mátrai borok várják!
A kisvasút a méltán nemzetközi hírű bükki Szalajkavölgyben vezet, a szilvásváradi Fateleptől a Fátyolvízeséséig. Nem csak a legmeredekebb vonalvezetésű hazai kisvasút, de egyben a legforgalmasabb is. 1997-ben újabb vontatójármű került a kisvasútra: a Nagycenki Múzeumvasúton hosszabb ideje nem használt 394,057 pályaszámú gőzmozdony is Szilvásváradra érkezett, így 31 év szünet után újra gőzösfütty szól a Szalajka-völgyben. A szilvásváradi jelenleg hazánk egyik legnagyobb személyforgalmú erdei vasútja. A vonatok szinte az egész évben menetrend szerint szállítják a turistákat.
A kisvasút a méltán nemzetközi hírű bükki Szalajkavölgyben vezet, a szilvásváradi Fateleptől a Fátyolvízeséséig. Nem csak a legmeredekebb vonalvezetésű hazai kisvasút, de egyben a legforgalmasabb is. 1997-ben újabb vontatójármű került a kisvasútra: a Nagycenki Múzeumvasúton hosszabb ideje nem használt 394,057 pályaszámú gőzmozdony is Szilvásváradra érkezett, így 31 év szünet után újra gőzösfütty szól a Szalajka-völgyben. A szilvásváradi jelenleg hazánk egyik legnagyobb személyforgalmú erdei vasútja. A vonatok szinte az egész évben menetrend szerint szállítják a turistákat.
A kisvasút a méltán nemzetközi hírű bükki Szalajkavölgyben vezet, a szilvásváradi Fateleptől a Fátyolvízeséséig. Nem csak a legmeredekebb vonalvezetésű hazai kisvasút, de egyben a legforgalmasabb is. 1997-ben újabb vontatójármű került a kisvasútra: a Nagycenki Múzeumvasúton hosszabb ideje nem használt 394,057 pályaszámú gőzmozdony is Szilvásváradra érkezett, így 31 év szünet után újra gőzösfütty szól a Szalajka-völgyben. A szilvásváradi jelenleg hazánk egyik legnagyobb személyforgalmú erdei vasútja. A vonatok szinte az egész évben menetrend szerint szállítják a turistákat.
Iskolánk az Erdészeti Erdei Iskolák országos hálózatának tagja, melyet az Országos Erdészeti Egyesület fog össze. A foglalkozásokon nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a gyerekek minden érzékszervükkel felfedezzék a körülöttük lévő világot, a természetet. Nem tartjuk viszont elegendőnek, hogy pusztán lexikális ismereteket adjunk át, hanem pozitív érzelmi viszony kialakulását szeretnénk elérni a természet iránt. Azt szeretnénk, hogy a gyerekek számára élményekkel szolgáljanak a látottak. Valljuk, hogy nem elég megismertetni környezetünket, hanem meg is kell szerettetni azt!
Iskolánk az Erdészeti Erdei Iskolák országos hálózatának tagja, melyet az Országos Erdészeti Egyesület fog össze. A foglalkozásokon nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a gyerekek minden érzékszervükkel felfedezzék a körülöttük lévő világot, a természetet. Nem tartjuk viszont elegendőnek, hogy pusztán lexikális ismereteket adjunk át, hanem pozitív érzelmi viszony kialakulását szeretnénk elérni a természet iránt. Azt szeretnénk, hogy a gyerekek számára élményekkel szolgáljanak a látottak. Valljuk, hogy nem elég megismertetni környezetünket, hanem meg is kell szerettetni azt!
Iskolánk az Erdészeti Erdei Iskolák országos hálózatának tagja, melyet az Országos Erdészeti Egyesület fog össze. A foglalkozásokon nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a gyerekek minden érzékszervükkel felfedezzék a körülöttük lévő világot, a természetet. Nem tartjuk viszont elegendőnek, hogy pusztán lexikális ismereteket adjunk át, hanem pozitív érzelmi viszony kialakulását szeretnénk elérni a természet iránt. Azt szeretnénk, hogy a gyerekek számára élményekkel szolgáljanak a látottak. Valljuk, hogy nem elég megismertetni környezetünket, hanem meg is kell szerettetni azt!