Vasarely Gyűjtemény, állandó kiállítás a Vasarely Múzeumban

Kiemelt ajánlat
2024.01.01. (hétfő) - 2024.12.31. (kedd)

A Vasarely Múzeum állandó kiállítása a földszinti termek sorában és a két emeleti kiállítótérben tekinthető meg. A művészi életművet időrend szerint követi végig az első budapesti rajzkörtől, a kinetikus, illetve a Gestalt elvek alapján többféle anyagban és műfajban megvalósuló op art munkákig.

Az 1987-ben nyíló első állandó kiállítás szinte a teljes adományt bemutatja. A gyűjtemény a beleltározásakor összesen 411 tételt tartalmaz. Benne valódi ritkaságok találhatók: a művész korai rajzai és grafikai tervei az 1920-as 1930-as évekből, korai olajfestmények, papír- és műanyag-kollázsok az 1950-es 1960-as évekből. A kiállítás felállítására lapos dobozban összehajtogatva érkeznek a kinetikus tárgyak, amelyek a használati utasítás segítségével a művész nélkül is installálhatóak. Az adomány értékes részét képezik Vasarely 1965–1981 közötti optikai és alaklélektani kísérleteire épülő Gestalt-munkái (amelyeket eleinte »L’Art pour l’Art « korszakként jelöl), valamint a nagyvárosi léptékben megvalósult „építészeti integrációk” modelljei. Az iparilag sokszorosított fém és porcelán művek – multiplikák – mellett három óriás falikárpit érkezik, amelyeket a 15. század óta fennálló neves aubusson-i manufaktúrában szőttek. A gyűjteménybe tartozó 103 szitanyomat többsége neves művészeti kiadók által közzétett albumokban érkezik, amilyen az aix-en-provence-i és gordes-i Fondation Vasarely, a párizsi Galerie Denise René, az Éditions Pierre Belford és az Édition Nicole Fauche, a müncheni Studio Bruckmann, a tokiói Nanteshi Gallery és a vancouveri Intercontinental Art Agency Ltd. A műtárgyak sorát kiegészíti a 92 leltári tételt tartalmazó könyvadomány, illetve kétkötetes diapozitív sorozat, amely ma a Vasarely Múzeum könyvtárában hozzáférhető. Az ajándékozás pillanatában a gyűjtemény becsértéke 7 millió francia frank. Érthető tehát, hogy az adományozó akarata ezt követően a múzeum gyűjteményének gyarapítását, más adományokkal való bővítését csak határozott megkötéssel, elkülönített egységekben engedélyezi.

Podolini–Volkmann Artúr rajziskolája

A művész gyűjteményünkben őrzött első akadémikus aktrajzai 1926-tól készülnek, Podolini–Volkmann Artúr (Podolin, Szlovákia, 1891. augusztus 4.– Fokváros, 1946. február 24.), a Nagybányán is megforduló plein-air festő budapesti, a Váci út 15-ben lévő Szabad Képzőművészeti Rajz- és Festőiskolájában. 

A Gyárváros szélén álló szabadiskolában, a környékbeli üzemekből műszak után érkező mesteremberek mellett fiatal művészek is megjelennek az esti aktrajzra és a festészeti alapismeretek elsajátítására. A rajzkört látogató Vasarely mellett megfordul itt többek között Derkovits Gyula, Dési Huber István és Korniss Dezső is.

Bortnyik Sándor reklámgrafikai iskolája, a Műhely

Vasarely számára azonban a művészi szakma 1929–1930 folyamán, Bortnyik Sándor (Marosvásárhely 1893. július 3.–Budapest, 1976. december 31.) reklámgrafikai Műhelyében kezdődik, amelyről visszaemlékezésében írja: „Párizsba jöttem, a budapesti Bauhausban eltöltött két év tanulmányaival felvértezve. A legnagyobb meglepetésemre úgy tűnt, Franciaország nem tud e forradalmi irányzat létezéséről.”

A weimari Bauhaus művészkörébe Bortnyik Sándor 1922-ben érkezik Molnár Farkas festő–építész hívására. Útba ejti Berlint, részt vesz a Der Sturm kiállításán és folyóiratában publikálja konkruktivista Fametszetét. Weimarban tagja lesz a magyar művészkolóniának Breuer Marcel, Forbát Alfréd, Moholy-Nagy László, Molnár Farkas és Weininger Andor társaságában, akik ekkor teszik közzé a művészi szintézist meghirdető K.U.R.I! manifesztumukat, amelynek neve a Konstruktív, Utilitär, Racionell, Internacional! szavak kezdőbetűiből áll össze. Bortnyik Weimarban előbb El Liszickij, majd Theo van Doesburg holland de Stijl művész műtermét használja. Alkalmi vendéghallgatóként és a művészkör révén betekintést nyer a Bauhaus oktatási alapelveibe, látogatja Josef Albers kurzusát, aki kétdimenziós papírlapokból háromdimenziós formákat vág és hajtogat, valamint a bútorműhelyt vezeti, játékokat készít tanítványaival. Bortnyik 1925-ben tér vissza végleg Budapestre. 1928-ban a Műhely egyik alapítója.

A magát „magyar Bauhaus”-ként reklámozó Műhely (1928–1938) iskolát 1928-ban hozzák létre fiatal építészek, mérnökök és képzőművészek, köztük Bortnyik Sándor, egy időben az Új Építők Egyesületének (Ú.É.E., 1928) megalapításával.

A korszakban megnőtt reklám iránti keresletnek köszönhetően, Vasarely rövidesen számos grafikai megbízást elnyer Budapesten: névjegyekre, karácsonyi üdvözletekre és folyóirat borítókra egyaránt. A korszakra Vasarely a következőképpen emlékszik vissza: „Bortnyik Sándor saját Bauhaus-stúdiót nyitott Budapesten. Festőként is, tanárként is ő lett a mesterem. Mindig arra figyelmeztetett minket: »Tartózkodjatok a művészbohém életmódjától. Tanuljatok ki egy második mesterséget, ami lehetővé teszi, hogy tisztességesen megéljetek. Így is találtok majd időt a saját kreatív munkátokra, ami az egyetlen dolog, ami számít.« Az én kulturális hátteremmel, a környezetem hatásaival, és amiatt, hogy már komoly művészi szaktudással rendelkeztem, felváltva találtam szimpatikusnak és elutasítandónak a Bauhaus gondolatait és azt, amit már tudtam. Ettől kezdve állandó ösztönzést éreztem az önkritikára, kíméletlen küzdelem vette kezdetét, három fronton: először is, eltartani magam a második mesterséggel (Bortnyik ihletett tanácsa szerint); másodsorban, együtt élni a »Művészettel«; és végül, belevetni magam az alapvető kutatásba, ami igazi hivatásom volt.”

Tévutak 1930–1946

Vasarely 1930-ban érkezik Párizsba és azonnal el tud helyezkedni a reklámszakmában, megbízást kap több kiadótól, köztük az Agence Havastól, valamint a Draeger és Devambez nyomdáktól. Legkorábbi grafikai tervein felismerhetőek még azok a sikeres reklámötletek, amelyeket Budapestről hozott, de munkáit rövidesen nem Vásárhelyi Győzőként, hanem Victor Vasarelyként írja alá.

Tervezi egy a grafikai tervezést magas szinten oktató iskola megnyitását, amely végül nem valósul meg, de mintarajz sorozatot készít hozzá: „A technikailag is illusztrált részek a következők voltak: Anyagtanulmányok; Kétdimenziós tanulmányok; Mozgástanulmányok; Színtanulmányok; Fénytanulmányok. 1951-ben, a Noir-Blanc (Fekete-fehér) korszakom megszületésekor egyértelművé vált számomra e tanulmányok jelentősége. Bár figuratívak, a későbbi alapvető, absztrakt »vonalas« és »korpuszkuláris« tanulmányaim szempontjából döntő fel-fedezéseket jelentettek.”  A budapesti Vasarely Múzeum gyűjteménye őrzi Vasarely értékes rajzsorozatát, amelynek egyik kiindulópontja lehet Bortnyik Sándor Műhelyének egykori tananyaga. 1935-ben Vasarely Roger Bessard kiadójában orvosi kiadványok reklámmellékleteit készíti, akivel társul és ezzel anyagi helyzete biztossá válik.

1939-ben megismerkedik Denise Renével (Denise Bleibtreu, 1913–2012), akit rábeszél, hogy családi divatüzletét alakítsa át új szemléletű művészeti galériává. Denise René Catherine Millet-vel folytatott beszélgetésében erről így számol be: „Vasarely jól keresett: reklámokat rajzolt nagy gyógyszergyáraknak. A megszállás persze véget vetett ennek a tevékenységnek. Ekkor ajánlotta fel, hogy nyissunk dekorációs műhelyt a La Boétie utca 124-ben. Az itt alkalmazott technikát a magyar népművészet ihlette: Vasarely egy tárgyat megfestett olajfestékkel, majd finom üveggyöngyréteget szórt rá. Ezzel a technikával luxustermékeket és az olyan nagyon elegáns csokoládémárkák dobozait díszítette, mint a Boissier és a Marquise de Sévigné. Maloudji, Fabien Lorris és sok illegalitásban lévő művész köszönhette annak a megmenekülését, hogy a műhelyben dolgozott.”

Vasarely az 1944-ben megnyíló Galerie Denise René Les dessins et composition de Vasarely (Vasarely rajzai és grafikai kompozíciói) című első kiállításán képzőművészként is bemutatkozik. A szürrealizmus hat első műveire, maga André Breton is felfigyel rá. Erről szintén Denise René számol be: „André Breton egyenesen úgy találta, hogy új szürrealista festőre akadtunk; leginkább a trompe-l’oeil-ök miatt gondolta így, ilyenek bőven akadtak Vasarely grafikai újításaiban. Breton meghívott minket, engem és Vasarelyt, hogy látogassuk meg őt a Fontaine utcában. Éluard és Breton is eljött megnézni a kiállítást, de nem ugyanazon a napon, mert Éluard szakított Bretonnal és a szürrealizmussal.” Vasarely rövid ideig a gesztusfestészettel is kísérletezik. Végül művészi felfedezései és sikerei ellenére, a legkorábbi művészeti korszakát lezárva, Tévutaknak nevezi el.

Vasarely a keményvonalas geometrikus absztrakt művészet képviselője

1946-ban a francia absztrakt művészek megrendezik Párizsban a Ier Salon des Réalités Nouvelles, az Új realitások szalonját. Vasarely a Galerie Denise René vezető művésze, amely ettől kezdve a „durs” (kemények), azaz a keményvonalas geometrikus absztrakt művészeket képviseli és kora egyik legbefolyásosabb galériája lesz..

Vasarely rajzait és festményeit ekkor a természetben és a város utcáin megfigyelhető absztrakt látványok inspirálják. 1947-ben a nyarat a bretagne-i Belle-Île-en-Mer sziget tengerpartján tölti. Érdeklődéssel vizsgálja a tengerhomokban lecsiszolt kavicsokat, figyeli a tengervíz prizmaszerű viselkedését, a fénytörést és tükrözést, a nézőpont elmozdulásának térképző jelentőségét a síkon, a fény-árnyék kontrasztja által előidézett vibráló látványt. A szigetről elnevezett Belles-Isle periódusát (1947–1954) az optikai kísérletezés jellemzi.

A Gordes-ban (La Vaucluse) töltött nyarakon a középkori város kőházainak geometrikus struktúráját és építészeti tömegeinek elrendezését modellálja rajzain, kollázsain és festményein. Megfigyeli egyben a kövek kristályos szerkezetének természetes geometriáját. A korszakot Kristály periódusnak (1948–1960) nevezi el. Gordes-i házuk ablakai egyúttal emlékeztetik a gyermekkorára, a pécsi vidéki ház egymásra nyíló kettős üvegablakainak tükröző és fényvisszaverő jelenségére, amire többször hivatkozik későbbi kinetikus kutatásai során.

1936-ban Arcueil-be költözik családjával. Reggelente vonattal utazik Párizsba és a Denfert–Rochereau állomáson száll metróra; Vasarely itt felfigyel a folyosók öreg csempeburkolatán a finom repedések vonalhálójára. Párhuzamot von a rajzain és festményein megjelenő konstrukciók és a töredezett mázas felületek természetes szerkezetisége között. A  metróállomásról adta a Denfert-periódus (1938–1951–1958) nevét. 

Vasarelyt letisztult geometrikus festészetével főszereplője 1951-ben a Galerie Denise René által öt helyszínen rendezett KlarForm kiállításoknak.

Vasarely, kinetikus és op art művész

Vasarely művészetében léptékváltást jelöl, amikor képzőművészként vetítőgéppel vagy írásvetítővel felnagyítja a kézzel rajzolt ceruzarajzait és rávetíti háromdimenziós objektumokra. A munkáit a fénysugár útja, a disztorzió, az optikai jelenségek tanulmányozása motiválja. Kivetített fekete-fehér rajzai átrajzolásával létrehozza Fotografizmusait (Photographismes), Vonal-periódusát, a Phantomes-sorozatát (1954).

A Fekete-fehér kinetikus periódusának (1951–1963) alapja a pozitív–negatív kontrasztjával való konstruálás. Új, monumentális méretű látványokat idéz elő, kilép a rajzasztal közegéből és az építészeti tér léptékéhez igazodik.

A párizsi Galerie Denise René 1955-ben Vasarely elgondolása szerint rendezi meg a Le Mouvement (A mozgás) című első nemzetközi kinetikus kiállítást.  Vasarely egy csapásra nemzetközi hívnévre tesz szert itt felfüggesztett üveg-installációjával és a nagy üvegtáblákat homokfúvással megfestett „mélyreliefjével”, valamint a kiállítás katalógusában közzétett Jegyzetek egy manifesztumhoz című kiáltványával. A mindössze egyetlen sárga papírlapon közzétett katalógus színéről ez a Le Manifeste Jaune (Sárga kiáltvány) néven vált ismertté. Vasarely először ebben a kiáltványában teszi közzé felfogását az interaktív plasztikai műről és az építészettel való kapcsolatáról: „A mozgás az architekturális szintézisben valósul meg, ahol úgy jelenik meg a monumentális térplasztika, hogy a néző helyváltoztatásának függvényében folyamatos metamorfózisokon esik át.”

Egy tisztán képi ábrázolásért – a Gestalt periódus

Vasarely egyre több rokonságot fedez fel az 1960-as évek elején a saját kutatásai és az új tudományok, a kibernetika, vagy az asztrofizika új eredményei között. Saját optikai kísérleteivel eljut a Gestalt pszichológiához, a képi forma látásának törvényszerűségeit kutató alaklélektanhoz. (A német Gestalt szó jelentése az észlelt ‘alak’-ra vonatkozik.) Ezt a L’art pour l’art (Művészet a művészetért) alkotói korszakának nevezi el, ahol a tiszta „vizuális gondolat” nyer formát, ami csak úgy lehetséges – hívja fel Vasarely a figyelmet –, ha az ábrázolást a „tiszta képiség” irányítja, és mellőz minden személyes gesztust, véletlenszerű és szimbolikus elemet.

Vasarely optikai kísérletei során egy tisztán képi szisztémát dolgoz ki, amelynek legkisebb eleme a l’unité plastique, a „plasztikai egység” nevű találmánya. Egy-egy plasztikai egység dinamikus szín és forma kontrasztra épül: a bivalens + – (pozitív-negatív) képleten alapuló művei közül az Hommage à Malevics első verziója 1952-ben valósul meg. A számozott plasztikai egységeit az ABC betűsorához hasonlítja, amellyel bármilyen képi látvány létrehozható.  

A Plasztikai ABC tisztán képi eszközével Vasarely a művein gyakran többértelmű, vagy a gyakorlatban lehetetlen alakzatokat konstruál, amelyek a képi látás mechanizmusainak autonóm képalkotó lehetőségeit feszegetik. Módszertana a Gestalt-elmélet alaptételét erősíti meg, amely szerint az emberi látás-érzékelés globális, tehát a képi struktúrát, azaz a kép egészét asszociatív egységként értelmezi és ennek során akár teljesen figyelmen kívül hagyja a mű egészét felépítő részelemeket. Vasarely ekkor az op art irányzat művészeként és designereként válik ismertté.

Az op art terminust 1964-ben használja először a New York-i Time magazin kritikusa a korszakban rendkívül népszerűvé váló, optikai illúziót alkalmazó nem ábrázoló absztrakt művészi irányzat megnevezésére. 1965-ben William C. Seitz által rendezett The Responsive Eye (A fogékony szem) című kiállításon a New York-i Museum of Modern Art-ban száz művész és művészcsoport állít ki, amely az optikai percepcióval foglalkozik. A rendező a csak a látás által érzékelhető tényeket állítja a középpontba: „A szubjektív tapasztalatok, amelyeket a szimultán kontraszt, az utókép vagy más optikai mechanizmusok keltenek életre, a szem számára teljesen valóságosak, habár minden megfigyelő bizonyos fokig eltérően fog reagálni rájuk.” 

Vasarely gyűjteményünkben őrzött Gestalt munkái az 1960-as és 1970-es években készült akril, polisztirol képek, kárpitok, sokszorosított fém és Rosenthal-porcelán tárgyak, amelyek a Vasarely Múzeum emeleti termeiben láthatóak. Az Orion Noir (1963) kollázs a New York-i op art kiállításon bemutatott Orion MC (1963) mű variációja.

A színes város

A „plasztikai egység”-et Vasarely 1952-től kezdve dolgozza ki. Szín-forma modulja segítségével az épületdíszítő feladatokat, illetve a nagy léptékű murális munkákat viszonylag egyszerű módon kivitelezi, és egyben utat nyit számára a szériagyártás előtt. Emiatt 1959-ben szabadalmaztatja a találmányát.

Első „építészeti integrációja” (építészeti környezetbe tervezett munkája) Carlos Raúl Villanueva építész meghívására valósul meg 1954-ben, a caracasi egyetem campusán: a Sophia és az Hommage à Malevics címet viselő két kerámiafala, illetve a Pozitív–Negatív elnevezésű, fémlemezekből felépített kinetikus téreleme. Érdekességük, hogy ezek a munkák a művész jelenléte nélkül készülnek el, a telexen leadott rajzok és használati utasítás szerint. A Vasarely Múzeum gyűjteménye több vázlatot őriz a caracasi egyetem campusához, illetve egyéb megvalósult építészeti integrációkhoz.

Vasarely építészeti munkásságának csúcspontja az 1976-ban megnyíló aix-en-provence-i Fondation Vasarely – Centre Architectonique (Vasarely Alapítvány – Építészeti Központ) épülete és belső installációja, amely ma megújultan működik.

Vasarely több művet adományozott magyarországi középületeknek is. Budapest Déli Pályaudvarán 1978-ban egy reliefet, majd 1986-os átépítése után egy szobrot helyeztek el.

A „plasztikai egység”-ben rejlő lehetőséget és a „színes város” utópisztikus gondolatát Vasarely közzéteszi a kiállításai után könyveiben. 1963-ban bemutatja találmányát L’Unité Plastique című önálló kiállításán a Musée des Arts Décoratifs (Palais du Louvre, Párizs) tereiben. Plasti-Cité (1970) című könyve a „művészet közösségbe történő integrálását”, a Cité Polychrome du Bonheur (A boldogság sokszínű városa, 1983) utópisztikus fejtegetéseit teszi közzé. A „színes várost” a sokszorosítható, korlátlan variációs lehetőséget hordozó helyként fogja fel. Designerként olyan puzzle sorozatot is közread, amilyen a Planetary Folklore. Participations No. 2 (1971); ezzel a vevő saját Vasarely-művet építhet.

Vasarely magát tervező-művészként határozza meg. Módszerét építészeti léptékében Planetáris folklórnak határozza meg és úgy véli, a jövő társadalmát formáló művészetet hoz létre.

Alapításától kezdve, a Vasarely Múzeum elsőrendű küldetése a műtárgyállomány megőrzése és közzététele, Victor Vasarely életművének kutatóhelye. 2012-ben a Victor Vasarely és Denise René kalandja a geometrikus absztrakt művészettel Magyarországon című kiállítás emlékezik a múzeum megnyitásának 25. évfordulójára, amely Pécsett, a Janus Pannonius Múzeumban is látható ezt követően. 

A Vasarely Múzeum egyben az absztrakt művészet folyamatosságát képviselő kiállítóhely. A művész által 1990-ben bejegyeztetett Vasarely Alapítvány programjának tekinti a nyugati emigrációban élő magyar művészek dokumentálását és kiállítását.

2005 óta a múzeum két termében rendezi meg az OSAS művészeti egyesület tematikus kiállításait. 2010–2014 között a Kamarateremben Párhuzamos kiállítás sorozaton a nemzetközi és magyar kortárs művészeket mutatja be. 2019-tól tematikus kiállításokat mutat be. 2019-ben Vasarely – Hommage à 1969 címen rendez a Műcsarnok nagy kiállításának dokumentumait bemutató tárlatot.


2024.01.01. - 2024.12.31.
További ajánlataink

2024.05.10.
Találatok száma: 280

Felvinci Hostel Budapest

Felvinci Hostel Budapest

A Hostel Felvinci Buda központjában, a Budai Várhoz és a Normafához is közel fekvő, barátságos középiskolai kollégium. 12, 10, 8 és 6 fős, emeletes ágyas, tágas és világos szobákkal várja vendégeit, ideális iskolai és egyéb csoportok részére. Minden folyosón zuhanyzós, folyamatos meleg vízzel ...

Fortuna Szálloda- és Étteremhajó

Fortuna Szálloda- és Étteremhajó

A Fortuna Szálloda***- és Étteremhajó a Duna pesti oldalán, a Margitszigettel szemben, a Szent István Park szomszédságában horgonyoz. A hajó nyugodt, kellemes környezetben mégis frekventált helyen áll, közel a belvároshoz. A Duna, a természet és a hajó együttese teszi igazán felejthetetlenné a nálunk ...

Four Seasons Hotel Gresham Palace Budapest

Four Seasons Hotel Gresham Palace Budapest

A Four Seasons Hotel Gresham Palace Budapesten páratlan helyen, a Lánchíddal szemben található. Vendégeit luxus szállásokkal, feszített víztükrű medencével, fitneszteremmel, valamint egy étterem és bárral várja.

Gerand Hotel Griff Junior Budapest

Gerand Hotel Griff Junior Budapest

A munkásszálló a főváros budai oldalán, a XI. kerületben, a Kelenföldi pályaudvar közelében helyezkedik el. Az M1-es és az M7-es autópályákról könnyen megközelíthető. Munkásszállónk háromágyas, mosdós szobákkal rendelkezik. Emeletenként, nemenként elkülönített zuhanyozók és toalettek, valamint közös ...

Gold Hotel Budapest

Gold Hotel Budapest

Ha Ön kedvező ár-érték arányú szállás ajánlatot keres Budapest centrumában, akkor a legjobb helyen jár. A Gold Hotel Budapest otthonos, elegáns, minőségi szobái klímával, LCD TV-vel, minibárral, hajszárítóval és ingyenes WiFi internet kapcsolattal felszereltek.

Green Hotel**** Budapest

Green Hotel**** Budapest

A Green Hotel Budapest a főváros egyik egyedi stílusú szállodája, a kiemelt rendezvényközpont közelében, a Puskás Ferenc Stadionnál. Különböző, a természet meghitt nyugalmát idéző hangulatban kialakított, tágas és modern szobákkal, illetve üzleti és családi rendezvényekhez, kisebb konferenciákhoz ...

Gárdonyi Vendégház Budapest

Gárdonyi Vendégház Budapest

Egész évben várjuk kedves vendégeinket családias vendégházunkban, a Rózsadomb kellemes kertvárosi környezetében, kiváló közlekedési adottságokkal. Erkélyes szobáinkból csodás kilátás nyílik Budapestre.

Haris Park

Haris Park

A Haris Park Buda új találkozóhelye, ahol egy kertvendéglő mellett sokoldalú rendezvénytermek kapnak helyet. Egy igazi közösségi tér, amely történetéhez hűen a budai értelmiség és polgárság törzshelye, a környékbeliek kedvelt étterme, elegáns esküvők, kiállítások, koncertek, rendezvények otthona.

Hilton Budapest

Hilton Budapest

Az UNESCO Világörökség listáján szereplő Budai Várnegyed szerves részeként a romantikus Halászbástya és a Mátyás templom szomszédságában fekvő Hilton Budapest első osztályú szolgáltatásokkal és exkluzív felszereltséggel várja a Budapestre látogatókat. A szálloda épülete egyedülálló építészeti bravúr: ...

Holiday Beach Budapest Wellness & Conference Hotel****

Holiday Beach Budapest Wellness & Conference Hotel****

Magyarország egyetlen hajó formájú szállodája, a Holiday Beach Budapest Wellness Hotel with Sauna Park közvetlenül a Duna-parton, zöldellő környezetben helyezkedik el. A szálloda nagyszerű medencékkel és díjmentes Wi-Fi-hozzáféréssel is várja vendégeit. A városközpont könnyedén megközelíthető ...

   1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 28   
Találatok száma: 914

DNB Budapest

DNB Budapest

DNB Budapest - Modern Magyar Bor Bár + Konyha. Kizárólag 100 km-es körzetből származó alapanyagok, négy évszak, négy helyi ihletésű menü évente. A DNB Budapest éttermének konyhájában a legfrissebb és legjobb szezonális alapanyagokból készülnek ételeink. Filozófiánk azonban nem csupán az alapanyagokról ...

Darband Étterem Budapest

Darband Étterem Budapest

Nosztalgikus meleg környezet luxus perzsa és nemzetközi ételekkel és italokkal!

DiVino Bazilika Borbár

DiVino Bazilika Borbár

Randevúzz feltörekvő borászokkal, illetve híres borászfamíliák második generációjával a DiVino borbárban! Az olaszos környezetet a Bazilika közelsége, a jó borokat a fiatal borász szövetségeként létrejött Junibor egyesület tagjai adják.

Doblo Bor & Bár

Doblo Bor & Bár

Borbár a belvárosban: a Budapest szívében, a Deák tértől és az Astoriától percekre, a Gozsdu-udvar közelében található Doblo borbár exkluzív rendezvényekhez is ideális helyszín. A Doblo borbár, de kínálatuk a több mint száz minőségi, válogatott bor mellett tucatnyi pálinkából, üdítőitalokból és ízletes ...

Domus Vinorum Borház és Rendezvényház Budapest

Domus Vinorum Borház és Rendezvényház Budapest

Borházunk saját szervezésű borkóstolókkal, borvacsorákkal, koncertekkel és egyéb programokkal várja vendégeit. Nem kell vidékre utaznia, hogy megkóstolhassa Magyarország borvidékeinek nedűit. Térjen be hozzánk, a belváros egyedülálló boros pincéjébe, ahol egyedi programokat kínálunk céges rendezvényének, ...

Dunapark Kávéház Étterem Budapest

Dunapark Kávéház Étterem Budapest

Újlipótváros 1930-as évek báját idéző ékszerdoboza a Dunapark Étterem és Kávézó Budapesten. A kávéház 1938-ban került átadásra, mint a főváros legjelentősebb modern stílusú kávéháza. Jelenlegi formájában 2006. szeptemberében nyílt meg ismét. A tulajdonos szándéka szerint olyan kávéházzal várja vendégeit, mely a ...

Dzsem Bakery & Cafe

Dzsem Bakery & Cafe

Reggelitől uzsonnáig vár titeket a Dzsem! Friss pékáruk, prémium szendvicsek, saláták, torták, és az elmaradhatatlan kávé mellett házi tejtermékek is színesítik kínálatunkat.

Déryné Bisztró Budapest

Déryné Bisztró Budapest

Sikkes, szexi, kozmopolita. Ilyennek szeretik a lokálpatrióta budaiak a Dérynét. Az ikonikus kávéház az Auguszt család gondozásában az 1910-es évek idusán nyitott és azóta írók, celebritások, balerinák, politikusok, könnyűvérű hölgyek és fess urak ezreit szórakoztatta dekadens varázsával egy évszázadon át. ...

El Asador de Pata Negra Étterem Budapest

El Asador de Pata Negra Étterem Budapest

Az asadorok világában a hússütés szertartás, a vendéglátás életfilozófia. Ezt hoztuk magunkkal Spanyolországból Budapestre, otthonról haza. Spanyolországban évszázadok óta áldoznak a minőségi sült húsok oltárán. A hagyomány és a szakértelem találkozásából a spanyol gasztronómia olyan emblematikus ...

Európa Bisztró Budapest

Európa Bisztró Budapest

A Szent István körút 7-9. szám alatt található épület 1901-ben épült Landherr Gyula tervei alapján és a mai napig lakóépületként funkcionál. 1917-től több mint 100 évig cukrászdaként működött az utcafronti üzlet; kezdetben a Szalai István cukrász mester által megálmodott Szalai Cukrászda, majd a ...

   1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 92   

A SZERVEZŐK AZ IDŐPONT ÉS A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJÁK!

Kapcsolódó témák:

Kiemelt ajánlatok

Vasarely Múzeum Budapest programok 2024 Vasarely Múzeum Budapest programok 2024
  • Budapest
  • III. kerület
2024. május 10. (péntek)

Országos eseménynaptár

KeSzeCsüSzoVa
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Megadott intervallumban:
-tól
-ig